Analýzy

IDC: Celosvětové výdaje na AR a VR budou příští rok atakovat hranici 20 miliard USD

Celosvětové výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle agentury IDC v roce 2020 dosáhnou 18,8 miliard amerických dolarů. Oproti letošním 10,5 miliardám USD půjde tedy o takřka 80% nárůst. Výrazný růst se pak očekává i v dlouhodobějším horizontu.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 5. 12. 2019
  • 2 min
IDC: Celosvětové výdaje na AR a VR budou příští rok atakovat hranici 20 miliard USD

Prodej AR a VR řešení bude záviset zejména na produktech určených pro nasazení v komerčním sektoru. Podíl takových řešení se mezi lety 2020 a 2023 zvýší z méně než 50 % na téměř 70 %. Nejvíce se do AR a VR řešení bude investovat v retailu a ve výrobě. Důležité však budou např. i oblasti jako bezpečnost a bankovnictví.

Spotřebitelský segment bude v roce 2020 v AR a VR generovat tržby v hodně asi sedm miliard USD a ve srovnání s komerčními řešeními poroste pomaleji.

„Zejména v komerčním sektoru se budou AR a VR řešení výrazněji rozšiřovat jednak díky klesajícím cenám, a pak také díky stále patrnějším a reálnějším způsobům využití. Stále větší tak bude důraz na reálné přínosy a výstupy a jejich vztah k efektivitě a dalším měřitelným firemním a ekonomickým faktorům,“ uvedla výzkumnice IDC Giulia Carosellal

Velmi významným sektorem pro AR a VR jsou v komerčním sektoru tréninky a školení (v roce 2020 zde trh vygeneruje tržby v hodnotě asi 2,6 miliardy USD) a průmyslová údržba (asi miliarda USD).

Spotřebitelskému segmentu budou v příštím roce dominovat hry (asi 3,3 miliardy USD) a možnost sledování nejrůznějších záznamů a materiálů přizpůsobených speciálně pro rozšířenou nebo virtuální realitu (1,4 miliardy USD).

V příštích letech budou nadále okolo tří čtvrtin veškerých tržeb generovat hardware. Podíl softwaru a služeb se však zejména díky oblastem jako systémové integrace, konzultační služby nebo vývoj zákaznicky individualizovaných produktů a služeb bude postupně zvětšovat.

Výdaje na virtuální realitu jsou aktuálně větší, do konce sledovaného období v roce 2023 by se však podle IDC měla tato situace obrátit ve prospěch reality rozšířené.

Z geografického hlediska bude v příštím roce největší část tržeb generovat Čína (5,8 miliardy USD), následovaná USA (5,1 miliardy USD), západní Evropou (3,3 miliardy USD) a Japonskem (1,8 miliardy USD). Do roku 2023 by však měla na druhou příčku poskočit západní Evropa.