Britské e-shopy jsou u Čechů stále populárnější

15. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Na zahraničních e-shopech Češi nejraději nakupují ve Velké Británii, USA a Irsku. Jen v těchto zemích utratili bezmála šest miliard korun.

Přes deset miliard korun (375 milionů eur) utratili Češi od října 2014 do září 2015 na zahraničních e-shopech kartami Visa. Dlouhodobě nejpopulárnější jsou ty britské, kde čeští zákazníci zaplatili 4,4 miliardy korun (162 milionů eur), dále pak americké s tržbami okolo 800 milionů korun (29 milionů eur) a irské internetové obchody, kde útraty činily zhruba 650 milionů korun (24 milionů eur). První pětici doplňuje Lucembursko a Německo.

V období od října 2014 do září 2015 proběhlo celkem 8,3 milionů transakcí. „Češi milují nakupování na internetu a velká část z nich se dokáže orientovat v nepřeberné nabídce e-shopů. Proto již nemají problém nakupovat i na zahraničních webech, kde je pro ně navíc nabídka zajímavá, protože se liší od té, která je dostupná u domácích obchodníků,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Nejvíce Češi utrácejí za zábavu

A co Češi po internetu v zahraničí nejčastěji nakupují? Největší oblibě se těší produkty z oblasti volného času a zábavy, spotřebního a luxusnějšího zboží a letenky. V meziročním srovnání ovšem nejvíce narostla oblast nákupů ze supermarketů (+ 141 %), plateb za pohonné hmoty (+ 68 %) a služeb v oboru zdraví a krásy (+ 58 %).

Mobilní placení na vzestupu

Neustálému růstu obliby e-commerce pomáhají i inovativní platební technologie placení. Velký růst se například očekává v oblasti mobilního placení (m-commerce).

„Budoucnost placení souvisí se změnou spotřebitelských návyků. Chytré telefony se stávají nejpoužívanějším elektronickým zařízením a postupný boom zažívají i wearables, jako jsou hodinky nebo náramky, které lze rovněž využít k placení. Ze statistik Visa Europe vyplývá, že mobilní platby rostou třikrát rychleji než nakupování přes internet. Například ve Velké Británii je již dnes 59 % všech plateb na internetu realizováno přes mobil nebo tablet. Jsme na začátku velkých změn,“ dodal Marcel Gajdoš.

Štítky: 

Podobné články

Allegro zpřísňuje požadavky na obchodníky, aby zrychlilo doručení a zlepšilo kvalitu nabídky

17. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Obchodníci se sídlem mimo Evropský hospodářský prostor mohou nyní na Allegro.cz prodávat pouze v případě, že mají své produkty fyzicky dostupné ve skladech na území Evropy a zároveň mají dostatečné hodnocení kvality za plnění předešlých objednávek na Allegro. Tato změna vedla k odstranění desítek milionů nabídek od neevropských prodejců na Allegro.cz. Čtěte více

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více