E-commerce

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny
Novinky

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit.

Přečíst celý článek
Češi vloni na Vánoce nakupovali dříve a vraceli méně zboží
Novinky

Češi vloni na Vánoce nakupovali dříve a vraceli méně zboží

Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali vloni zákazníci v ČR elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září. A po Vánocích vraceli méně zboží.

Přečíst celý článek
E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně
Novinky

E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně

Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Přečíst celý článek
Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?
Novinky

Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?

Každý třetí dotázaný (33 %) plánuje po skončení pandemie více šetřit, vyplývá z letošního průzkumu společnosti GLS provedeného agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů. Úspory v uplynulém roce klesly 30 % Čechů. Vůbec nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova.

Přečíst celý článek
Rekordní růst a nové cíle DPDgroup
Novinky

Rekordní růst a nové cíle DPDgroup

Společnost DPD, největší soukromý přepravce v České republice, představila globální strategii „Together & beyond” a zveřejnilo celofiremní výsledky za rok 2020.

Přečíst celý článek
Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun
Novinky

Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun

Díky 28% meziročnímu nárůstu tržeb Alza vloni zaznamenala nejrychlejší růst za posledních 10 let. Za rok 2020 e-shop zpracoval 15,8 milionů objednávek a počet unikátních zákazníků vzrostl na téměř pět milionů.

Přečíst celý článek
Rentalit chce změnit způsob financování výpočetní techniky pro podnikatele
Novinky

Rentalit chce změnit způsob financování výpočetní techniky pro podnikatele

Startup Rentalit vznikl na počátku loňského roku s cílem nabízet operativní leasing hardwaru malým a středním společnostem a osobám samostatně výdělečně činným. Od prosince se stal dceřinou společností J&T Leasing.

Přečíst celý článek
Zákazníci chyby neodpouštějí
Novinky

Zákazníci chyby neodpouštějí

Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti.

Přečíst celý článek
Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun
Novinky

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body.

Přečíst celý článek
Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc
Novinky

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování.

Přečíst celý článek