Virtuální realita
IDC: Celosvětové výdaje na AR a VR budou příští rok atakovat hranici 20 miliard USD
Celosvětové výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle agentury IDC v roce 2020 dosáhnou 18,8 miliard amerických dolarů. Oproti letošním 10,5 miliardám USD půjde tedy o takřka 80% nárůst. Výrazný růst se pak očekává i v dlouhodobějším horizontu.
Přečíst celý článekHTC: VR headset Vive Cosmos
Společnost HTC oznámila příchod nejnovější virtuální reality HTC Vive Cosmos. Fanoušci se mohou těšit na headset s rozlišením 2 880 x 1 700, který díky RGB matici výrazně potlačuje viditelnost mřížky mezi jednotlivými pixely. V balení naleznou ergonomické pohybové ovladače umožňující přirozenou interakci s virtuálními světy. Přesný inside-out tracking zajistí šest kamer s extrémně širokým záběrem.
Přečíst celý článekVirtuální realita, chytré reproduktory i wearables stále lákají hlavně „early adopters“
Headsety pro virtuální realitu, chytré reproduktory a chytré hodinky patří podle analytické agentury IHS Markit stále mezi zboží, které láká zejména technologické nadšence. Tedy vybranou skupinu vysokopříjmových zákazníků, která se nebojí utrácet za doposud neprověřené a nastupující technologie a inovace.
Přečíst celý článekCo nám přinese technologický rok 2019?
Cisco představilo šest trendů, které budou v příštím roce měnit svět a podobu moderních firem. Ty se v roce 2018 zaměřily na lepší využití dat, kterých dnes shromažďují velké objemy. Pro mnohé byla prioritou optimalizace a správa multicloudových prostředí, stejně jako snaha integrovat zabezpečení již na základní úrovni infrastruktury.
Přečíst celý článekVirtuální realita a byznys
Jedním z nejzajímavějších trendů posledních let je virtuální realita. Technologie se staly postupnými a virtuální realita se dostala na takovou úroveň, že už není jen zábavou hrstky technologických nadšenců, ale stala se skutečně použitelnou. Virtuální realita už není jen záležitostí zábavního průmyslu, ale začíná pronikat i do dalších oblastí, kde její použití skýtá řadu nových obchodních příležitostí.
Přečíst celý článekJak se připravit na práci budoucnosti?
Vaše organizace nemusí být na práci budoucnosti připravená, ale jisté je, že vaši nejlepší zaměstnanci už jsou. Manažeři, kteří chtějí získat konkurenční výhodu a udržet si špičkové talenty, musí přemýšlet dopředu.
Přečíst celý článekVirtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací
Nastupující technologie, řazené někdy do společné kategorie Průmysl 4.0, mění pracovní prostředí i povahu práce. Jeden z významných trendů zde představuje rozšířená či virtuální realita. I když zatím nejviditelnějším příkladem využití jsou počítačové hry, objevují se i první pokusy jejího nasazení v podnikovém prostředí, například v oblasti vzdělávání nebo při prodeji dražšího zboží.
Přečíst celý článekHP ukázalo své špičkové technologie v oblasti 3D tisku a virtuální reality
Minulý týden pořádalo HP v Barceloně druhý ročník svého EMEA Innovation Summitu, na kterém představilo dvě zásadní technologická odvětví, která mají potenciál změnit v dohledně době celý výrobní průmysl – 3D tisk a virtuální realitu.
Přečíst celý článekPlatformy pro virtuální realitu – dnes již pro každého
Spolu s rostoucím zájmem o virtuální realitu logicky roste také počet běžně komerčně dostupných řešení. Na trhu jich je dnes již celá řada, a to od těch úplně nejjednodušších za několik stokorun až po pokročilá řešení v hodnotě mnoha desítek tisíc korun. Pojďme se na ně podívat blíže.
Přečíst celý článekVirtuální realita pro všechny
Nejen velké korporace, ale i malé firmy, například architektonická studia, již mohou svým klientům ukazovat výsledky práce ve virtuální realitě. Díky novým virtuálním brýlím (HMD), výkonným 3D grafickým kartám a pokroku v oblasti profesionálního VR softwaru prorazí virtuální realita do všech oblastí designu, výroby a konstrukce.
Přečíst celý článek