IDC: Apple v regionu EMEA upevnil svou pozici mezi dodavateli tabletů
Trh s tablety v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky meziročně klesl v počtu prodaných kusů o 11,7 % na 9,6 milionu zařízení. Za poklesem stojí jak propad spotřebitelské poptávky, tak i nedostatek technologických inovací. Slibným příznakem do dalšího období by naopak mohl být poměrně výrazný nárůst prodeje tabletů s odpojitelnou klávesnicí.
„Očekávání, že by konvertibilní tablety s rozpojitelným displejem a klávesnicí mohly oživit trh, se konečně naplňují, a to dokonce ve větší míře, než se předpokládalo,“ uvedl Daniel Goncalves, analytik IDC. „Mezi nejpopulárnější protagonisty této kategorie patří Microsoft Surface Go a Apple iPAD Pro.“
Západoevropský trh s tablety meziročně ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně klesl o 6,6 %. Trh v regionu střední a východní Evropy, Blízkého východu a Afriky klesl o 18,7 %.
Tržním leaderem zůstal v regionu EMEA zůstal ve sledovaném období Apple, kterému se podařilo prodat 2,4 milionu iPADů. Na dalších příčkách se umístily firmy Samsung, Huawei, Lenovo a Amazon.
| Prodej tabletů v regionu EMEA ve 2. čtvrtletí 2019 (tisících kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2Q19 | Tržní podíl | Prodej 2Q18 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Apple | 2 408 | 25,1 % | 2 374 | 21,9 % | 1,5 % |
| Samsung | 1 995 | 20,8 % | 2 304 | 21,2 % | -13,4 % |
| Huawei | 1 141 | 11,9 % | 1 420 | 13,1 % | -19,6 % |
| Lenovo | 831 | 8,7 % | 957 | 8,8 % | -13,2 % |
| Amazon | 435 | 4,5 % | 283 | 2,6 % | 53,7 % |
| Ostatní | 2 778 | 29 % | 3 515 | 32,4 % | -21 % |
| Celkem | 9 588 | 100 % | 10 854 | 100 % | -11,7 % |
Očekává se, že ve třetím čtvrtletí roku 2019 trh s tablety v regionu EMEA meziročně klesne o 7,4 %. Za celý rok se pak předpokládá pokles o 9,9 %. Nejvýraznější propad se čeká ve spotřebitelském segmentu, částečně by situaci mohly kompenzovat právě prodeje rozpojitelných tabletů (do firemního prostředí).