Virtuální realita, chytré reproduktory i wearables stále lákají hlavně „early adopters“

4. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IHS Market)
Headsety pro virtuální realitu, chytré reproduktory a chytré hodinky patří podle analytické agentury IHS Markit stále mezi zboží, které láká zejména technologické nadšence. Tedy vybranou skupinu vysokopříjmových zákazníků, která se nebojí utrácet za doposud neprověřené a nastupující technologie a inovace.

Z průzkumu společnosti IHS Markit vyplývá, do skupiny early adopters patří 61 % majitelů headsetů pro VR, 49 % majitelů chytrých hodinek a 43 % majitelů chytrých reproduktorů. Zájem běžných uživatelů o tyto produkty je tedy prozatím poněkud vlažný.

„Pokud přijde na pořizování nových technologií, early adopters dramaticky předbíhají všechny ostatní skupiny zákazníků,“ uvedl James Allison, vedoucí výzkumu v IHS Markit. „Early adopters v průzkumu uvedly, že ve svých domácnostech vlastní v průměru 8,6 zařízení z celkových 12, po kterých se analytici ptali. V případě běžných uživatelů jde v průměru o 3,6 zařízení.“

Je tedy zřejmé, že před výrobci stojí při snaze o co největší rozšiřování svých pokrokových technologií velká výzva.

Navzdory obrovské publicitě, která se zařízením, jako je VR, chytré hodinky nebo chytré reproduktory aktuálně věnuje, jde tedy stále spíše o techniku a technologie budoucnosti. Pro příklad si uveďme, že jen v letošním roce se předpokládá trojnásobné zvýšení produkce chytrých hodinek, která by měla do roku 2023 stoupnout ze současných 30,7 milionů zařízení na téměř 93 milionů. Produkce chytrých reproduktorů a inteligentních asistentů by pak měla mezi lety 2019 a 2023 vyskočit z 104,4 na 248,6 milionu.

„Úspěšní prodejci budou v příštích letech muset být schopní ukázat přínos výše zmiňovaných technologií v praktických každodenních životech svých zákazníků,“ doplnil Allison. „Kombinace klesajících cen a rostoucích schopností bude pro prosazení u většího počtu zákazníků kriticky důležitá. Výrobci se musejí blíže podívat na styl používání současných majitelů, porozumět mu a zohlednit jej při přípravě dalších generací svých přístrojů, aby byli schopni zaujmout skutečné zákaznické masy.“

Tzv. early adopters totiž není mnoho – podle průzkumu IHS Markit jde asi o osm procent populace zkoumaných států (tedy USA, Velké Británie, Japonska, Indie, Německa, Kanady, Brazílie a Austrálie). V porovnání s ostatními skupinami zákazníků mají vyšší příjmy (v Británii 47 % z nich vydělává přes 45 000 liber a v USA vydělává 58 % z nich mezi 60 a 149 000 USD).

Celých 80 % „early adopters domácností“ vlastní alespoň jedny chytré hodinky. V ostatních skupinách zákazníků jde o 15 %, mezi nejkonzervativnějšími uživateli pak toto číslo klesá dokonce na pět procent. K virtuální realitě má přístup asi polovina takových domácností, zatímco „v běžné populaci“ jde asi o šest procent.

Podobné články

Sítě řízené obchodními potřebami chtějí do dvou let nasadit 3/4 firem

13. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnost Cisco se zeptala více než 2 000 IT lídrů a síťových stratégů na aktuální stav jejich sítí a na to, jak plánují jejich rozvoj. Ukázalo se, že jejich cílem je mít síť schopnou reagovat na požadavky byznysu. Do dvou let by toho chtělo dosáhnout 78 % účastníků průzkumu. Čtěte více

Gartner: Výdaje na IT v regionu EMEA příští rok opět porostou

13. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Analytici Gartneru předpokládají, že výdaje na informační technologie se v příštím roce v regionu EMEA opět vrátí k růstu. Vyšplhat by se měly na 798 miliard USD, což bude oproti roku 2019 nárůst o 3,4 %. Čtěte více

IDC: Prodej tabletů se ve 3. čtvrtletí 2019 vrátil k růstu

4. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s tablety se podle IDC během třetího čtvrtletí 2019 v celosvětovém měřítku opět vyhoupl do růstových hodnot. Celkem se ve sledovaném období prodalo 37,6 milionu zařízení, což představuje meziroční nárůst o 1,9 %. Čtěte více

Canalys: Globální trh s počítači zaznamenal nejvyšší nárůst za posledních sedm let

28. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Globální prodej PC zahrnující počítače, notebooky a pracovní stanice ve 3. čtvrtletí letošního roku podle společnosti Canalys meziročně vzrostl o 4,7 % na 70,9 milionu zařízení. Jde tak o největší nárůst od prvního čtvrtletí 2012, kdy byl zaznamenán meziroční nárůst o 5,4 %. Čtěte více