HTC: VR headset Vive Cosmos

15. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC oznámila příchod nejnovější virtuální reality HTC Vive Cosmos. Fanoušci se mohou těšit na headset s rozlišením 2 880 x 1 700, který díky RGB matici výrazně potlačuje viditelnost mřížky mezi jednotlivými pixely. V balení naleznou ergonomické pohybové ovladače umožňující přirozenou interakci s virtuálními světy. Přesný inside-out tracking zajistí šest kamer s extrémně širokým záběrem.

Výrobce nezapomněl ani na možnost propojení s bezdrátovým adaptérem, který headset zbaví kabelů a představil již i první rozšiřující modul Vive Cosmos External Tracking mod. Ten umožní nejen spojení s původním systémem sledování pohybu pomocí základnových stanic, ale také s veškerým příslušenstvím systému Steam VR.

„Neustále se snažíme zdokonalovat prémiovou virtuální realitu a posouvat to, co v ní lze zažít,“ řekl generální ředitel HTC Vive pro Evropu Graham Wheeler. „Cosmos poskytuje bezkonkurenční zážitky a je naším nejvšestrannějším headsetem. Nabízí přesný inside-out tracking, modulární čelní plát umožňující dodatečná rozšíření a neomezený přístup k obsahu.“

Vive Cosmos vznikl ve snaze usnadnit vstup do virtuální reality a zároveň poskytnout skutečně pohlcující zážitky. Díky inside-out technologii sledování pohybu není nutné instalovat žádné základnové stanice, takže je první spuštění dílem okamžiku. Šestice širokoúhlých kamer umožňuje perfektní sledování pohybu uživatele i ovladačů. Zobrazovače se pyšní 88% nárůstem rozlišení ve srovnání s původním HTC Vive a přinášejí úchvatně jemný obraz, díky kterému si uživatelé vychutnají novou úroveň detailů a nebudou mít problém ani při čtení drobných textů v kokpitech simulátorů. Pokrok v kvalitě zobrazení přináší i využití LCD displejů s plnohodnotnou RGB maticí omezující viditelnost mřížky mezi pixely zvanou screen-door efekt.

O pohodlí se stará vyvážený prstenec s integrovanými sluchátky a měkké polstrování headsetu redukující tlak na tvář uživatele. Nosní chlopeň, připomínající okvětní lístky blokuje vstup okolního světla do brýlí a tím prohlubuje ponoření do virtuálních světů. Usnadnění pro hráče i vývojáře, kteří ve VR tráví mnoho času, představuje výklopný systém. S jeho pomocí lze rychle zkontrolovat dění na monitoru, nebo si jednoduše dopřát osvěžení ve formě nápoje či rychlé svačiny. Vše bez nutnosti sundávat a následně znovu usazovat headset.

Jednou z velkých výhod novinky jsou stovky titulů a prémiových videí v rámci 12měsíčního předplatného ve službě Viveport Infinity. To získá zdarma každý, kdo HTC Vive Cosmos objedná do 2. října 2019. Služba nabízí neomezený přístup ke knihovně her a aplikací jako Fisherman’s Tale, Fujii, a Ninja Legends. Mnozí ocení i prémiová videa produkovaná známými společnostmi jako je GoPro, Discovery Channel a Animal Planet. Knihovna se neustále rozrůstá a v rámci uvedení nového headsetu byla doplněna o tituly Doctor Who: The Edge of Time studia Maze Theory, Eleven Eleven od Syfy a Battlewake od Survios. Mezi novinky patří také Gloomy Eyes studií Atlas V a 3dat i Swords of Gargantua studií Yomuneco a Gumi.

Vive Cosmos také přinese nové základní prostředí založené na systému Vive Reality, jehož hlavní předností je větší přirozenost. Místo krkolomného spouštění jednotlivých aplikací budou uživatelé spíše přecházet mezi různými virtuálními dimenzemi. Rozhraní Lens pak napomůže při jejich výběru. To vše v dynamickém domácím prostředí Origin, které se stane vstupní branou do dalších virtuálních světů.

Video : 
Štítky: 

Podobné články

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
Vlevo Krzysztof Konieczny, CEO společnosti Sun Capital, a vpravo Marek Prorok,  sales manager projektu Company (Un)Hacked v Zebra systems

Zebra systems se stala distributorem bezpečnostních VR kurzů Company (Un)Hacked

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra systems se stala distributorem řešení Company (Un)Hacked umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Interaktivní trénink ve virtuální realitě pomáhá zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti a ochraně dat mezi zaměstnanci. Čtěte více