DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů

21. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní společnost Geopost (dříve DPDgroup), jejíž součástí je i česká DPD, zaznamenává mezi pravidelnými zákazníky e-shopů rostoucí popularitu doručování mimo domov. Podle největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer preferuje doručení na výdejní místa nebo do boxů 44 % pravidelných online nakupujících (což je 5% nárůst oproti roku 2022).

Průzkum E-shopper Barometer dále ukázal, že 51 % pravidelně online nakupujících využívá více než jedno doručovací místo a 44 % preferuje doručování mimo domov. Doručení do samoobslužných boxů a výdejních míst nyní na evropské úrovni tvoří 23 % a 24 % doručovacích míst, což představuje nárůst o tři a čtyři procentní body oproti loňskému roku.

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7 000

DPD v České republice momentálně doručuje již do více než 2 000 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem pak jde o více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3 000. DPD tak reaguje na poptávku českých zákazníků, kteří stále více preferují doručování mimo jejich bydliště. To dokazují i nejnovější data z průzkumu E-shopper Barometer podle nichž využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. DPD plánuje v tomto roce na tento trend dále navázat a nabídnout českým zákazníkům až 7 000 výdejních míst a boxů.

Popularita samoobslužných boxů v České republice neustále roste a jejich počet se stále navyšuje, což svědčí o rostoucím zájmu zákazníků o moderní a flexibilní způsoby doručování. Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí, navíc u nich roste zájem o udržitelné doručování. To naše solárně napájené DPD Pickup Boxy nabízí, většina z nich je dostupná 24/7. Jsme přesvědčeni, že rozvoj samoobslužných boxů má obrovský potenciál a přispívá k dalšímu zlepšení zákaznické zkušenosti. I proto v horizontu dní chystáme spuštění podeje zásilek na boxech," uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

DPD doručuje do sítě výdejních míst a boxů již ve 28 zemích Evropy

Geopost (dříve DPDgroup) a jeho značky DPD, Chronopost, BRT, SEUR a Speedy posílily svou přítomnost na trhu doručování mimo domov s 25% růstem doručených zásilek v roce 2023 oproti roku 2022. Mezinárodní toky balíků vedly k 43% nárůstu přeshraničního doručování mimo domov v roce 2023 oproti roku 2022 a trend pokračuje v prvním čtvrtletí roku 2024 s dalším 75% nárůstem těchto objemů.

Doručení mimo domov je klíčovým pilířem strategie Geopost „Together & Beyond“ zahájené v roce 2021. Geopost určuje správný mix výdejních míst a samoobslužných boxů na základě místních preferencí a městských/venkovských krajin. Na konci dubna 2024 síť Geopost zahrnovala 110 000 výdejních míst Pickup v Evropě, což je jedna z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov na trhu.

Díky svým panevropským zkušenostem podporuje Geopost rozvoj svých zákazníků s jednou z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov a doručení domů ve 28 evropských zemích.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více