HTC přináší VR řešení pro vzdálenou spolupráci

27. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC zpřístupnila balík nástrojů pro vzdálenou spolupráci VIVE XR Suite, který se skládá z pěti praktických aplikací. Ty umožní uživatelům zachovat produktivitu a spolupracovat navzdory fyzické vzdálenosti prostřednictvím PC, telefonů, tabletů a většiny VR zařízení.

V evropském regionu budou mít firemní zákazníci možnost zvolit, zda zakoupí celý balík Vive XR Suite, nebo zda se rozhodnou jen pro ty komponenty, které potřebují. K dispozici budou i licence pro více uživatelů a balíčky zahrnující VR headsety.

Balík obsahuje pět aplikací (VIVE Sync, VIVE Sessions, VIVE Campus, VIVE Social a VIVE Museum), pro jejichž tvorbu se společnost spojila s předními VR vývojáři. Výsledkem je kompletní řešení pro spolupráci v reálném čase, pořádání virtuálních eventů a komunikační rozhraní, které dává účastníkům podobný zážitek, jako kdyby se potkali v reálném světě.

Vive XR Suite vznikalo s ohledem na požadavky profesionálů. Obsahuje následující funkce, které umožňují využít jeho výhod společnostem všech velikostí:

  1. Jediné přihlášení (SSO Single Sign-On): Jediná sada přihlašovacích údajů umožňuje snadný
    a bezpečný přístup ke všem aplikacím XR Suite.
  2. Podpora nezávisle na platformě: Plná interakce s podporou PC, telefonů, tabletů a většiny VR zařízení
  3. Globální přístup a podpora: Bezpečné servery optimalizované pro výkon, stabilitu a snadný přístup ze všech regionů. Mnohojazyčné uživatelské rozhraní a regionální zákaznická podpora.
  4. Jednotné UI/UX: Sladěný vzhled i způsob ovládání v 3D světech i rozhraní všech aplikacích.
  5. Upravitelný Avatar: Možnost upravit avatara tak, aby co nejlépe odpovídal identitě uživatele.
  6. Deep Linking: Snadný vstup do virtuálních schůzek a interakcí pomocí prostého webového odkazu
  7. Firemní správa: Centralizovaná a bezpečná správa všech aplikací a uživatelů.

Přehled aplikací Vive XR Suite

VIVE Sync: Meetingy na nové úrovni

VIVE Sync je jedinečným řešením pro spolupráci a meetingy ve VR. Umožňuje týmům a partnerům, aby se spojili a spolupracovali v bezpečném sdíleném virtuálním prostředí. Nabízí snadno upravitelné avatary i vytváření soukromých zasedacích místností, čímž otevírá prostor pro setkávání kolegů z celého světa.

VIVE Sessions (ve spolupráci s Engage): Konference a vzdělávání napříč kontinenty

VIVE Sessions představuje přední platformu pro velké VR konference, výstavy a vzdělávací akce. Dává uživatelům do rukou možnost, snadno upravit virtuální prezentace přesně dle jejich představ. K dispozici mají širokou nabídku virtuálních lokací, speciálních efektů, zvukových efektů i tisíce 3D modelů.

VIVE Campus (ve spolupráci s Virbela): nové pojetí vzdálené kanceláře

VIVE Campus nabízí virtuální kanceláře, vzdělávací prostory i lokace vhodné k pořádání akcí, které napodobují reálný svět, čímž podporují přirozenou komunikaci. Uživatelé mají trvale k dispozici osobní virtuální pracoviště, ve kterém mohou spolupracovat se vzdálenými týmy. Nechybí prostorová prezentace hlasu, textová komunikace ani emotikony, které napomáhají bezproblémovému porozumění. Funkce aplikace tak ocení malé i velké týmy. Vive Campus pohání technologie společnosti Virbela, která je součástí eXp Word Holdings (Nasdaq, EXPI).

VIVE Social (využívající technologie VRChat): Komunita pro všechny

Vive Social zprostředkovává uživatelům zážitek neustále se rozrůstajícího VR universa se zapálenou komunitou. Ta vytváří a sdílí virtuální světy, avatary i interaktivní zážitky. Dnes má platforma miliony uživatelů, kteří ji naplnili desítkami milionů výtvorů. Právě neutuchající kreativita a sdílení jsou tím, co zrodilo nekončící proud zábavných, překvapivý a okouzlujících zážitků.

VIVE Museum (ve spolupráci s MOR): Kultura v novém hávu

Vive Museum otevírá umělcům nové možnosti, jak tvořit, vystavovat a sdílet jejich díla se světovým publikem. Skýtá nádherné lokace, bezproblémovou navigaci v prostoru i hladkou komunikaci velkých skupin návštěvníků.

Partnerství

Vive XR Suite si vysloužilo intenzivní podporu celého odvětví. Mezi těmi, kteří se připojili k jeho představení byli i HW partneři jako Pico, iQiYi, Shadow Creator a NReal, kteří přislíbili, že Vive XR Suite nabídnou svým uživatelům. Někteří již nyní vytváří balíčky s vlastními zařízeními. Prodejní partneři Accenture, Activation, Baidu, JD Cloud & AI, Pico Group, VST a mnoho dalších pak oznámili, že se stanou distributory Vive XR Suite. HTC navíc plánuje posílení spolupráce se společností NVIDIA, pro ještě rychlejší přijetí Vive XR Suite v nejrůznějších odvětvích.

Video : 
Štítky: 

Podobné články

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více