DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka.

V současnosti možnost odeslání balíčku funguje na 250 DPD Pickup Boxech. Během následujících týdnů DPD tuto službu rozšíří do všech boxů, kam doručuje, tedy včetně sítě sdílených boxů (dohromady zhruba 2 200). Přepravu mezi jednotlivými boxy, boxem a výdejním místem, případně z boxu na adresu příjemce lze využít také pro zasílání balíčků do zahraničí v celoevropské síti DPD, která nabízí 110 000 výdejních míst a boxů. Jejich využitím pomáhají zákazníci regulovat počet kilometrů, které by jinak najeli kurýři při doručování na vícero adres.

Obliba boxů stále roste

DPD dlouhodobě zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) mezi pravidelnými zákazníky e-shopů. Podle posledních dat z největšího evropského e-commerce průzkumu Geopost E-shopper Barometer 44 % pravidelných online nakupujících preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/ do boxů), což je nárůst o pět procentních bodů oproti roku 2022. Do boxů si nechává doručovat 26 % lidí, na výdejní místa pak 49 %. Více než polovina respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo.

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7 000

DPD v České republice momentálně doručuje již do 2 200 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem jde o více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3 000. Do konce roku DPD plánuje další rozšiřování sítě Pickup až na 7 000 výdejních míst a boxů.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více