Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

„Mezi druhým a třetím týdnem v březnu, kdy byla zavedena první opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru, jsme zaznamenali 16% propad v objemu odeslaných B2B zásilek,“ potvrdil Martin Šauer, jednatel služby Balikobot.cz, a dodal: „Na vzorku 1500 klientů Balíkobotu byl první týden v březnu podíl dobírek na celkovém počtu zásilek 67 %, třetí týden v březnu už jen 53 %. Celkový objem zásilek přitom postupně roste, ale počet dobírek klesá. Nůžky se rozevírají. Dobírky klesají z mnoha důvodů. Více se důvěřuje e-shopům, lidé se bojí platit hotovostí. Ve sledovaném období se výrazně nezměnila průměrná hodnota dobírky. Změny byly pouze mírné.“

„V úterý 14. dubna 2020, den po Velikonocích, zaznamenal Balíkobot rekord v počtu expedovaných zásilek. Přes naši službu prošlo za jediný den více než 120 000 zásilek a za měsíc březen přes Balíkobot prošly zásilky na dobírku v hodnotě 686 milionů korun,“ uzavřel Martin Šauer.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více