Jak zaujmout více zákazníků
Mnoho z nás by si přálo, aby celé prodejní úsilí spočívalo v tom, že zákazníkům řekneme „to všechno kolem, co vidíte, jsou naše produkty, zde je ceník, a až si něco vyberete, dejte nám vědět“. V reálném životě takto ale prodej nefunguje a my musíme zákazníkovi cestu ke koupi nejen vyšlapat – a odstranit všechny překážky – ale navíc mu musíme celý nákup ještě zpříjemnit a zatraktivnit.
- 8. 11. 2013
- 2 min
Důvěřuj, ale prověřuj
Pokud by před vás prodavačka v parfumerii postavila zavařovací sklenici se žlutou tekutinou, tvrdila vám, že obsahem je nejnovější parfém jedné světové celebrity a chtěla po vás 3 000 Kč, jednoduše byste se jí vysmáli. A to přesto, že může mluvit pravdu.
Při nákupu na nás totiž nepůsobí jen vlastní výrobek, ale také forma nabídky. A to znamená nejen balení, barevnost, velikost či kvalita, ale také vlastní formulace nabídky.
Podívejte se například na následující tři nabídky:
1. Kupte si náš výrobek s 50% slevou.
2. Kupte si dva výrobky za cenu jednoho.
3. Kupte si jeden výrobek a druhý dostanete zdarma.
Vidíte rozdíl?
Tyto tři nabídky jsou v podstatě totožné, každá z nich ale může na zákazníka působit jinak. A přestože jsou všechny stejné, reakce na jednu z nich může být mezi zákazníky mnohem vyšší, než na ostatní. A rozdíly mezi počty reakcí jsou v moha případech několikanásobné.
Změnila se nějak podstata toho, co nabízíme?
Ne. Jediné, co se změnilo, byla formulace nabídky. Přečtěte si následující nabídkové varianty a zkuste se zamyslet, zda některou z nich můžete použít i ve vašem případě:
- novinka na trhu, budete první
- nové použití výrobku, více možností
- zlepšení výrobku, nižší náklady
- máme narozeniny...ale dárek dostanete vy
- staňte se členem našeho klubu zákazníků
- zvláštní nabídka k (Vánocům, Velikonocům, atd.)
- kupte tři a čtvrtý dostanete zdarma
- nabídka omezena na prvních 45 zákazníků
Nebojte se experimentovat
Zkoušením a měřením reakce zákazníků přijdete na to, že některé typy nabídek působí na zákazníky více než jiné a to přesto, že prodáváme stále stejné produkty za stále stejné ceny.
K tomu, abychom zvyšovali prodej, pak stačí odbourat mdlé nabídky s nízkou odezvou a nabízet naše produktu formulacemi, na které zákazníci reagují nejvíce.
Autor: Pavel Řehulka