Virtuální realita, chytré reproduktory i wearables stále lákají hlavně „early adopters“

4. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IHS Market)
Headsety pro virtuální realitu, chytré reproduktory a chytré hodinky patří podle analytické agentury IHS Markit stále mezi zboží, které láká zejména technologické nadšence. Tedy vybranou skupinu vysokopříjmových zákazníků, která se nebojí utrácet za doposud neprověřené a nastupující technologie a inovace.

Z průzkumu společnosti IHS Markit vyplývá, do skupiny early adopters patří 61 % majitelů headsetů pro VR, 49 % majitelů chytrých hodinek a 43 % majitelů chytrých reproduktorů. Zájem běžných uživatelů o tyto produkty je tedy prozatím poněkud vlažný.

„Pokud přijde na pořizování nových technologií, early adopters dramaticky předbíhají všechny ostatní skupiny zákazníků,“ uvedl James Allison, vedoucí výzkumu v IHS Markit. „Early adopters v průzkumu uvedly, že ve svých domácnostech vlastní v průměru 8,6 zařízení z celkových 12, po kterých se analytici ptali. V případě běžných uživatelů jde v průměru o 3,6 zařízení.“

Je tedy zřejmé, že před výrobci stojí při snaze o co největší rozšiřování svých pokrokových technologií velká výzva.

Navzdory obrovské publicitě, která se zařízením, jako je VR, chytré hodinky nebo chytré reproduktory aktuálně věnuje, jde tedy stále spíše o techniku a technologie budoucnosti. Pro příklad si uveďme, že jen v letošním roce se předpokládá trojnásobné zvýšení produkce chytrých hodinek, která by měla do roku 2023 stoupnout ze současných 30,7 milionů zařízení na téměř 93 milionů. Produkce chytrých reproduktorů a inteligentních asistentů by pak měla mezi lety 2019 a 2023 vyskočit z 104,4 na 248,6 milionu.

„Úspěšní prodejci budou v příštích letech muset být schopní ukázat přínos výše zmiňovaných technologií v praktických každodenních životech svých zákazníků,“ doplnil Allison. „Kombinace klesajících cen a rostoucích schopností bude pro prosazení u většího počtu zákazníků kriticky důležitá. Výrobci se musejí blíže podívat na styl používání současných majitelů, porozumět mu a zohlednit jej při přípravě dalších generací svých přístrojů, aby byli schopni zaujmout skutečné zákaznické masy.“

Tzv. early adopters totiž není mnoho – podle průzkumu IHS Markit jde asi o osm procent populace zkoumaných států (tedy USA, Velké Británie, Japonska, Indie, Německa, Kanady, Brazílie a Austrálie). V porovnání s ostatními skupinami zákazníků mají vyšší příjmy (v Británii 47 % z nich vydělává přes 45 000 liber a v USA vydělává 58 % z nich mezi 60 a 149 000 USD).

Celých 80 % „early adopters domácností“ vlastní alespoň jedny chytré hodinky. V ostatních skupinách zákazníků jde o 15 %, mezi nejkonzervativnějšími uživateli pak toto číslo klesá dokonce na pět procent. K virtuální realitě má přístup asi polovina takových domácností, zatímco „v běžné populaci“ jde asi o šest procent.

Podobné články

Gartner: Celosvětové výdaje na IT v roce 2020 vzrostou na 3,9 bilionu USD

21. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podniky budou v letošním roce podle Gartneru revidovat své IT výdaje zejména s ohledem na zmírnění ekonomické a politické nejistoty. V Česku porostou IT výdaje podniků a organizací mírně vyšším tempem než ve světě a překonají hranici 231 miliard korun. Čtěte více

Gartner: Trh s počítači v roce 2019 mírně rostl

14. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Prodej osobních počítačů podle Gartneru vloni poprvé po sedmi letech vykázal známky oživení. V posledním čtvrtletí roku 2019 se globálně prodalo 70,6 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. Během celého roku pak bylo prodáno 261 milionů počítačů, což je o 0,6 % víc než v roce 2018. Čtěte více

IHS Markit: Prodej přenosných monitorů vloni stoupl o 46 %

10. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IHS Markit)
Celosvětový prodej mobilních přenosných displejů v roce 2019 meziročně stoupl o 46 %. A díky neustálému tlaku na růst produktivity a efektivity se s téměř 30% meziročním nárůstem počítá i pro právě začínající rok 2020. Čtěte více

ID: Prodej herních PC a monitorů za rok 2019 dosáhne téměř 44 milionů zařízení

8. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej gamingových monitorů, desktopů a notebooků dosáhl ve třetím čtvrtletí roku 2019 deseti milionů prodaných zařízení, což představuje meziroční nárůst o 10,1 %. Prodej monitorů meziročně vzrostl o 76,4 % na 2,2 milionu. Čtěte více