78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu

22. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Objednat vánoční dárky online je pro uživatele internetu v Česku běžná záležitost. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), objednat balíček pro své blízké v e-shopech plánuje letos 78 % on-line Čechů. Ti se chystají nakupovat ve velkém již v listopadu, nejčastěji přitom budou vkládat do virtuálních košíků hračky.

Panelový výzkum mezi více než 1 300 spotřebiteli ukázal, že téměř šest procent z nich nakoupí na internetu všechny letošní dárky. „Většinu dárků v e-shopech letos v součtu objedná 41 % nakupujících. Alespoň některé pak zakoupí v internetových obchodech dalších 37 %,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Z výsledků aktuálního výzkumu také vyplynulo, že nejčastěji budou vánoční nákupy vyřizovat on-line nakupující ve věku 25 až 34 let. „V této věkové kategorii pořídí většinu letošních dárků po internetu téměř 56 % respondentů.“

Češi letos plánují být s přípravou na Vánoce v předstihu. Na otázku, v jakém období se chystají objednat většinu dárků, totiž zákazníci internetových obchodů nejčastěji uvedli druhou polovinu listopadu. „Zkušenost posledních let ukazuje, že roste zájem o nakupování v období okolo Black Friday a dalších slevových akcí. Ten letos připadá na 26. listopad. Zároveň chtějí mít zákazníci klid a dárky proto objednávají ve větším předstihu. Na druhou stranu ale víme, že některá předsevzetí neplatí stoprocentně. Proto předpokládáme, že i první dva prosincové týdny budou z hlediska obratů patřit k vrcholům celého roku,“ doplnil Jan Vetyška.

A jaké zboží budeme do košíků internetových obchodů vkládat nejčastěji? Hned 40 % respondentů výzkumu uvedlo, že letos na Vánoce objednají alespoň jednu hračku. Dalšími v pořadí jsou pak knihy (39 %), kosmetika, produkty pro zdraví a krásu či parfémy (32 %), oblečení a boty (31 %) a překvapivě také vstupenky na události (28 %). „I když Češi budou nejvíce objednávat hračky, největších obratů dosáhnou e-shopy tradičně v kategoriích jako je elektronika, mobilní telefony či bílé zboží a také notebooky a počítače. Také letos tak čekáme rekordní výsledky a meziroční růst nejméně o 17 %,“ uzavřel Jan Vetyška.

On-line panelový výzkum APEK byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 345 respondentů.

Podobné články

Česká e-commerce v roce 2021 vzrostla o 14 %

5. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Jízda na horské dráze, příměr, který perfektně vystihuje meziroční vývoj české e-commerce za uplynulý rok. Období až dvojnásobných meziročních tržeb vystřídalo na konci roku vystřízlivění v podobě mírného meziročního poklesu. I přesto se nakonec vyšplhal meziroční obrat e-shopů ve srovnání s rokem 2020 o 14 % na 223 miliard korun. Čtěte více

Moderní doručovací boxy OX Point se vyrábějí na Vysočině. Desítky z nich se už objevují po celém Česku

29. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CONTEG )
V pelhřimovském závodě společnosti CONTEG vznikají doručovací boxy OX Point. Při použití nejmodernějších technologií tak roste za pochodu síť doručovacích boxů, která chce zásadním způsobem ovlivnit situaci na českém trhu. Čtěte více

Češi a nakupování v e-shopech: S podvodem se setkalo už osm procent z nás

22. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Téměř všichni již nakupujeme online a stále větší počet z nás využívá k nákupům v e-shopech své chytré telefony. Kromě českých e-shopů nadále nakupujeme hlavně v Číně. Při výběru e-shopu se řídíme především předchozí osobní zkušeností a atraktivitou značky, nejnižší cena nerozhoduje. Čtěte více

Vánoční nákupy vrcholí – Češi utratí v e-shopech denně až miliardu a půl

16. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční objednávky přicházejí do e-shopů jedna za druhou a internetové obchody zažívají vrchol letošní sezony. Jak ukazují data Asociace pro elektronickou komerci (APEK), sahají obraty on-line obchodů v těchto dnech až k jedné a půl miliardě korun denně. Celkově utratí před Vánoci Češi na internetu více než 77 miliard korun. Čtěte více