DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka.

V současnosti možnost odeslání balíčku funguje na 250 DPD Pickup Boxech. Během následujících týdnů DPD tuto službu rozšíří do všech boxů, kam doručuje, tedy včetně sítě sdílených boxů (dohromady zhruba 2 200). Přepravu mezi jednotlivými boxy, boxem a výdejním místem, případně z boxu na adresu příjemce lze využít také pro zasílání balíčků do zahraničí v celoevropské síti DPD, která nabízí 110 000 výdejních míst a boxů. Jejich využitím pomáhají zákazníci regulovat počet kilometrů, které by jinak najeli kurýři při doručování na vícero adres.

Obliba boxů stále roste

DPD dlouhodobě zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) mezi pravidelnými zákazníky e-shopů. Podle posledních dat z největšího evropského e-commerce průzkumu Geopost E-shopper Barometer 44 % pravidelných online nakupujících preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/ do boxů), což je nárůst o pět procentních bodů oproti roku 2022. Do boxů si nechává doručovat 26 % lidí, na výdejní místa pak 49 %. Více než polovina respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo.

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7 000

DPD v České republice momentálně doručuje již do 2 200 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem jde o více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3 000. Do konce roku DPD plánuje další rozšiřování sítě Pickup až na 7 000 výdejních míst a boxů.

Podobné články

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

Skip Pay jde na Slovensko, nabídne nákup na Třetinu

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 4 000 eur do tří bezúročných splátek. Čtěte více

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více