E-commerce

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů
Novinky

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů

Přepravní společnost Geopost (dříve DPDgroup), jejíž součástí je i česká DPD, zaznamenává mezi pravidelnými zákazníky e-shopů rostoucí popularitu doručování mimo domov. Podle největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer preferuje doručení na výdejní místa nebo do boxů 44 % pravidelných online nakupujících (což je 5% nárůst oproti roku 2022).

Přečíst celý článek
Nákup na Třetinu od Skip Pay přichází do kamenných obchodů
Novinky

Nákup na Třetinu od Skip Pay přichází do kamenných obchodů

Zaplatit za počítač nebo jiné zboží třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané „platby na třetiny“, velice dobře známý z online obchodů, nyní míří také do kamenných prodejen.

Přečíst celý článek
Vzestup a pád Quick Commerce. Proč samotná rychlost nestačí?
Novinky

Vzestup a pád Quick Commerce. Proč samotná rychlost nestačí?

Honba za bleskovým doručením potravin, ale i dalších druhů „supermarketového“ zboží se okolo roku 2020 stala velkým hitem. Z tzv. Quick Commerce (q-commerce) se stalo jedno z nejostřeji sledovaných odvětví, do kterého VC investoři nalévali miliony dolarů. Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala rychle narážet na limity ekonomické reality.

Přečíst celý článek
Dobírka, slevové akce a pročítání recenzí. Jaká jsou specifika českého internetového zákazníka?
Novinky

Dobírka, slevové akce a pročítání recenzí. Jaká jsou specifika českého internetového zákazníka?

Na internetu dnes alespoň někdy nakupuje devět z deseti Čechů. Tuzemskou specialitou, která nemá v západních zemích obdoby, je například popularita dobírky. Češi zároveň rádi vyzvedávají zboží přímo u prodejců či na výdejních místech. Velmi aktivní jsou také v pročítání recenzí. Tak jako při fyzických nákupech jsou pak i na internetu českou doménou slevové akce.

Přečíst celý článek
Budoucnost využití AI v e-commerce
Novinky

Budoucnost využití AI v e-commerce

Umělá inteligence je dnes již často používaným buzzwordem, za který se dá skrýt téměř jakýkoliv automatizovaný systém pro využití v online odvětví. Spousta produktů se chlubí implementací AI jen za účelem zvýšení atraktivity, ale často s ní nemá nic společného. To však vůbec neznamená, že by AI reálně už neměla co nabídnout...

Přečíst celý článek
Novinky

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč.

Přečíst celý článek
Novinky

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd.

Přečíst celý článek
Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť
Novinky

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem
Novinky

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč.

Přečíst celý článek
Novinky

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Přečíst celý článek