Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh.

Vprovozu je v tuto chvíli více než 140 boxů a již nyní tak svým zákazníkům nabízí možnost pohodlně si vyzvednout zásilky kdykoliv zrovna potřebují – 24 hodin denně, 7 dní vtýdnu.

Allegro pokračuje v dalším rozšiřování svých služeb na českém trhu a zavádí síť vlastních výdejních boxů pod značkou One Box by Allegro. Síť již nyní čítá po celé České republice více než 140výdejních boxů. Společnost rovněž pokračuje v integraci a sjednocování svých služeb na trzích, kde aktuálně působí. Logistický operátor WE|DO by Allegro se tak postupně transformuje na One by Allegro.

Cílem nově vybudované sítě výdejních boxů je primárně zlepšení kvality poskytovaných služeb spojených s nakupováním na platformě Allegro, zákazníci se totiž mohou díky boxům těšit na rychlejší a pohodlnější doručení svých objednávek. První One Box byl nainstalován na pražském Smíchově, zatím poslední pak v Praze Ďáblicích. One Boxy tak doplňují stávající síť výdejních boxů a míst, kam společnost WE|DO své zásilky doručuje. Počet míst, kde si čeští zákazníci mohou své objednávky z platformy Allegro i mimo ni vyzvednout, se tak zvýší na více než 3 840.

Pro naše zákazníky je doručování do výdejních boxů stabilně jedním znejoblíbenějších způsobů dopravy a míra jejich využívání neustále roste. Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů, které zákazníkům přinesou jednotný zážitek, je proto přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a zároveň opět posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ uvedl Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel společnosti Allegro.

Snadno ovladatelné, a navíc šetrné vůči svému okolí    

Výdejní One Boxy mají nejen intuitivní ovládání, ale také jsou navrženy tak, aby svým designem respektovaly životní prostředí českých měst. Napájeny jsou elektrickou energií z klasické elektrické sítě, přičemž elektřinu Allegro odebírá pouze od dodavatelů s ověřenou certifikací původu. Společnost zároveň své boxy vybavila senzory kvality ovzduší – zákazníci si tak mohou výsledky měření zkontrolovat online na mapě všech lokací. Aby pak místní obyvatelé nebyli ničím rušeni, Allegro přesně označuje místa, kde smí kurýři zásilky vykládat, a zavádí také tiché otevírání a zavírání dvířek jednotlivých přihrádek One Boxu.

S cílem snížit spotřebu elektřiny a nepřispívat ke světelnému smogu je navíc osvětlení One Boxů aktivováno pouze v případě potřeby, pohybovým čidlem. Výdejní boxy disponují také bezbariérovým přístupem pro zákazníky s handicapem. Již brzy se pak zákazníci mohou těšit na řadu dalších funkcí – jako například platbu na dobírku přímo přes platební terminál One Boxu nebo možnost zvolit si výšku přihrádky, do které si nakupující nechá svou objednávku doručit. V tuto chvíli mohou zákazníci platit své objednávky na dobírku skrze platební bránu, jež je jim zprostředkována přes odkaz v notifikaci, která přijde e-mailem nebo přes SMS, jakmile je zásilka doručena do výdejního boxu a připravena k vyzvednutí. Do budoucna je v plánu také možnost platby na dobírku přímo v aplikaci Allegro.

WE|DO se postupně mění na One by Allegro  

Počínaje letošním létem budou moci čeští zákazníci sledovat rebranding logistické společnosti WE|DO by Allegro na „One by Allegro“, čímž dojde k postupnému sjednocování logistických služeb spadajících pod společnost Allegro napříč všemi trhy, na nichž aktivně působí. V rámci rebrandingu tak budou postupně nahrazeny nejen uniformy kurýrů, ale také označení výdejních míst či logistických dep.

WE|DO doručilo vminulém roce úctyhodných 8,2 milionu zásilek a stalo se synonymem rychlého a spolehlivého doručení, nejen vrámci nákupů na allegro.cz, ale i jiných e-shopů mimo platformu, které jeho služeb využívají. Transformace WE|DO by Allegro na novou značku One by Allegro je pro nás vstupem do zcela nové etapy, vníž chceme dále posouvat standard doručování a přinášet tak našim zákazníkům možnost vybírat zmilionů nabídek napříč kategoriemi. To vše sjistotou rychlého a pohodlného doručení do výdejních boxů, výdejních míst i na adresu zákazníka,“ uzavřel Jakub Kłoczewiak.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více