Analýzy

Prodej kolaborativních nástrojů vloni meziročně vzrost o téměř 30 %

Celosvětový prodej nástrojů pro elektronickou spolupráci podle IDC v roce 2021 meziročně v tržbách vzrostl o 28,4 % na 29,1 miliardy USD. Šlo tak již o pátý rok v řadě, kdy prodej těchto řešení rostl dvouciferným tempem.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 23. 8. 2022
  • 1 min
Prodej kolaborativních nástrojů vloni meziročně vzrost o téměř 30 %

Za pokračujícím růstem trhu stálo hned několik klíčových faktorů. Zmínit můžeme např. nutnost do firemní (sdílené) komunikace zapojit více pracovníků, rozšiřování stávající výbavy konferenčních místností nebo její upgrady nebo růst koncových cen.

Podle IDC byl růst zaznamenán napříč všemi sledovanými subkategoriemi, kam spadá např. týmová spolupráce, videokonference, virtuální setkávání, podnikové komunity nebo e-mailové aplikace.

Vítr v zádech, který kolaborativní řešení v aktuální chvíli mají, je zřejmý: tyto nástroje umožňují zaměstnancům pracovat (takřka) odkudkoli, zvyšují produktivitu a posilují soudržnost týmu a celkově jsou zásadní pro digitální transformaci. Důraz na propojení všech různých typů pracovníků navíc v následujících letech poroste.

„Očekávání a adopce kolaborativních aplikací uvnitř firem i mimo ně jsou již daná,“ uvedl Wayne Kurtzman, viceprezident výzkumu v IDC. „V následujících letech se navíc budou platformy pro spolupráci stávat zábavnější a intuitivnější, funkčně bohatší, a navíc budou skutečně přínosné pro týmového ducha a týmovou spolupráci. Dohromady tyto funkce a vlastnosti výrazně pomohou přijetí práce odkudkoli. Navíc budou prokazatelně pomáhat při zvyšování ekonomických výkonů. IDC i proto odhaduje, že v roce 2026 se za kolaborativní nástroje celosvětově utratí téměř 64 miliard USD.“