Právo

Směrnice NIS2 přichází. Na co se připravit?
Novinky

Směrnice NIS2 přichází. Na co se připravit?

Nová směrnice kybernetické bezpečnosti EU, která je známější pod zkratkou NIS2, vzbuzuje podobné emoce (a hlavně řadu otázek) jako nařízení GDPR před pár lety. O co jde? Koho se bude týkat? Jaké změny přinese?

Přečíst celý článek
Zasáhnou chystané normy ke kyberbezpečnosti podniky stejnou měrou jako GDPR?
Novinky

Zasáhnou chystané normy ke kyberbezpečnosti podniky stejnou měrou jako GDPR?

Posílit a přeorganizovat IT oddělení a plnit aktualizovaný zákon o kybernetické bezpečnosti. Tyto a další povinnosti přinesou firmám projednávané digitální předpisy EU známé jako NIS2, DSA a DMA.

Přečíst celý článek
Infografika: 10 kroků, jak vyhovět GDPR
Novinky

Infografika: 10 kroků, jak vyhovět GDPR

Do 25. května 2018 musí všechny společnosti z e-commerce sektoru splnit podmínky Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Pokud vás zajímá, jak na to, může vám napovědět názorná infografika společnosti Mailkit.

Přečíst celý článek
ČOI může pomáhat při řešení sporů
Novinky

ČOI může pomáhat při řešení sporů

Od prvního února platí nová právní úprava pro řešení spotřebitelských sporů. Kromě České obchodní inspekce pomohou také Český telekomunikační úřad, Energetický regulační úřad a Finanční arbitr.

Přečíst celý článek
Co přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?
Novinky

Co přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?

Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Toto „mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ nabyde účinnosti 1. února 2016.

Přečíst celý článek
dTest: Jak je to s odstoupením od kupní smlouvy při třetí reklamaci?
Novinky

dTest: Jak je to s odstoupením od kupní smlouvy při třetí reklamaci?

Možná se také setkáváte s požadavkem zákazníků na odstoupení od kupní smlouvy při třetí reklamaci zboží. Má na to však zákazník vždy právo? Za jakých podmínek lze toto právo podle zákona uplatnit a rozlišuje se mezi tím, zda se vady objeví na věci samotné, nebo na jejím příslušenství?

Přečíst celý článek
dTest: Jak je to s výměnou výrobku za jiný?
Novinky

dTest: Jak je to s výměnou výrobku za jiný?

Právo na výměnu věci v případě uplatnění reklamace je pro řadu nakupujících i obchodníků stále tvrdým oříškem a často si je vykládají po svém. Kdy vzniká právo na výměnu výrobku? A můžete při výměně zboží zákazníkovi vrátit jiný výrobek ze svého obchodu?

Přečíst celý článek
dTest: Konec ochrany živnostníků před operátory
Novinky

dTest: Konec ochrany živnostníků před operátory

Ve Sbírce zákonů byla vyhlášena novela zákona o elektronických komunikacích, která oklešťuje práva jak spotřebitelů, tak živnostníků a drobných podniků. Po uplynutí patnáctidenní lhůty pro nabytí účinnosti zákona již nebude pro živnostníky od operátorů snadného úniku.

Přečíst celý článek
dTest: Pojištění zboží nemusí být plus
Novinky

dTest: Pojištění zboží nemusí být plus

Sdružení dTest upozorňuje zákazníky, kteří si rádi připlatí za jistotu vyhnout se v budoucnu dalším výdajům třeba při nutnosti vyměnit prasklý displej u nového telefonu, že ne vše tato služba může pokrýt.

Přečíst celý článek
Sledování práce zaměstnanců má své hranice
Novinky

Sledování práce zaměstnanců má své hranice

Umíte poradit firmám, co mohou na PC svých zaměstnanců sledovat a co už je „přes čáru“? Poučte se a buďte na případné otázky při nabízení softwaru pro sledování připraveni.

Přečíst celý článek