E-shopy se radují: Vánoce budou internetové

19. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I za současné náročné situace e-shopy očekávají, že během vánoční sezony opět v porovnání s loňským rokem jejich obraty porostou. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to může být o více než 20 % v porovnání s Vánoci 2019. E-commerce tak výrazně zvýší svůj podíl na celém českém maloobchodu.

Koronavirus změnil chování spotřebitelů již v první polovině roku. V průběhu prvního nouzového stavu nakupovalo na internetu více než obvykle 37 % zákazníků. I po jeho skončení pak e-shopy začalo využívat o 23 % nakupujících více, než tomu bylo před vládními omezeními. S ohledem na dobrou zkušenost z března a dubna tak lze očekávat, že Češi pro nákup vánočních dárků zvolí opět internetové obchody.

Vzhledem k tomu, jak dynamicky se situace vyvíjí, je letos opravdu těžké odhadovat vývoj na trhu. Přesto je zřejmé, že zákazníci e-shopům věří a před Vánoci v nich nakoupí opět více než vloni. Můžeme očekávat, že spotřebitelé budou obecně více šetřit. Zároveň ale nebudou mít takový zájem vydávat se do nákupních center a dárky vyřeší pohodlně z domova – prostřednictvím internetových obchodů,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Odhad meziročního růstu on-line retailu v porovnání s rokem 2019 zatím zůstává na 25 %, což by v celkových obratech znamenalo více než 190 miliard korun. Poslední tři měsíce jsou ovšem pro celý maloobchod tradičně klíčové. Bude tak záležet na ochotě Čechů utrácet za dárky i za současné nejisté situace. „Očekáváme, že letos bude opět největší zájem o elektroniku, mobilní telefony, hračky či sportovní vybavení. Nynější krize klade větší požadavky na vybavenost domácností technikou, díky které mohou děti absolvovat on-line výuku. Stejně tak dospělí daleko více pracují z domova. To se podle našeho odhadu na prodejích letos výrazně podepíše,“ doplnils Jan Vetyška.

E-shopy se téměř po celý rok připravují na i ty nejkrizovější scénáře. Neměla by tak nastat žádná nejistota ani v zásobování, ani v logistice. „Provozovatelé internetových obchodů i dopravci mají za sebou velkou zkoušku z letošního jara. Díky tomu jsou nachystaní ještě lépe než v minulosti a očekávám, že průběh Vánoc bude na internetu hladký,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více