IDC: V Evropě se loni prodalo přes 28 milionů kusů nositelné elektroniky
Prodej nositelné elektroniky se v loňském roce podle IDC zvýšil o 30 % na 28,3 milionu zařízení. V posledním čtvrtletí loňského roku pak došlo k meziročnímu nárůstu dokonce o 71 % na 11,7 milionu kusů. Na prodeji se nejvíce podílely chytré hodinky (52,1 %), náramky (25,9 %) a sluchátka (21,2 %).
Chytré nositelnosti se na celkovém evropském prodeji v roce 2018 podílely z 41,2 %, ale v jednotlivých oblastech se toto číslo výrazně lišilo – v západní Evropě šlo o 45,6 %, zatímco ve střední a východní Evropě to bylo 22 %. V tomto segmentu trhu dominoval Apple (prodal téměř 47 % zařízení), následovaný firmami Samsung (19,2 %), Garmin (12,6 %), Fitbit (10,7 %) a Fossil (8,2 %).
| Prodej nositelné elektroniky v Evropě v roce 2018 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2018 | Tržní podíl | Prodej 2017 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Apple | 8,6 | 30,4 % | 7,06 | 32,4 % | 21,9 % |
| Fitbit | 3,69 | 13 % | 3,98 | 18,3 % | -7,2 % |
| Garmin | 2,79 | 9,9 % | 2,44 | 11,2 % | 14,5 % |
| Samsung | 2,42 | 8,5 % | 1,83 | 8,4 % | 32 % |
| Xiaomi | 2,21 | 7,8 % | 0,31 | 1,4 % | 609,9 % |
| Ostatní | 8,6 | 30,4 % | 6,16 | 28,3 % | 39,6 % |
| Celkem | 28,3 | 100 % | 21,77 | 100 % | 30 % |
Jednoduché nositelnosti celkově tvořily 58,8 % trhu (54,4 % v západní Evropě a 78,3 % ve střední a východní Evropě). Zásadně se na prodeji podílela sluchátka Apple Airpods a modely pod značkou Beats. Na dalších místech se umístily firmy Fitbit, Xiaomi, Garmin a Huawei. Za zmínku stojí zejména výsledky čínského Xiaomi.
| Prognóza prodeje nositelné elektroniky v Evropě (v milionech kusů) | |||||
| Kategorie | 2018 | Tržní podíl | 2023 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Hodinky | 14,7 | 52,1 % | 33,2 | 62,5 % | 17,65 % |
| Náramky | 7,3 | 25,9 % | 5,6 | 10,5 % | -5,26 % |
| Sluchátka | 6 | 21,2 % | 13,3 | 25,1 % | 17,3 % |
| Ostatní | 0,2 | 0,8 % | 1 | 1,9 % | 33,4 % |
| Celkem | 28,3 | 100 % | 53,1 | 100 % | 13,43 % |