E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %.

To je ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává.

„Internetové obchody prodaly v roce 2019 zboží za více než 155 miliard korun. K tomu pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že on-line prodej hraje v Česku stále významnější roli,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

I v roce 2020 očekává APEK růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. „E-commerce má stále velký potenciál pro další rozvoj. Je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě,“ doplnil Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více
Marcin Glogowski, generální ředitel PayPal pro střední a východní Evropu

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

12. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů. Čtěte více