Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí, omnichannel se stává nutností

25. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mibcon)
Digitální transformace rozšiřuje možnosti prodejců přiblížit se přáním zákazníků. Hlavním důvodem stále masivnějšího růstu vícekanálového (omnichannel) prodeje je fakt, že zákazníci chtějí pohodlně nakoupit tam, kde právě jsou – v kamenném obchodě, mobilní aplikaci i na e-shopu.

Pohodlný vícekanálový prodej je proto spolu s nabídkami na míru základem péče o co nejlepší zákaznickou zkušenost.

Největší výzvou současného retailu je plynulý přechod do plnohodnotného omnichannel byznysu. A to proto, že to zákazník tak chce. „Zákazník dnes neřeší, jestli nakupuje v online shopu, mobilní aplikaci či stojí v kamenném obchodě. Chce mít konzistentní informace, nabídku a možnosti napříč všemi kanály,“ řekl Ondřej Dědina, ředitel společnosti Mibcon.

Boom internetového byznysu svého času sváděl k představám, že vše bude online a doba kamenných prodejen je u konce. Čas ale ukázal, že zákazníci chtějí spíše pestrou a jednotnou nabídku v řadě možností nákupu. Firmy pak nemají jinou možnost, než se přizpůsobit.

Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí

Zákazníci je přestávají vnímat odděleně, berou je jako jeden celek. Je normální objednat si zboží online a následně si jej vyzvednout na pobočce, stejně tak je normální přijít do obchodu a zjistit, že i když tam daný produkt nemají, mají ho jinde a pošlou mi ho domů.

Že je vícekanálový přístup zkrátka realitou dneška a naprostou nutností pro budoucnost potvrzuje i výrobce a prodejce krmiv pro psy a kočky Krmiva Pučálka Martin Pučálka: „Máme jasnou zkušenost, že neexistuje jeden ideální prodejní kanál, který bude vyhovovat všem. Osvědčuje se nám naopak budovat vedle internetového prodeje i síť kamenných prodejen, ve kterých si zákazník může vše reálně pohlédnout na vlastní oči. Stejně tak je to s B2B zákazníky, kde vnímáme podobné „zákaznické“ preference.“

Nabídky na míru – využití momentálních příležitostí

Moderní technologie zásadně proměňují způsob kontaktu se zákazníky. Umějí vytvářet svět zážitků a zkušeností přizpůsobených na míru. Podle aktuální studie Accenture Technology Vision 2019 může být přizpůsobení se zákaznickým požadavkům na míru a jejich dodávka v reálném čase obrovskou možností získání konkurenční výhody. Studie doporučuje nahlížet na každou příležitost jako na individuální a momentální trh okamžiku.

Zkušenosti společnosti Mibcon ukazují, že již dnes se každý pátý prodejce vážně zajímá o nákup technologií, které umožňují sestavovat nabídky zákazníkům zcela na míru. Nejmladší spotřebitelská generace, mileniálové, je dokonce od prodejců vyžaduje.

Podobné články

Zrecenzované produkty se prodávají výrazně lépe

3. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Zákazník při výběru zboží mnohem více věří produktům, které jsou recenzované. Pokud navíc své zkušenosti se zbožím předává vlivná osoba, kterou zákazník zná a věří jí, pravděpodobnost nákupu markantně roste. Dobře jsou si toho vědomy i velké e-shopy, které do svých řad vábí ta největší jména na trhu a do obsahu pod svou značkou investují nemalé finanční prostředky. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více

PSD2 – jen heslo už nestačí. Budou nákupy na e-shopech složitější?

9. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: VISA)
Zákazníci nejen českých e-shopů se od 14. září letošního roku dočkají vylepšeného zabezpečení svých plateb. V platnost vstoupí evropská směrnice o platebních službách PSD2 a její principy silného ověření klienta (SCA). To přinese zásadní změny v ověřování online plateb. Heslo už stačit nebude, a kromě jednorázových přístupových kódů budou zákazníci naplno využívat biometrické technologie. Čtěte více