Logistika
Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)?
Přečíst celý článekObliba výdejních míst roste, doručování domů je na ústupu
Sítě nezávislých výdejen balíků se rok od roku těší větší oblibě. Téměř polovina Čechů (46 %) si nechává posílat balíčky právě tam. Naopak zájem o doručování na domů klesá (meziročně až o 12 %). Jako hlavní důvod využívání výdejních míst lidé uvádějí, že se nemusí časově vázat na kurýra (51 %), ušetří na přepravném (25 %) a je to pro ně pohodlnější (19 %).
Přečíst celý článekPro 75 % zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost tolik netáhne
Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. Až 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu.
Přečíst celý článekGeopost začne poskytovat přesnější informace o doručování mezinárodních zásilek
Přepravní síť Geopost, jejíž součástí je i česká DPD, přináší službu pro mezinárodní doručování Day Definite, která poskytuje významné zpřesnění doby mezinárodního doručení i českým zákazníkům.
Přečíst celý článekAllegro urychluje mezinárodní doručení. Pomůže mu WE|DO
Společnost Allegro spouští novou službu Allegro International Delivery, která je postavena na kombinaci řešení více logistických partnerů pro první a poslední míli. Hlavním operátorem odpovědným za poslední míli v Česku se stala společnost WE|DO.
Přečíst celý článekVysoké náklady ženou e-shopy k fulfillmentu
Náklady na skladování rekordně rostou. Mnoha e-shopům končí fixace nájmu a někdy čelí až dvojnásobným cenám. Ty nyní dosahují až devíti eur za metr čtvereční. Ceny zvyšují také dopravci. E-shopy se proto obracejí na fulfillmentová centra, která zajišťují logistiku pro více klientů a nabízejí lepší ceny a efektivitu díky větším objemům.
Přečíst celý článekTřetina nakupujících chce objednávku z e-shopu doručit v den objednání
Rychlost doručení zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících jsou přitom stále daleko před realitou trhu. Zatímco o doručení zboží v den objednání (same-day) by stála takřka třetina nakupujících, jen u 15 % nákupů je tato potřeba naplněna. Které další trendy můžeme v současné e-commerce sledovat?
Přečíst celý článekVýdejny e-shopů ustupují. Zákazníci chtějí kvalitně zásobenou prodejnu nebo čistokrevný e-shop
Mohutný vzestup online nákupů během pandemie i jejich následný propad jsou jevy, které udávají trendy nejen v e-commerce, ale také ve světě retailu. Zatímco před covidem a během něj raketovým tempem přibývaly nové a nové výdejny e-shopů, momentálně přichází útlum a koncept výdejen je na ústupu. Požadavky zákazníků na e-commerce i na „kamenný retail“ se totiž mění.
Přečíst celý článekTrendy v online nakupování: Češi hledají na internetu pohodlí, Francouzi nejnižší cenu
Co jednotlivé evropské zákazníky odlišuje a co mají naopak společného? Zákazníky v evropských zemích dle průzkumu spojuje obliba doručovacích boxů, zcela odlišně pak přistupují k volbě platební metody a rozdílné jsou také důvody, proč vůbec jdou nakupovat na internet.
Přečíst celý článekNa výdejní místa pravidelně objednává polovina Čechů
Geopost (dříve DPDgroup) na základě svého každoročního průzkumu E-shopper Barometer analyzoval nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že vyzvedávání balíčků mimo domov se stává v Česku skutečným fenoménem podobně jako tomu je již dlouhodobě v případě dobírky. Roste však i obliba samoobslužných boxů.
Přečíst celý článek