E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %.

To je ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává.

„Internetové obchody prodaly v roce 2019 zboží za více než 155 miliard korun. K tomu pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že on-line prodej hraje v Česku stále významnější roli,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

I v roce 2020 očekává APEK růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. „E-commerce má stále velký potenciál pro další rozvoj. Je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě,“ doplnil Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více