Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

„Mezi druhým a třetím týdnem v březnu, kdy byla zavedena první opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru, jsme zaznamenali 16% propad v objemu odeslaných B2B zásilek,“ potvrdil Martin Šauer, jednatel služby Balikobot.cz, a dodal: „Na vzorku 1500 klientů Balíkobotu byl první týden v březnu podíl dobírek na celkovém počtu zásilek 67 %, třetí týden v březnu už jen 53 %. Celkový objem zásilek přitom postupně roste, ale počet dobírek klesá. Nůžky se rozevírají. Dobírky klesají z mnoha důvodů. Více se důvěřuje e-shopům, lidé se bojí platit hotovostí. Ve sledovaném období se výrazně nezměnila průměrná hodnota dobírky. Změny byly pouze mírné.“

„V úterý 14. dubna 2020, den po Velikonocích, zaznamenal Balíkobot rekord v počtu expedovaných zásilek. Přes naši službu prošlo za jediný den více než 120 000 zásilek a za měsíc březen přes Balíkobot prošly zásilky na dobírku v hodnotě 686 milionů korun,“ uzavřel Martin Šauer.

Podobné články

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil? Čtěte více

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků. Čtěte více

Množství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo

12. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Vloni dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 196 miliard korun, což představovalo meziroční růst o 26 %. Když ovšem roste v e-commerce skokově objem zásilek, dá se očekávat i výrazný růst počtu vratek a k tomu také došlo. Ze standardních a konzistentních 7 % vratek před pandemií se jejich množství během pandemie zdvojnásobilo na 15 % všech zásilek. Čtěte více

Vylepšete svůj e-mailový marketing automatizovanými kampaněmi

9. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Šetří čas, peníze i nervy. Řeč je o automatizacích, které dnes neodlučitelně patří k modernímu e-mailingu. Kromě tří již zmíněných faktorů jsou automatické kampaně oproti klasickým rozesílkám výhodnější i díky větší doručitelnosti či vyšší míře proklikovosti. Dokáží rovněž citlivěji reagovat na chování zákazníka. Čtěte více