Balikobot.cz
Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020
Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu.
Přečíst celý článekAlzaBoxy se otevírají externím e-shopům a dopravcům
Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot zpřístupňuje kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi.
Přečíst celý článekRůst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil?
Přečíst celý článekMnožství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo
Vloni dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 196 miliard korun, což představovalo meziroční růst o 26 %. Když ovšem roste v e-commerce skokově objem zásilek, dá se očekávat i výrazný růst počtu vratek a k tomu také došlo. Ze standardních a konzistentních 7 % vratek před pandemií se jejich množství během pandemie zdvojnásobilo na 15 % všech zásilek.
Přečíst celý článekKvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.
Přečíst celý článekBalikobot.cz spustil napojení na API České pošty
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky.
Přečíst celý článekBalíkobot.cz: Česká pošta stále doručuje oznámení namísto balíků
Ze studie služby Balíkobot.cz mimo jiné vyplynulo, že Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23x více než u PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.
Přečíst celý článek