Právo
Směrnice NIS2 přichází. Na co se připravit?
Nová směrnice kybernetické bezpečnosti EU, která je známější pod zkratkou NIS2, vzbuzuje podobné emoce (a hlavně řadu otázek) jako nařízení GDPR před pár lety. O co jde? Koho se bude týkat? Jaké změny přinese?
Přečíst celý článekZasáhnou chystané normy ke kyberbezpečnosti podniky stejnou měrou jako GDPR?
Posílit a přeorganizovat IT oddělení a plnit aktualizovaný zákon o kybernetické bezpečnosti. Tyto a další povinnosti přinesou firmám projednávané digitální předpisy EU známé jako NIS2, DSA a DMA.
Přečíst celý článekInfografika: 10 kroků, jak vyhovět GDPR
Do 25. května 2018 musí všechny společnosti z e-commerce sektoru splnit podmínky Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Pokud vás zajímá, jak na to, může vám napovědět názorná infografika společnosti Mailkit.
Přečíst celý článekČOI může pomáhat při řešení sporů
Od prvního února platí nová právní úprava pro řešení spotřebitelských sporů. Kromě České obchodní inspekce pomohou také Český telekomunikační úřad, Energetický regulační úřad a Finanční arbitr.
Přečíst celý článekCo přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?
Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Toto „mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ nabyde účinnosti 1. února 2016.
Přečíst celý článekdTest: Jak je to s odstoupením od kupní smlouvy při třetí reklamaci?
Možná se také setkáváte s požadavkem zákazníků na odstoupení od kupní smlouvy při třetí reklamaci zboží. Má na to však zákazník vždy právo? Za jakých podmínek lze toto právo podle zákona uplatnit a rozlišuje se mezi tím, zda se vady objeví na věci samotné, nebo na jejím příslušenství?
Přečíst celý článekdTest: Jak je to s výměnou výrobku za jiný?
Právo na výměnu věci v případě uplatnění reklamace je pro řadu nakupujících i obchodníků stále tvrdým oříškem a často si je vykládají po svém. Kdy vzniká právo na výměnu výrobku? A můžete při výměně zboží zákazníkovi vrátit jiný výrobek ze svého obchodu?
Přečíst celý článekdTest: Konec ochrany živnostníků před operátory
Ve Sbírce zákonů byla vyhlášena novela zákona o elektronických komunikacích, která oklešťuje práva jak spotřebitelů, tak živnostníků a drobných podniků. Po uplynutí patnáctidenní lhůty pro nabytí účinnosti zákona již nebude pro živnostníky od operátorů snadného úniku.
Přečíst celý článekdTest: Pojištění zboží nemusí být plus
Sdružení dTest upozorňuje zákazníky, kteří si rádi připlatí za jistotu vyhnout se v budoucnu dalším výdajům třeba při nutnosti vyměnit prasklý displej u nového telefonu, že ne vše tato služba může pokrýt.
Přečíst celý článekSledování práce zaměstnanců má své hranice
Umíte poradit firmám, co mohou na PC svých zaměstnanců sledovat a co už je „přes čáru“? Poučte se a buďte na případné otázky při nabízení softwaru pro sledování připraveni.
Přečíst celý článek