DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů

21. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní společnost Geopost (dříve DPDgroup), jejíž součástí je i česká DPD, zaznamenává mezi pravidelnými zákazníky e-shopů rostoucí popularitu doručování mimo domov. Podle největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer preferuje doručení na výdejní místa nebo do boxů 44 % pravidelných online nakupujících (což je 5% nárůst oproti roku 2022).

Průzkum E-shopper Barometer dále ukázal, že 51 % pravidelně online nakupujících využívá více než jedno doručovací místo a 44 % preferuje doručování mimo domov. Doručení do samoobslužných boxů a výdejních míst nyní na evropské úrovni tvoří 23 % a 24 % doručovacích míst, což představuje nárůst o tři a čtyři procentní body oproti loňskému roku.

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7 000

DPD v České republice momentálně doručuje již do více než 2 000 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem pak jde o více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3 000. DPD tak reaguje na poptávku českých zákazníků, kteří stále více preferují doručování mimo jejich bydliště. To dokazují i nejnovější data z průzkumu E-shopper Barometer podle nichž využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. DPD plánuje v tomto roce na tento trend dále navázat a nabídnout českým zákazníkům až 7 000 výdejních míst a boxů.

Popularita samoobslužných boxů v České republice neustále roste a jejich počet se stále navyšuje, což svědčí o rostoucím zájmu zákazníků o moderní a flexibilní způsoby doručování. Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí, navíc u nich roste zájem o udržitelné doručování. To naše solárně napájené DPD Pickup Boxy nabízí, většina z nich je dostupná 24/7. Jsme přesvědčeni, že rozvoj samoobslužných boxů má obrovský potenciál a přispívá k dalšímu zlepšení zákaznické zkušenosti. I proto v horizontu dní chystáme spuštění podeje zásilek na boxech," uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

DPD doručuje do sítě výdejních míst a boxů již ve 28 zemích Evropy

Geopost (dříve DPDgroup) a jeho značky DPD, Chronopost, BRT, SEUR a Speedy posílily svou přítomnost na trhu doručování mimo domov s 25% růstem doručených zásilek v roce 2023 oproti roku 2022. Mezinárodní toky balíků vedly k 43% nárůstu přeshraničního doručování mimo domov v roce 2023 oproti roku 2022 a trend pokračuje v prvním čtvrtletí roku 2024 s dalším 75% nárůstem těchto objemů.

Doručení mimo domov je klíčovým pilířem strategie Geopost „Together & Beyond“ zahájené v roce 2021. Geopost určuje správný mix výdejních míst a samoobslužných boxů na základě místních preferencí a městských/venkovských krajin. Na konci dubna 2024 síť Geopost zahrnovala 110 000 výdejních míst Pickup v Evropě, což je jedna z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov na trhu.

Díky svým panevropským zkušenostem podporuje Geopost rozvoj svých zákazníků s jednou z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov a doručení domů ve 28 evropských zemích.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více