Virtuální realita, chytré reproduktory i wearables stále lákají hlavně „early adopters“

4. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IHS Market)
Headsety pro virtuální realitu, chytré reproduktory a chytré hodinky patří podle analytické agentury IHS Markit stále mezi zboží, které láká zejména technologické nadšence. Tedy vybranou skupinu vysokopříjmových zákazníků, která se nebojí utrácet za doposud neprověřené a nastupující technologie a inovace.

Z průzkumu společnosti IHS Markit vyplývá, do skupiny early adopters patří 61 % majitelů headsetů pro VR, 49 % majitelů chytrých hodinek a 43 % majitelů chytrých reproduktorů. Zájem běžných uživatelů o tyto produkty je tedy prozatím poněkud vlažný.

„Pokud přijde na pořizování nových technologií, early adopters dramaticky předbíhají všechny ostatní skupiny zákazníků,“ uvedl James Allison, vedoucí výzkumu v IHS Markit. „Early adopters v průzkumu uvedly, že ve svých domácnostech vlastní v průměru 8,6 zařízení z celkových 12, po kterých se analytici ptali. V případě běžných uživatelů jde v průměru o 3,6 zařízení.“

Je tedy zřejmé, že před výrobci stojí při snaze o co největší rozšiřování svých pokrokových technologií velká výzva.

Navzdory obrovské publicitě, která se zařízením, jako je VR, chytré hodinky nebo chytré reproduktory aktuálně věnuje, jde tedy stále spíše o techniku a technologie budoucnosti. Pro příklad si uveďme, že jen v letošním roce se předpokládá trojnásobné zvýšení produkce chytrých hodinek, která by měla do roku 2023 stoupnout ze současných 30,7 milionů zařízení na téměř 93 milionů. Produkce chytrých reproduktorů a inteligentních asistentů by pak měla mezi lety 2019 a 2023 vyskočit z 104,4 na 248,6 milionu.

„Úspěšní prodejci budou v příštích letech muset být schopní ukázat přínos výše zmiňovaných technologií v praktických každodenních životech svých zákazníků,“ doplnil Allison. „Kombinace klesajících cen a rostoucích schopností bude pro prosazení u většího počtu zákazníků kriticky důležitá. Výrobci se musejí blíže podívat na styl používání současných majitelů, porozumět mu a zohlednit jej při přípravě dalších generací svých přístrojů, aby byli schopni zaujmout skutečné zákaznické masy.“

Tzv. early adopters totiž není mnoho – podle průzkumu IHS Markit jde asi o osm procent populace zkoumaných států (tedy USA, Velké Británie, Japonska, Indie, Německa, Kanady, Brazílie a Austrálie). V porovnání s ostatními skupinami zákazníků mají vyšší příjmy (v Británii 47 % z nich vydělává přes 45 000 liber a v USA vydělává 58 % z nich mezi 60 a 149 000 USD).

Celých 80 % „early adopters domácností“ vlastní alespoň jedny chytré hodinky. V ostatních skupinách zákazníků jde o 15 %, mezi nejkonzervativnějšími uživateli pak toto číslo klesá dokonce na pět procent. K virtuální realitě má přístup asi polovina takových domácností, zatímco „v běžné populaci“ jde asi o šest procent.

Podobné články

IDC: Prodej serverů výrazně klesl

12. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej serverů ve druhém čtvrtletí letošního roku podle IDC výrazně klesl. Celkem se prodalo 2,7 milionu serverů (meziroční pokles o 9,3 %) v hodnotě 20 miliard USD (meziroční pokles o 11,6 %). Čtěte více

IDC: Celosvětový prodej tiskáren a multifunkcí ve 2. čtvrtletí 2019 klesal

4. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ve druhém čtvrtletí letošního roku se podle agentury IDC prodalo 22,2 milionu tiskáren a multifunkcí, což představuje meziroční pokles o 5,6 %. Pokles prodeje postihl inkoustová (6,6 %) i laserová (3,5 %) zařízení. Čtěte více

Gartner: Prodej chytrých telefonů klesal v ČR i ve světě

2. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Ve druhém čtvrtletí bylo podle čísel sestavených analytiky Gartneru celosvětově prodáno koncovým uživatelům (osobám i firmám) bezmála 368 milionů chytrých telefonů – to představuje meziroční pokles o 1,7 %. Jedinými dvěma velkými zeměmi, kde prodeje chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí 2019 rostly, jsou Čína a Brazílie. V ČR byl zaznamenán pokles o 6,2 %. Čtěte více

Nová zranitelnost podle Check Pointu ovlivnila 32 % společností

30. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Bezpečnostní tým společnosti Check Point zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb. Výzkumný tým varuje organizace před novou zranitelností, která byla objevena v pluginu OpenDreamBox 2.0.0 WebAdmin a v minulém měsíci ovlivnila 32 % organizací po celém světě. Čtěte více