Virtuální realita, chytré reproduktory i wearables stále lákají hlavně „early adopters“

4. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IHS Market)
Headsety pro virtuální realitu, chytré reproduktory a chytré hodinky patří podle analytické agentury IHS Markit stále mezi zboží, které láká zejména technologické nadšence. Tedy vybranou skupinu vysokopříjmových zákazníků, která se nebojí utrácet za doposud neprověřené a nastupující technologie a inovace.

Z průzkumu společnosti IHS Markit vyplývá, do skupiny early adopters patří 61 % majitelů headsetů pro VR, 49 % majitelů chytrých hodinek a 43 % majitelů chytrých reproduktorů. Zájem běžných uživatelů o tyto produkty je tedy prozatím poněkud vlažný.

„Pokud přijde na pořizování nových technologií, early adopters dramaticky předbíhají všechny ostatní skupiny zákazníků,“ uvedl James Allison, vedoucí výzkumu v IHS Markit. „Early adopters v průzkumu uvedly, že ve svých domácnostech vlastní v průměru 8,6 zařízení z celkových 12, po kterých se analytici ptali. V případě běžných uživatelů jde v průměru o 3,6 zařízení.“

Je tedy zřejmé, že před výrobci stojí při snaze o co největší rozšiřování svých pokrokových technologií velká výzva.

Navzdory obrovské publicitě, která se zařízením, jako je VR, chytré hodinky nebo chytré reproduktory aktuálně věnuje, jde tedy stále spíše o techniku a technologie budoucnosti. Pro příklad si uveďme, že jen v letošním roce se předpokládá trojnásobné zvýšení produkce chytrých hodinek, která by měla do roku 2023 stoupnout ze současných 30,7 milionů zařízení na téměř 93 milionů. Produkce chytrých reproduktorů a inteligentních asistentů by pak měla mezi lety 2019 a 2023 vyskočit z 104,4 na 248,6 milionu.

„Úspěšní prodejci budou v příštích letech muset být schopní ukázat přínos výše zmiňovaných technologií v praktických každodenních životech svých zákazníků,“ doplnil Allison. „Kombinace klesajících cen a rostoucích schopností bude pro prosazení u většího počtu zákazníků kriticky důležitá. Výrobci se musejí blíže podívat na styl používání současných majitelů, porozumět mu a zohlednit jej při přípravě dalších generací svých přístrojů, aby byli schopni zaujmout skutečné zákaznické masy.“

Tzv. early adopters totiž není mnoho – podle průzkumu IHS Markit jde asi o osm procent populace zkoumaných států (tedy USA, Velké Británie, Japonska, Indie, Německa, Kanady, Brazílie a Austrálie). V porovnání s ostatními skupinami zákazníků mají vyšší příjmy (v Británii 47 % z nich vydělává přes 45 000 liber a v USA vydělává 58 % z nich mezi 60 a 149 000 USD).

Celých 80 % „early adopters domácností“ vlastní alespoň jedny chytré hodinky. V ostatních skupinách zákazníků jde o 15 %, mezi nejkonzervativnějšími uživateli pak toto číslo klesá dokonce na pět procent. K virtuální realitě má přístup asi polovina takových domácností, zatímco „v běžné populaci“ jde asi o šest procent.

Podobné články

IDC: Huawei ovládl celosvětový trh se smartphony

11. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej chytrých telefonů se během druhého čtvrtletí letošního roku meziročně propadl o 16 % a celkově se tak prodalo 278,4 milionu zařízení. Šlo o vůbec největší, avšak očekávaný, zaznamenaný pokles prodeje, ačkoli to nemůže být vzhledem k ekonomickým a dalším okolnostem pro nikoho příliš velké překvapení. Čtěte více

IDC: Prodej tabletů vykázal ve 2. čtvrtletí 2020 solidní růst

4. 8. 2020. (redaktor: František Doupal)
Po dvou čtvrtletích poklesu v řadě zaznamenal trh s tablety oživení a podle IDC meziročně prodej vzrostl takřka o pětinu na 38,6 milionu zařízení. Výrobci za to mohou vděčit omezení pohybu kvůli pandemii COVID-19, díky kterému si mnoho zákazníků pořídilo tablet pro práci, vzdělávání nebo zábavu. Čtěte více

IDC: Covidová krize vyhnala ve 2. čtvrtletí 2020 prodej PC v regionu EMEA do rekordních výšin

29. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej stolních a přenosných počítačů a pracovních stanic v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky zaznamenal ve 2. čtvrtletí roku 2020 nejlepší výsledky od roku 1998. Celkem se zde prodalo 20,7 milionu počítačů, na čemž mají lví podíl notebooky. Čtěte více

Gartner: Celosvětové výdaje na IT letos klesnou o téměř osm procent

23. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětový výdaje na IT by se letos měly podle Gartneru zastavit na hranici 3,5 bilionu USD, což představuje meziroční pokles o 7,3 %. Zatímco v případě globální ekonomiky jako takové se počítá s oživením, u IT výdajů se situace tak rychle zlepšovat nebude. Čtěte více