Balikobot.cz

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020
Novinky

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu.

Přečíst celý článek
AlzaBoxy se otevírají externím e-shopům a dopravcům
Novinky

AlzaBoxy se otevírají externím e-shopům a dopravcům

Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot zpřístupňuje kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi.

Přečíst celý článek
Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje
Novinky

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil?

Přečíst celý článek
Množství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo
Novinky

Množství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo

Vloni dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 196 miliard korun, což představovalo meziroční růst o 26 %. Když ovšem roste v e-commerce skokově objem zásilek, dá se očekávat i výrazný růst počtu vratek a k tomu také došlo. Ze standardních a konzistentních 7 % vratek před pandemií se jejich množství během pandemie zdvojnásobilo na 15 % všech zásilek.

Přečíst celý článek
Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky
Novinky

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

Přečíst celý článek
Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty
Novinky

Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky.

Přečíst celý článek
Novinky

Balíkobot.cz: Česká pošta stále doručuje oznámení namísto balíků

Ze studie služby Balíkobot.cz mimo jiné vyplynulo, že Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23x více než u PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

Přečíst celý článek