GfK

GfK Temax: Západoevropský trh spotřební elektroniky ve 2. čtvrtletí 2016 rostl
Analýzy

GfK Temax: Západoevropský trh spotřební elektroniky ve 2. čtvrtletí 2016 rostl

Ve druhém čtvrtletí 2016 rostl západoevropský trh technického spotřebního zboží ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2015 o 2,1 %. Růst tržeb byl zaznamenán u spotřební elektroniky, velkých domácích spotřebičů, malých domácích spotřebičů a sektoru telekomunikací. Celkově vygeneroval západoevropský trh technického spotřebního zboží 48,3 miliardy eur.

Přečíst celý článek
GfK Temax: Ve 2. čtvrtletí 2016 rostl český i slovenský trh s elektrem
Analýzy

GfK Temax: Ve 2. čtvrtletí 2016 rostl český i slovenský trh s elektrem

Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v ČR za druhé čtvrtletí 2,5% meziroční nárůst. Pozitivní vývoj zaznamenaly sektory spotřební elektroniky, velkých a malých domácích spotřebičů a již tradičně také telekomunikace. Slovenský trh ve stejném období zaznamenal 12% nárůst. Trh táhly všechny sektory kromě fota.

Přečíst celý článek
GfK: Češi věří v dlouhodobý růst
Analýzy

GfK: Češi věří v dlouhodobý růst

Ve druhém čtvrtletí se pozornost médií soustředila především na témata, která jsou specifická pro jednotlivé země. Ekonomická a příjmová očekávání i ochota nakupovat se proto v různých evropských státech vyvíjely odlišně. Podle průzkumu GfK, zjišťujícího spotřebitelské klima v Evropě za druhé letošní čtvrletí, se však celkově spotřebitelské klima v evropské osmadvacítce v době od března do června 2016 citelně zlepšilo, a sice o 4,1 bodu na úroveň 13,1 bodu.

Přečíst celý článek
GfK: Český trh IT a kancelářské techniky byl od ledna do května ve ztrátě, slovenský v plusu
Analýzy

GfK: Český trh IT a kancelářské techniky byl od ledna do května ve ztrátě, slovenský v plusu

Meziroční pokles tržeb sektoru IT a kancelářské techniky dosáhl ve sledovaných odbytových cestách v ČR v období od ledna do května 2016 4 %. Nejvýrazněji se snížila hodnota prodeje u tabletů (16 %), dvouciferný pokles zaznamenala také laserová technologie tisku. Obrat za počítače – stolní i přenosné – se dostal 2,5 % do záporných čísel. Naopak přírůstek v korunách vykázaly monitory (o 11 %) a dále inkoustová technologie tisku (o 3 %).

Přečíst celý článek
Západoevropský trh s technickým spotřebním zbožím je stabilní
Analýzy

Západoevropský trh s technickým spotřebním zbožím je stabilní

V prvním čtvrtletí roku 2016 byl západoevropský trh s technickým spotřebním zbožím stabilní, přičemž ve všech sedmi sektorech se ukázaly oproti prvnímu kvartálu roku 2015 změny, a to jak pozitivní, tak i negativní.

Přečíst celý článek
GfK: Motivace k nákupu na internetu a v kamenném obchodě se neliší tolik, jak bychom si mysleli
Novinky

GfK: Motivace k nákupu na internetu a v kamenném obchodě se neliší tolik, jak bychom si mysleli

Mezi lidmi panuje všeobecně zažité přesvědčení, že primární motivací spotřebitelů k nákupům na internetu jsou cena, úspora času a přístup k širší nabídce zboží. Nakupování v tradičních obchodech pak má být motivováno přímým kontaktem a možností odnést si nákup ihned domů. Ale je tomu skutečně tak?

Přečíst celý článek
Trh s elektrem v ČR a SR v 1. čtvrtletí 2016
Analýzy

Trh s elektrem v ČR a SR v 1. čtvrtletí 2016

Trh technického spotřebního zboží v České republice zaznamenal za první čtvrtletí roku 2016 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku přírůstek mírně přesahující 3 %. Na Slovensku trh spotřebního zboží vykázal nárůst o víc než 8 %.

Přečíst celý článek
GfK: Český trh se spotřební elektronikou vykázal v 1. čtvrtletí 2016 ztrátu
Analýzy

GfK: Český trh se spotřební elektronikou vykázal v 1. čtvrtletí 2016 ztrátu

Tržby za jedenáct sledovaných skupin zboží se snížily o 6 %, a to především vlivem ztrát u televizorů, které se na celkové hodnotě trhu podílely ze 77 %. Meziroční přírůstek vykázaly ve sledovaných odbytových cestách v různé míře pouze čtyři skupiny: set-top boxy (díky digitálním satelitním přijímačům), minireproduktory a dokovací stanice, sluchátka a kamkordéry (z nich pouze akční kamery).

Přečíst celý článek
Mottem dnešních spotřebitelů je rychlý a snadný výběr
Analýzy

Mottem dnešních spotřebitelů je rychlý a snadný výběr

Potřeby a chování spotřebitelů se v čase mění. Mají rádi jednoduchost a preferují snadný a nekomplikovaný výběr zboží a služeb, který si chtějí užít. Podle průzkumu GfK věnuje až 62 % zákazníků před důležitým nákupem čas detailnímu mapování značek, a to vždy. Češi jsou v této zálibě poněkud méně aktivní a informace o značkách si dopředu zjišťuje jen 36 % z nich.

Přečíst celý článek
GfK: Prodej smartphonů ve 4. čtvrtletí 2015 rostl, a to včetně ČR
Analýzy

GfK: Prodej smartphonů ve 4. čtvrtletí 2015 rostl, a to včetně ČR

Celosvětová poptávka po chytrých telefonech dosáhla ve 4.čtvrtletí 2015 368 milionů kusů, což je o 14 % více než v předešlém čtvrtletí a o 6 % více než ve stejném období roku 2014. Tržby ve čtvrtletí však zůstaly kvůli klesající průměrné ceně telefonů na stejné úrovni a činily tedy přibližně 115 miliard dolarů. Za rok 2015 se prodalo 1,5 miliardy chytrých telefonů, což představuje 7% meziroční nárůst.

Přečíst celý článek