Analýzy

IDC: V Evropě se loni prodalo přes 28 milionů kusů nositelné elektroniky

Prodej nositelné elektroniky se v loňském roce podle IDC zvýšil o 30 % na 28,3 milionu zařízení. V posledním čtvrtletí loňského roku pak došlo k meziročnímu nárůstu dokonce o 71 % na 11,7 milionu kusů. Na prodeji se nejvíce podílely chytré hodinky (52,1 %), náramky (25,9 %) a sluchátka (21,2 %).

František Doupal
Zdroj: IDC
IDC: V Evropě se loni prodalo přes 28 milionů kusů nositelné elektroniky

Chytré nositelnosti se na celkovém evropském prodeji v roce 2018 podílely z 41,2 %, ale v jednotlivých oblastech se toto číslo výrazně lišilo – v západní Evropě šlo o 45,6 %, zatímco ve střední a východní Evropě to bylo 22 %. V tomto segmentu trhu dominoval Apple (prodal téměř 47 % zařízení), následovaný firmami Samsung (19,2 %), Garmin (12,6 %), Fitbit (10,7 %) a Fossil (8,2 %).

Prodej nositelné elektroniky v Evropě v roce 2018 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 2018Tržní podílProdej 2017Tržní podílMeziroční změna
Apple8,630,4 %7,0632,4 %21,9 %
Fitbit3,6913 %3,9818,3 %-7,2 %
Garmin2,799,9 %2,4411,2 %14,5 %
Samsung2,428,5 %1,838,4 %32 %
Xiaomi2,217,8 %0,311,4 %609,9 %
Ostatní8,630,4 %6,1628,3 %39,6 %
Celkem28,3100 %21,77100 %30 %

Jednoduché nositelnosti celkově tvořily 58,8 % trhu (54,4 % v západní Evropě a 78,3 % ve střední a východní Evropě). Zásadně se na prodeji podílela sluchátka Apple Airpods a modely pod značkou Beats. Na dalších místech se umístily firmy Fitbit, Xiaomi, Garmin a Huawei. Za zmínku stojí zejména výsledky čínského Xiaomi.

Prognóza prodeje nositelné elektroniky v Evropě (v milionech kusů)
Kategorie2018Tržní podíl2023Tržní podílMeziroční změna
Hodinky14,752,1 %33,262,5 %17,65 %
Náramky7,325,9 %5,610,5 %-5,26 %
Sluchátka621,2 %13,325,1 %17,3 %
Ostatní0,20,8 %11,9 %33,4 %
Celkem28,3100 %53,1100 %13,43 %