E-commerce

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá
Novinky

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent.

Přečíst celý článek
Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě
Novinky

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů.

Přečíst celý článek
Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky
Novinky

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci
Novinky

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby.

Přečíst celý článek
E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky
Novinky

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla.

Přečíst celý článek
ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další
Novinky

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody?

Přečíst celý článek
Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?
Novinky

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů.

Přečíst celý článek
E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %
Novinky

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %.

Přečíst celý článek
Novinky

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících.

Přečíst celý článek
Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků
Novinky

Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.

Přečíst celý článek