DPD rozšířilo svou síť o tisíc AlzaBoxů

24. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD díky nové spolupráci s Alzou doručuje do více než tisícovky AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Síť DPD Pickup tak naroste na více než 2 500 výdejních míst a samoobslužných boxů.

DPD jako první balíkový přepravce na trhu otevřela již loni pilotních 12 samoobslužných boxů, které umí zásilky nejen vydávat, ale také přijímat, což zákazníci rádi využívají například k vracení zboží zpět do e-shopu. AlzaBoxy tuto možnost odeslání zásilky zatím nenabízejí, ale obě firmy na ní usilovně pracují a měla by být brzy také dostupná. Většina zásilek, která se objeví v samoobslužných boxech, jsou v tuto chvíli zásilky z e-shopů.

Doručení do AlzaBoxu probíhá stejně jednoduše jako u samoobslužných DPD boxů – zákazník si vybere zboží na e-shopu, zaplatí a v nabídce výdejních míst vybere příslušný box. Před doručením balíčku obdrží kód, který zadá přímo do boxu před vyzvednutím.

Vysoká obliba výdejních míst – tedy i samoobslužných boxů, je český fenomén. Podle našeho nejnovějšího průzkumu E-shopper Barometer jsme dokonce v porovnání se zbytkem Evropy ve využívání výdejních míst na druhém místě hned za Francií. Protože tento trend během pandemie ještě výrazně posílil, chtěli jsme našim zákazníkům nabídnout co nejširší síť a spolupráci s Alzou proto velmi vítáme, a to dokonce nejen v České republice,“ vysvětlil Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Mezinárodní přesah spolupráce dokládá fakt, že DPD v květnu obdobným způsobem rozšířila síť samoobslužných boxů, do kterých doručuje, i na Slovensku. A to o více než 500 AlzaBoxů.

„Věříme, že využití kapacity jednoho boxu více dodavateli je budoucnost v doručování. Díky napojení partnerů do naší sítě se AlzaBoxy stávají nedílnou součástí chytré městské infrastruktury a přispívají ke zvýšení kvality života obyvatel, uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz

AlzaBoxy, do kterých DPD v Česku doručuje, jsou rozmístěny převážně ve větších městech. Lze je najít ale také v menších městech a obcích, jako například v Broumově, Ivančicích, Volyni, Vamberku, Mimoni, Soběslavi nebo Podbořanech.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více