Analýzy

IDC: Prodej nositelné elektroniky ve 3. čtvrtletí 2017 vzrostl o 7,3 %

Celosvětový prodej nositelné elektroniky podle IDC ve třetím čtvrtletí roku 2017 meziročně vzrostl o 7,3 % na 26,3 milionu zařízení. Mezi hlavní zaznamenané trendy patří nárůst popularity chytrých zařízení, která lze rozšiřovat přídavnými aplikacemi, na úkor zařízení, které toto neumožňují.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 11. 12. 2017
  • 2 min
IDC: Prodej nositelné elektroniky ve 3. čtvrtletí 2017 vzrostl o 7,3 %

„Základní modely nositelné elektroniky od společností, jako jsou Fitbit, Xiaomi nebo Huawei, které nelze dále softwarově rozšiřovat, hodně pomohly k rozšíření nositelné elektroniky mezi lidi,“ uvedl Ramon T. Llamas, manažer výzkumu v IDC, a doplnil: „Nároky zákazníků ale rychle rostou a spolu s tím roste i obliba multifunkčních zařízení s lepší výbavou, což nabízejí například firmy jako Apple, Fossil nebo Samsung. Řada výrobců tedy stojí před důležitým rozhodnutím, jakým směrem se vydat.“

Prvenství v počtu prodaných zařízení si mezi sebou rozdělily společnosti Xiaomi a Fitbit, které shodně prodaly 3,6 milionu přístrojů. Obě firmy navíc vykázaly meziroční pokles, Fitbit výrazný. Fitbit však na pokles reaguje a nedávno uvedl na trh své první chytré hodinky Ionic, které by mu mohly pomoci nepříznivý vývoj zvrátit. Fitness náramky tohoto výrobce klesaly v prodeji již čtyři čtvrtletí v řadě. Xiaomi má nyní již více diverzifikované portfolio, nejvíce však stále prodává ve své domovské Číně.

Výsledku společnosti Apple odrážejí zahájení prodeje nové generace hodinek Watch. Firmě se podařilo ve sledovaném období prodat 2,7 milionu zařízení a meziročně zvýšit prodeje o více než 52 %. Oceňovaný je zejména model s připojením k mobilním sítím, který se tak stává výrazně soběstačnější a k řadě činností již vůbec nevyžaduje spárovaný iPhone.

Největší meziroční nárůst mezi výrobci však zaznamenala společnost Huawei. Firma uvedla řadu novinek, ale stejně jako Xiaomi se jí stále nejvíce daří v Číně. Garmin, který rovněž vykázal meziroční pokles prodeje, je dalším výrobcem, který transformuje své portfolio a od jednoduchých fitness náramků se rovněž přesouvá k pokročilejším multifunkčním přístrojům. Těch však již i nyní nabízí obrovské množství uzpůsobených pro celou řadu nejrůznějších aktivit.

Celosvětový prodej nositelné elektroniky ve 3. čtvrtletí 2017 (v milionech kusů)
Výrobce Prodej 3Q17 Tržní podíl Prodej 3Q16 Tržní podíl Meziroční změna
Xiaomi 3,6 13,7 % 3,7 15,2 % -3,3 %
Fitbit 3,6 13,7 % 5,4 21,9 % -33 %
Apple 2,7 10,3 % 1,8 7,3 % 52,4 %
Huawei 1,6 6 % 0,6 2,5 % 156,4 %
Garmin 1,3 4,9 % 1,3 5,4 % -3,3 %
Ostatní 13,5 51,4 % 11,7 47,7 % 15,7 %
Celkem 26,3 100 % 24,5 100 % 7,3 %