78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu

22. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Objednat vánoční dárky online je pro uživatele internetu v Česku běžná záležitost. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), objednat balíček pro své blízké v e-shopech plánuje letos 78 % on-line Čechů. Ti se chystají nakupovat ve velkém již v listopadu, nejčastěji přitom budou vkládat do virtuálních košíků hračky.

Panelový výzkum mezi více než 1 300 spotřebiteli ukázal, že téměř šest procent z nich nakoupí na internetu všechny letošní dárky. „Většinu dárků v e-shopech letos v součtu objedná 41 % nakupujících. Alespoň některé pak zakoupí v internetových obchodech dalších 37 %,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Z výsledků aktuálního výzkumu také vyplynulo, že nejčastěji budou vánoční nákupy vyřizovat on-line nakupující ve věku 25 až 34 let. „V této věkové kategorii pořídí většinu letošních dárků po internetu téměř 56 % respondentů.“

Češi letos plánují být s přípravou na Vánoce v předstihu. Na otázku, v jakém období se chystají objednat většinu dárků, totiž zákazníci internetových obchodů nejčastěji uvedli druhou polovinu listopadu. „Zkušenost posledních let ukazuje, že roste zájem o nakupování v období okolo Black Friday a dalších slevových akcí. Ten letos připadá na 26. listopad. Zároveň chtějí mít zákazníci klid a dárky proto objednávají ve větším předstihu. Na druhou stranu ale víme, že některá předsevzetí neplatí stoprocentně. Proto předpokládáme, že i první dva prosincové týdny budou z hlediska obratů patřit k vrcholům celého roku,“ doplnil Jan Vetyška.

A jaké zboží budeme do košíků internetových obchodů vkládat nejčastěji? Hned 40 % respondentů výzkumu uvedlo, že letos na Vánoce objednají alespoň jednu hračku. Dalšími v pořadí jsou pak knihy (39 %), kosmetika, produkty pro zdraví a krásu či parfémy (32 %), oblečení a boty (31 %) a překvapivě také vstupenky na události (28 %). „I když Češi budou nejvíce objednávat hračky, největších obratů dosáhnou e-shopy tradičně v kategoriích jako je elektronika, mobilní telefony či bílé zboží a také notebooky a počítače. Také letos tak čekáme rekordní výsledky a meziroční růst nejméně o 17 %,“ uzavřel Jan Vetyška.

On-line panelový výzkum APEK byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 345 respondentů.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více