GLS v Česku spouští vlastní samoobslužné boxy

25. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS se připravuje na zvýšený nápor v souvislosti se slevovou akcí Black Friday a rozšiřuje svoji síť výdejních míst o vlastní samoobslužné boxy, tzv. GLS Parcel Boxy. V pilotním provozu jich pro letošní sezonu bude 85, a to napříč celou republikou. Další budou přibývat.

Balíkový přepravce GLS před vánoční sezónou dále vylepšuje dostupnost svých služeb v České republice a k 1 200 výdejním místům přidává v pilotním provozu i 85 balíkomatů, tzv. GLS Parcel Boxů určených k příjmu a odesílání balíků. Ty zákazníci najdou na nejrůznějších místech napříč republikou – od sídlišť, přes okolí veřejných institucí, jako jsou např. školy, radnice či nemocnice, až po historické centrum Prahy. Další samoobslužné boxy v nových lokalitách budou postupně přibývat. Přepravce na vývoji boxů spolupracoval s českou výrobní firmou Alfa3.

Balíkomaty využívá každý pátý Čech

Přepravce zavedením vlastních samoobslužných boxů reaguje na zvýšenou poptávku spojenou se slevovou akcí Black Friday a zároveň jejich rostoucí oblibu. Ještě před sedmi lety balíkomaty aktivně využívala pouhá tři procenta lidí, dnes je to již pětina. Oceňují především možnost vyzvednutí zásilky v jakoukoliv denní dobu (85 %), rychlejší výdej bez čekání ve frontě (46 %), nižší cenu (26 %) i rychlejší doručení (20 %). Údaje vyplývají z průzkumu GLS uskutečněného agenturou Ipsos pomocí aplikace Instant Research v březnu 2022 na vzorku 1 000 respondentů.

Popularita doručování balíků do výdejních míst celkově roste, a proto GLS v letošním roce spustila v ČR kampaň „Všude, kde potřebujete“ s cílem rozšiřovat síť svých výdejních míst podle potřeb zákazníků. Výrazně se tak zvýšil nejen počet GLS Parcel Shopů, ale také kvalita lokalit z pohledu uživatelů služeb GLS. Díky mezinárodní síti GLS mají navíc nakupující stále častěji možnost vybrat si svoje oblíbené tuzemské výdejní místo i přímo při nákupu v zahraničním e-shopu. České e-shopy navíc mohou využívat pro zasílání balíků do zahraničí některý z více než 40 000 výdejních míst GLS včetně tisíců balíkomatů.

Podobné články

Přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

20. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti podle průzkumu společnosti GLS aktivně využívá již každý pátý Čech. Čtěte více

Trendy v logistice jsou formovány daty – díky chytrému plánování bude doručení rychlejší, přesnější a udržitelnější

12. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Logistika je nedílnou součástí nákupního procesu a zákazníci začínají její význam čím dál jasněji pociťovat, protože na internetu dnes pořizují takřka vše. Nakupování online se postupně stalo mainstreamem a úroveň logistických služeb je proto stále více pod lupou. Kterých pět trendů bude v následujících letech formovat logistiku a skrze ni i e-commerce? Čtěte více

Mall nabízí českým zákazníkům bezplatnou dopravu

29. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall)
Internetové tržiště Mall.cz dále pokračuje v integraci se společností Allegro a přináší do Česka službu Smart!, která umožní zákazníkům ušetřit na dopravě. Možnost bezplatného doručení mají od 24. 11. k dispozici všichni registrovaní zákazníci, přičemž nabídka se vztahuje na miliony produktů v sortimentu, ať už je prodává přímo Mall, nebo některý z tisíců partnerských e-shopů. Čtěte více

Zákazníci šetří, kde se dá – vyhýbají se poplatku za dobírku a platí zejména online

13. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již více než polovina Čechů (56 %). Nejčastěji kartou, případně pomocí služby Apple Pay či Google Pay, platí na internetu mladí lidé ve věku 18 až 26 let (76 %). Ukazuje se, že Češi jsou při online nakupování spořivější a zvažují každý zbytečný výdaj. Čtěte více