E-commerce
K meziročnímu růstu maloobchodních tržeb přispěl nejvíce internetový prodej
Tržby v maloobchodě se v červnu dle ČSÚ reálně zvýšily meziročně o 4,4 % a meziměsíčně o 0,7 %. Internetovým a zásilkovým obchodům přitom tržby vzrostly o 22 %.
Přečíst celý článekNejvíce on-line služeb Češi letos objednali v červnu
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.
Přečíst celý článekDo roku 2025 bude 80 % B2B prodeje probíhat v digitálních kanálech
Společnost Gartner očekává, že do roku 2025 bude 80 % prodejních interakcí mezi dodavateli a kupujícími v oblasti B2B probíhat v digitálních kanálech. B2B organizace přejdou od prodeje probíhajícího na bázi zkušeností a intuice k prodeji založenému čistě na datech. Své prodejní procesy, aplikace, data a analytiku tak spojí do jednotné provozní praxe.
Přečíst celý článekDPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka.
Přečíst celý článekAllegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh.
Přečíst celý článekČeská e-commerce zakončila druhý kvartál roku s mírným 3% růstem
Druhé čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující mírný vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném předchozím čtvrtletí podařilo udržet pozitivní trend a i druhý kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb 3 %, ve srovnání s předchozím rokem.
Přečíst celý článekStrategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi.
Přečíst celý článekNákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu.
Přečíst celý článekPředvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy.
Přečíst celý článekE-commerce poháněná AI. Šest tipů, jak „nakopnout“ svůj byznys
Čísla z trhu předpovídají, že umělá inteligence má potenciál generovat hodnotu odpovídající 2,6 až 4,4 bilionu dolarů ročně. Boom AI se jednoduše nezastaví a nezbývá než se přizpůsobit. Tedy alespoň pokud se nechcete nechat předběhnout v nekončícím boji o zákazníky. Jaké jsou ty nejefektivnější způsoby využití umělé inteligence, které už vaše konkurence možná dávno zná?
Přečíst celý článek