E-shopy se radují: Vánoce budou internetové

19. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I za současné náročné situace e-shopy očekávají, že během vánoční sezony opět v porovnání s loňským rokem jejich obraty porostou. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to může být o více než 20 % v porovnání s Vánoci 2019. E-commerce tak výrazně zvýší svůj podíl na celém českém maloobchodu.

Koronavirus změnil chování spotřebitelů již v první polovině roku. V průběhu prvního nouzového stavu nakupovalo na internetu více než obvykle 37 % zákazníků. I po jeho skončení pak e-shopy začalo využívat o 23 % nakupujících více, než tomu bylo před vládními omezeními. S ohledem na dobrou zkušenost z března a dubna tak lze očekávat, že Češi pro nákup vánočních dárků zvolí opět internetové obchody.

Vzhledem k tomu, jak dynamicky se situace vyvíjí, je letos opravdu těžké odhadovat vývoj na trhu. Přesto je zřejmé, že zákazníci e-shopům věří a před Vánoci v nich nakoupí opět více než vloni. Můžeme očekávat, že spotřebitelé budou obecně více šetřit. Zároveň ale nebudou mít takový zájem vydávat se do nákupních center a dárky vyřeší pohodlně z domova – prostřednictvím internetových obchodů,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Odhad meziročního růstu on-line retailu v porovnání s rokem 2019 zatím zůstává na 25 %, což by v celkových obratech znamenalo více než 190 miliard korun. Poslední tři měsíce jsou ovšem pro celý maloobchod tradičně klíčové. Bude tak záležet na ochotě Čechů utrácet za dárky i za současné nejisté situace. „Očekáváme, že letos bude opět největší zájem o elektroniku, mobilní telefony, hračky či sportovní vybavení. Nynější krize klade větší požadavky na vybavenost domácností technikou, díky které mohou děti absolvovat on-line výuku. Stejně tak dospělí daleko více pracují z domova. To se podle našeho odhadu na prodejích letos výrazně podepíše,“ doplnils Jan Vetyška.

E-shopy se téměř po celý rok připravují na i ty nejkrizovější scénáře. Neměla by tak nastat žádná nejistota ani v zásobování, ani v logistice. „Provozovatelé internetových obchodů i dopravci mají za sebou velkou zkoušku z letošního jara. Díky tomu jsou nachystaní ještě lépe než v minulosti a očekávám, že průběh Vánoc bude na internetu hladký,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

E-shopy se špatnou optimalizací vyhledávání připravují až o 40 % zisků

26. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Luigi’s Box)
České internetové obchody se připravují na předvánoční nákupy. Vedle marketingových kampaní a plných skladových zásob však často zapomínají na optimalizaci vyhledávání zboží. Čtěte více

Electro World vzdoruje Covidu, online nákupy vzrostly o více něž 200 %

25. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Electro World)
Společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu 2020 svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej. Ačkoliv o jejím firemním e shopu řada zákazníků donedávna ani nevěděla, situace se rapidně změnila. Čtěte více

Na změny v online prodeji se připravte včas. Zákazníkům zjednodušíte platby

24. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
V téměř celé Evropě vstoupí 31. prosince letošního roku v platnost nové evropské nařízení, které by mohlo v případě nedodržení zákazníkům znepříjemnit online platby. K tomu, aby u vás na webu mohli zákazníci nakupovat i poté, co začne platit nové nařízení, bude nutné podniknout několik kroků. Čtěte více

Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize. Čtěte více