E-commerce
Češi nakoupí online v průměru až 36× krát ročně
Obliba nákupů na internetu v Česku rok od roku roste, pořád ale nedosahuje průměrných evropských čísel. Míra spokojenosti zákazníků je však vysoká a vysoké jsou i nároky na přepravce. Češi si rádi nechají poradit na sociálních sítích, od rodiny anebo přátel, nejskeptičtější naopak bývají vůči doporučením od youtuberů.
Přečíst celý článekOnline platby se mohou od roku 2021 změnit
Ve většině evropských zemí vstoupí 31. prosince 2020 v platnost nařízení, podle kterého mohou banky v některých případech provádět při placení na internetu kontrolní kroky navíc. Jde o nařízení známé jako silné ověření zákazníka neboli SCA (Strong Customer Authentication), které vytvořil Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) k ochraně e-shopů a jejich zákazníků před podvody.
Přečíst celý článekKartou v e-shopech platí téměř polovina Čechů. Zájem o dobírku dlouhodobě klesá
Při nákupu zboží v e-shopech volí platbu kartou online již téměř každý druhý Čech (44 %). Nejčastěji kartou na internetu platí mladí lidé ve věku 18 až 26 let (58 %), obliba však rok od roku roste také u starší generace (z 27 % v roce 2019 na letošních 29 %). Dobírku naopak využívá dvakrát méně lidí než před pěti lety, kdy tento způsob platby preferovalo 34 % lidí.
Přečíst celý článekE-shopy prožívají rekordní rok, výrazný růst očekávají i ve druhém pololetí
Rok 2020 je kvůli koronaviru ve všech směrech zcela jiný. To platí také pro internetové obchody, které v průběhu krize táhly český maloobchod a dosáhly razantního meziročního nárůstu prodejů. Rozdíl přesahoval výjimečných 40 % v dubnu a postupně se ustálil až na 25 % v červnu.
Přečíst celý článekOnline nákupy šetří Čechům nejen čas a peníze, ale také snižují stres
Češi chtějí především šetřit své úspory a vyhýbat se stresu, online nakupování je pro ně proto čím dál atraktivnější volbou. Proces je mimo jiné časově méně náročný. Nejčastěji nakupují módu a beauty produkty, v případě zboží určeného pro volnočasové aktivity se dokonce pohybují nad evropským průměrem.
Přečíst celý článekČeši v prvním pololetí 2020 utratili na internetu 74 miliard korun
Vlivem opatření souvisejících s koronakrizí, kdy se na čas celý retail přesunul téměř výhradně do onlinu, utratili Češi v e-shopech 74 miliard korun. Nejsilnějším měsícem byl prozatím březen s celkovým meziročním růstem o 40 %. Významně rostly segmenty jako je nábytek, dům a zahrada.
Přečíst celý článekÚspěšnost vašeho online marketingu závisí i na vaší reputaci
V době, kdy se velká část obchodu přesunula na internet, závisí úspěšnost podnikatelů na úspěšnosti jejich online marketingu. Společnosti investují do získávání nových zákazníků skrze placenou reklamu, PPC a SEO, ale z pohledu návratnosti investic a dlouhodobého růstu podnikání je zcela zásadní e-mailový marketing.
Přečíst celý článekČeské e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně.
Přečíst celý článekProdej v kamenných prodejnách klesal, na internetu posílil
Meziročně se podle ČTÚ tržby očištěné o kalendářní vlivy v dubnu snížily reálně o 10,9 %, bez očištění o 10,6 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně klesly o 4,8 %.
Přečíst celý článekZásilkovna doručuje do AlzaBoxů
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou.
Přečíst celý článek