Britské e-shopy jsou u Čechů stále populárnější

15. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Na zahraničních e-shopech Češi nejraději nakupují ve Velké Británii, USA a Irsku. Jen v těchto zemích utratili bezmála šest miliard korun.

Přes deset miliard korun (375 milionů eur) utratili Češi od října 2014 do září 2015 na zahraničních e-shopech kartami Visa. Dlouhodobě nejpopulárnější jsou ty britské, kde čeští zákazníci zaplatili 4,4 miliardy korun (162 milionů eur), dále pak americké s tržbami okolo 800 milionů korun (29 milionů eur) a irské internetové obchody, kde útraty činily zhruba 650 milionů korun (24 milionů eur). První pětici doplňuje Lucembursko a Německo.

V období od října 2014 do září 2015 proběhlo celkem 8,3 milionů transakcí. „Češi milují nakupování na internetu a velká část z nich se dokáže orientovat v nepřeberné nabídce e-shopů. Proto již nemají problém nakupovat i na zahraničních webech, kde je pro ně navíc nabídka zajímavá, protože se liší od té, která je dostupná u domácích obchodníků,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Nejvíce Češi utrácejí za zábavu

A co Češi po internetu v zahraničí nejčastěji nakupují? Největší oblibě se těší produkty z oblasti volného času a zábavy, spotřebního a luxusnějšího zboží a letenky. V meziročním srovnání ovšem nejvíce narostla oblast nákupů ze supermarketů (+ 141 %), plateb za pohonné hmoty (+ 68 %) a služeb v oboru zdraví a krásy (+ 58 %).

Mobilní placení na vzestupu

Neustálému růstu obliby e-commerce pomáhají i inovativní platební technologie placení. Velký růst se například očekává v oblasti mobilního placení (m-commerce).

„Budoucnost placení souvisí se změnou spotřebitelských návyků. Chytré telefony se stávají nejpoužívanějším elektronickým zařízením a postupný boom zažívají i wearables, jako jsou hodinky nebo náramky, které lze rovněž využít k placení. Ze statistik Visa Europe vyplývá, že mobilní platby rostou třikrát rychleji než nakupování přes internet. Například ve Velké Británii je již dnes 59 % všech plateb na internetu realizováno přes mobil nebo tablet. Jsme na začátku velkých změn,“ dodal Marcel Gajdoš.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více