Balíkový přepravce GLS již nyní v ČR překonal loňský denní rekord o 25 %

10. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Nadnárodní balíkový přepravce GLS překonal v ČR již nyní své loňské denní maximum, a to o 25 %. Mimo Black Friday k tomu dopomohlo i zvýšené množství B2B balíků pro zásobování prodejen. Mezi nejsilnějším a nejslabším dnem v české síti je letos prozatím rozdíl 262 %.

Lidé si během pandemie oblíbili nakupování přes internet, nejinak je tomu v případě pořizování vánočních dárků. Doručovací síť GLS tak opět hlásí rekordy. Dopomohla tomu nejen slevová akce Black Friday, ale i zvýšené množství B2B zásilek kvůli nutnosti zásobování prodejen, které pro letošní vánoční sezónu zůstaly otevřené. „V souvislosti s akcí Black Friday narostl během posledního listopadového týdne objem balíků o dalších 20 %. Aktuálně tak zaznamenáváme již nyní více než 2,5násobný rozdíl mezi letošním nejslabším a nejsilnějším dnem,“ okomentoval situaci Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika. I přes nelehkou epidemiologickou situaci v některých regionech se kurýrům stále daří nápor zvládat a doručovat balíky v drtivé většině do druhého dne.

V GLS se na Vánoce připravují celý rok

Z důvodu expanze e-commerce v roce 2020 přepravce GLS urychlil plánované rozšíření mezinárodního a národního HUB v Jihlavě a již začátkem října otevřel novou halu o rozloze 4 640 m2, která zvýší v první etapě třídicí kapacitu o 50 %. Celá budova, do které bylo investováno 12 milionů eur, navíc splňuje ekologické standardy – k vytápění slouží tepelná čerpadla, je zde využívána dešťová voda i LED osvětlení, které po sezoně doplní osazení střechy fotovoltaickými panely a instalace nabíječek elektromobilů.

Během roku byla otevřena nová depa ve Frýdku-Místku, Dobříči u Prahy a Tišnově u Brna, takže v ČR GLS provozuje již 28 regionálních dep. Klíčové depo v Hradci Králové se přestěhovalo do nových prostor u sjezdu z dálnice D11 a je nyní schopno odbavit dvojnásobek balíků, v desítkách procent posilovala i další depa. Vzhledem k růstu zájmu o doručení do výdejních míst GLS ParcelShop došlo během uplynulého roku k zdvojnásobení jejich počtu.

Podobné články

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit. Čtěte více

Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?

15. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý třetí dotázaný (33 %) plánuje po skončení pandemie více šetřit, vyplývá z letošního průzkumu společnosti GLS provedeného agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů. Úspory v uplynulém roce klesly 30 % Čechů. Vůbec nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova. Čtěte více

Během pandemie byla uzavřena pětina výdejních míst

21. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Pandemie koronaviru na dlouhé měsíce utlumila společenský i ekonomický život po celé zemi a výrazně zasáhla také kamenné prodejny, které zároveň slouží jako výdejní místa pro logistické firmy. Pětina z nich měla úplně zavřeno. I přesto provozovatelé vidí situaci poměrně optimisticky a další propady tržeb v souvislosti s možnou druhou vlnou neočekávají. Čtěte více

Kartou v e-shopech platí téměř polovina Čechů. Zájem o dobírku dlouhodobě klesá

18. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Při nákupu zboží v e-shopech volí platbu kartou online již téměř každý druhý Čech (44 %). Nejčastěji kartou na internetu platí mladí lidé ve věku 18 až 26 let (58 %), obliba však rok od roku roste také u starší generace (z 27 % v roce 2019 na letošních 29 %). Dobírku naopak využívá dvakrát méně lidí než před pěti lety, kdy tento způsob platby preferovalo 34 % lidí. Čtěte více