Vánoční sezona v e-shopech startuje

25. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona opět startuje a je jasné, že v roce 2021 se bude od těch předchozích v lecčems lišit. A to nejen v porovnání s těmi „covidovými“. Češi změnili v posledních dvou letech své nákupní zvyklosti, do hry navíc vstupuje inflace a problémy s dodávkami zboží. Je zřejmé, že významnou roli budou opět hrát internetové obchody, jejichž růst nezpomalil ani letos.

Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli 42,1 % on-line uživatelů nakupuje po koronavirové krizi na v e-shopech více než v minulosti.

Zatímco v uplynulém roce měla na vánoční nákupy velký vliv pandemie COVID-19 a s ní související vládní opatření, letos budou hrát velkou roli její dopady. A to především v dostupnosti zboží a rostoucí inflaci. Očekáváme proto, že zákazníci nakoupí opět více v e-shopech, které dokáží nabídnout výhodné ceny i špičkový servis,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. A jaké obraty česká e-commerce pro vánoční sezonu očekává? „Předpovědi jsou opět poměrně komplikované, ale předpokládáme, že Češi utratí letos za dárky na internetu nejméně 77 miliard korun. Může to být ale ještě víc. Podle posledních výsledků totiž víme, že se e-shopům nadále daří a celkový meziroční růst by mohl nakonec přesáhnout 20 %.

Aktuální situace na trhu je taková, že výrobci musí volit, do kterých svých produktů čipy použijí. Může tak docházet k omezení nabídky variant produktů nebo může dojít k vyřazení či omezení u některých modelů. Dá se tedy předpokládat, že zákazníci budou mít menší možnost volby, a to například u notebooků, televizí či mobilních telefonů. Očekávat lze také zdražování těchto výrobků.

Naopak obavy nepanují v oblasti logistiky. Zboží skladem si bude možné opět objednat až prakticky do Štědrého dne. E-shopy a dopravce jsou nachystané na další nápor. Kromě tradičního doručení na adresu budou mít kupující opět širší možnost využít osobních odběrů, a to jak na výdejních místech, tak i ve stále populárnějších automatizovaných boxech. Největší nápor objednávek očekává APEK tradičně v období okolo Black Friday, tedy na konci listopadu, a dále v prvních dvou prosincových týdnech. Rok 2021 bude v každém případě pro českou e-commerce opět rekordní, a to jak v celkových součtech, tak i ve vánoční sezoně.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více