Britské e-shopy jsou u Čechů stále populárnější

15. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Na zahraničních e-shopech Češi nejraději nakupují ve Velké Británii, USA a Irsku. Jen v těchto zemích utratili bezmála šest miliard korun.

Přes deset miliard korun (375 milionů eur) utratili Češi od října 2014 do září 2015 na zahraničních e-shopech kartami Visa. Dlouhodobě nejpopulárnější jsou ty britské, kde čeští zákazníci zaplatili 4,4 miliardy korun (162 milionů eur), dále pak americké s tržbami okolo 800 milionů korun (29 milionů eur) a irské internetové obchody, kde útraty činily zhruba 650 milionů korun (24 milionů eur). První pětici doplňuje Lucembursko a Německo.

V období od října 2014 do září 2015 proběhlo celkem 8,3 milionů transakcí. „Češi milují nakupování na internetu a velká část z nich se dokáže orientovat v nepřeberné nabídce e-shopů. Proto již nemají problém nakupovat i na zahraničních webech, kde je pro ně navíc nabídka zajímavá, protože se liší od té, která je dostupná u domácích obchodníků,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Nejvíce Češi utrácejí za zábavu

A co Češi po internetu v zahraničí nejčastěji nakupují? Největší oblibě se těší produkty z oblasti volného času a zábavy, spotřebního a luxusnějšího zboží a letenky. V meziročním srovnání ovšem nejvíce narostla oblast nákupů ze supermarketů (+ 141 %), plateb za pohonné hmoty (+ 68 %) a služeb v oboru zdraví a krásy (+ 58 %).

Mobilní placení na vzestupu

Neustálému růstu obliby e-commerce pomáhají i inovativní platební technologie placení. Velký růst se například očekává v oblasti mobilního placení (m-commerce).

„Budoucnost placení souvisí se změnou spotřebitelských návyků. Chytré telefony se stávají nejpoužívanějším elektronickým zařízením a postupný boom zažívají i wearables, jako jsou hodinky nebo náramky, které lze rovněž využít k placení. Ze statistik Visa Europe vyplývá, že mobilní platby rostou třikrát rychleji než nakupování přes internet. Například ve Velké Británii je již dnes 59 % všech plateb na internetu realizováno přes mobil nebo tablet. Jsme na začátku velkých změn,“ dodal Marcel Gajdoš.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více