Balíkovna doručí zásilky i do boxů pro rodinné domy

1. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balíkovna)
Balíkovna, která s 30% podílem na trhu patří mezi lídry v doručování balíků, inovuje svůj webový portál a rozšiřuje služby. Jednou z novinek jsou tzv. domovní boxy pro rodinné domy, které jsou ideálním řešením pro doručení balíků až domů.

Cílem nejnovějších změn je reagovat na potřeby zákazníků a poskytnout jim nejrozsáhlejší síť podacích a výdejních míst. Aktuálně provozuje více než 9 500 Balíkoven, z toho bezmála 3 000 představují samoobslužné boxy. Tyto venkovní schránky si mezi zákazníky získaly mimořádnou oblibu a jsou jedním z klíčových prvků dalšího rozvoje Balíkovny.

„Navázání spolupráce s týmem BOOTIQ začátkem loňského roku bylo pro Balíkovnu jednoznačným přínosem. Velmi rychle jsme začali vyvíjet a implementovat nové funkce. Celý proces podání a doručování balíků postupně zdokonalujeme, aby byl pro zákazníky i e-shopy maximálně komfortní,“ uvedl Zdeněk Vejšický, product owner webu Balíkovna. „Věřím, že díky rozšiřování služeb a sítě Balíkoven, spolu se zaváděním technologických inovací, si i nadále udržíme pozici lídra na českém trhu.“

Balíkovna umožňuje svým zákazníkům odbavení balíků přes web i mobilní aplikaci. Do obou platforem investuje, aby trvale poskytovaly kvalitní uživatelskou zkušenost.

„Po převzetí webu jsme implementovali optimalizaci doručování balíků do sítě Balíkovna partner a spustili Balíkovnu na adresu. Také jsme připravili úpravu, která zákazníkům umožňuje vrácení zboží e-shopům, a soustavně pracujeme na zlepšování webu a jeho funkcí,“ popsal Michal Hacker, CEO společnosti BOOTIQ.

Jednou z inovací Balíkovny je možnost podání balíků z boxů. Zákazník vyplní na webu nebo v mobilní aplikaci údaje potřebné pro doručení a balík vloží do jednoho z bezmála 3 000 boxů ze sítě Balíkovny. Podání je tedy mnohem rychlejší a jednodušší, boxy jsou navíc k dispozici 24 hodin denně.

„Na spolupráci s BOOTIQ si cením, že jejich tým dokázal naskočit do rozjetého vlaku a během tří měsíců spustit vývoj nových funkcí. Cílem bylo aktualizovat a rozšířit naše webové řešení. To je sice standardizované, obsahuje ale mnoho prvků vyvinutých takzvaně na klíč,“ vyzdvihl Václav Královec, manažer pro transformaci divize Balíkovna. „Vše se odehrálo velmi rychle během několika workshopů, jichž se zúčastnily týmy obou firem. Skvěle zafungovala také projektová podpora,“ dodal Královec.

Maximální pokrytí a zákaznická zkušenost

V současné době Balíkovna spolupracuje se třemi významnými provozovateli boxů, jde o sítě Alzabox, OX Point a nově také Penguin Box. Díky integraci Balíkovny se společností Sazka lze balíky odesílat a vyzvedávat přes Sazka pointy. To lze také v kamenných obchodech, které služby Balíkovny poskytují coby doplněk ke svému sortimentu. Balíky je zároveň možné odesílat a vyzvedávat v pobočkách České pošty, hustá síť zajišťuje maximální dostupnost služby.

„Dalším společným projektem jsou Domovní boxy pro rodinné domy, u kterého tým BOOTIQ vytvořil novou backendovou službu zajišťující správu dispozic a napojení na interní systémy. Domovní box pro rodinné domy je ideální řešení pro doručení balíků až domů. Už se nemusíte tahat s těžkými balíky, řešit otvírací dobu výdejních míst ani nevyzvednuté balíky během dovolené. Pro balík si dojdete takříkajíc v pantoflích,“ uzavřel Vejšický.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více