DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka.

V současnosti možnost odeslání balíčku funguje na 250 DPD Pickup Boxech. Během následujících týdnů DPD tuto službu rozšíří do všech boxů, kam doručuje, tedy včetně sítě sdílených boxů (dohromady zhruba 2 200). Přepravu mezi jednotlivými boxy, boxem a výdejním místem, případně z boxu na adresu příjemce lze využít také pro zasílání balíčků do zahraničí v celoevropské síti DPD, která nabízí 110 000 výdejních míst a boxů. Jejich využitím pomáhají zákazníci regulovat počet kilometrů, které by jinak najeli kurýři při doručování na vícero adres.

Obliba boxů stále roste

DPD dlouhodobě zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) mezi pravidelnými zákazníky e-shopů. Podle posledních dat z největšího evropského e-commerce průzkumu Geopost E-shopper Barometer 44 % pravidelných online nakupujících preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/ do boxů), což je nárůst o pět procentních bodů oproti roku 2022. Do boxů si nechává doručovat 26 % lidí, na výdejní místa pak 49 %. Více než polovina respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo.

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7 000

DPD v České republice momentálně doručuje již do 2 200 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem jde o více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3 000. Do konce roku DPD plánuje další rozšiřování sítě Pickup až na 7 000 výdejních míst a boxů.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více