E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %.

To je ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává.

„Internetové obchody prodaly v roce 2019 zboží za více než 155 miliard korun. K tomu pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že on-line prodej hraje v Česku stále významnější roli,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

I v roce 2020 očekává APEK růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. „E-commerce má stále velký potenciál pro další rozvoj. Je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě,“ doplnil Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit. Čtěte více

Češi vloni na Vánoce nakupovali dříve a vraceli méně zboží

8. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Retino)
Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali vloni zákazníci v ČR elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září. A po Vánocích vraceli méně zboží. Čtěte více

E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně

1. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?

15. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý třetí dotázaný (33 %) plánuje po skončení pandemie více šetřit, vyplývá z letošního průzkumu společnosti GLS provedeného agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů. Úspory v uplynulém roce klesly 30 % Čechů. Vůbec nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova. Čtěte více