Analýzy

IDC: Prodej bezpečnostních zařízení rostl

Prodej bezpečnostních zařízení ve 4. čtvrtletí roku 2015 podle agentury IDC meziročně vzrostl v tržbách o 9,3 % na 2,95 miliardy dolarů a v objemu o 6,2 % na 635 281 zařízení. Celoročně pak prodej v tržbách vzrostl o 9,9 % na 10,6 miliardy dolarů a v objemu o 8,1 % na 2,33 milionu.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 16. 3. 2016
  • 1 min
IDC: Prodej bezpečnostních zařízení rostl

Tržby v kategorii Unified Threat Management (UTM) zařízení se v posledních pěti letech zdvojnásobily a v roce 2015 činily již 4,85 miliardy dolarů (meziroční nárůst o 18,5 %). Šlo o vůbec nejvyšší nárůst mezi sledovanými kategoriemi. Kategorie firewallů a zařízení pro detekci narušení a prevenci rovněž zaznamenaly nárůst, a to o 9,2 % a 7,9 %. Příliš se nedařilo naopak kategorii VPN (s meziročním propadem o 17,2 %) a řešením pro správu obsahu (pokles o 2,2 %).

Prodej bezpečnostních zařízení ve 4. čtvrtletí 2015 (v milionech dolarů)
VýrobceTržby 4Q15Tržní podílTržby 4Q14Tržní podílMeziroční změna
Cisco43314,7 %43516,1 %-0,4 %
Check Point37912,9 %34712,8 %9,4 %
Palo Alto2909,8 %1997,4 %45,7 %
Fortinet2538,6 %2017,4 %25,9 %
McAfee1184 %1124,1 %5,5 %
Ostatní1 47650 %1 40552,1 %5,1 %
Celkem2 949100 %2 698100 %9,3 %

Z největšího odbytu bezpečnostních zařízení se mohli výrobci těšit v USA, které se na celosvětových tržbách podílely ze 40 % (meziroční nárůst prodeje činil 13,1 %). Dalším významným regionem byla v tomto hledu oblast Asie a Pacifiku (vyjma Japonska) s 23% podílem na tržbách a vůbec nejvyšším meziročním nárůstem (16,5 %). Region Evropy, Afriky a Blízkého východu se na celosvětových tržbách podílel 26 %. Meziroční nárůst zde činil 2,9 %.

Prodej bezpečnostních zařízení v roce 2015 (v milionech dolarů)
VýrobceTržby 2015Tržní podílTržby 2014Tržní podílMeziroční změna
Cisco1 71116,2 %1 66717,4 %3 %
Check Point1 34612,8 %1 21612,7 %11 %
Palo Alto1 0169,6 %6817,1 %49,2 %
Fortinet8838,4 %6887,2 %28,3 %
McAfee4604,4 %4765 %-3,3 %
Ostatní5 13648,7 %4 87550,8 %5,4 %
Celkem10 552100 %9 604100 %9,9 %