Nejčastější chyby v online marketingu

17. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Optimio)
Přestože online marketing není žádnou novinkou a většina firem se ho už naučila efektivně využívat, stále se setkáváme se zbytečnými chybami. Některé firmy online marketing podceňují, jiné zase jedou podle starých pravidel. Důležité je držet se osvědčených rad a zároveň sledovat trendy. V článku vám přiblížíme několik pravidel, na které byste neměli zapomenout, pokud chcete zvýšit svůj obchodní potenciál.

1. Absence blogu

Nepropagujte se pouze jako firma, e-shop nebo výrobce, ale také jako důvěryhodná značka v oboru. Publikování hodnotného, informačně bohatého a přístupného obsahu blogu vám dává obraz, kterému lze důvěřovat. Každým příspěvkem na blogu získáváte další podstránku, kterou je možné zaindexovat ve vyhledávačích a web se tak více zobrazuje ve výsledcích hledání.

2. Vyhýbání se sociálním médiím

Ne každá společnost bere sociální média jako běžnou součást online marketingu a tím přichází o další potenciál. Je to zásadní způsob, jak proměnit potenciální zákazníky v zákazníky. Šíření obsahu, oslovování publika a komunikace s uživateli vám pomůže propagovat vaši firmu online. „Ne vždy firmy vědí, jak uchopit sociální média, jaký obsah publikovat, aby sociální sítě plnili svou roli. S tímto mohou pomoci správci sociálních sítích, kteří vám tento kanál nastartují,“ uvedl majitel digitální a marketingové agentury Optimio Jan Bindr.

3. Ignorace mobilních zařízení

Mobilní zařízení generují přibližně polovinu celosvětové návštěvnosti. Při optimalizaci webu proto nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní uživatele, aby se načítal stejně rychle jako na počítači. Ujistěte se, že design stránek je také přizpůsoben prohlížení na mobilních zařízeních.

4. Nedostatečné využívání analýzy klíčových slov

Analýza klíčových slov je základním kamenem pro SEO (optimalizaci pro vyhledávače), vycházíte z ní při tvorbě veškerých textů na webu. Často se „klíčovka“ nedělá vůbec, nebo leží v šuplíku. „Ideální je s analýzou klíčových slov pracovat pravidelně, čerpat klíčová slova např. pro tvorbu blogových článků. Zjistěte, která klíčová slova jsou nejrelevantnější, mají vysoký objem vyhledávání a je relativně snadné se na ně umístit,“ prozradil Bindr.

5. Ignorování konkurence

Dělejte průzkumy konkurence a jejich aktivit v online marketingu. Kde inzerují, jaké využívají kanály k propagaci, jak komunikují. Zjistěte, čím je vaše značka výjimečná, a zdůrazněte to na svých stránkách. Na vašich stránkách by mělo být jasně a zřetelně vidět, čím se lišíte od konkurence.

6. Nepoužívání referencí a recenzí

Spokojení zákazníci přitahují další zákazníky. Reference, případové studie a příběhy o úspěchu návštěvníkům webu potvrdí, že i ostatní lidé jsou s vámi spokojeni. Zvýšíte tak důvěryhodnost své značky a pravděpodobnost získání nového zákazníka.

7. Chybí jasná strategie

Bez plánů a vize neexistují cíle, které by bylo možné sledovat. To může být často plýtvání časem, penězi a zdroji. Začněte budovat marketingovou strategii definováním cílové skupiny, stanovením reálných cílů, pochopením toho, co potřebujete k jejich dosažení, a sledováním pokroku.

8. Nezlepšování konverzního poměru

Poměr mezi návštěvníkem webu a zákazníkem je možné systematicky zlepšovat. Je důležité měřit chování návštěvníků na webu pomocí moderních nástrojů, stanovovat hypotézy, a testovat, jak usnadnit cestu zákazníka vaším webem až ke konečné konverzi. Jsou společnosti, které investují nemalé prostředky do nových návštěvníků, ale nepracují na zlepšování konverzního poměru, který stagnuje. Tím se připravují o nemalé zisky a zdražují si tak investice do reklamy.

9. Nevyhodnocování návštěvnosti

Potenciální zákazníci mohou pocházet z různých zdrojů návštěvnosti, jako jsou vyhledávače, placená reklama, e-maily, odkazy, sociální média atd. „Jeden z těchto zdrojů může přivádět potenciální zákazníky, kteří se zřídkakdy promění v zákazníky, zatímco jiný je může získávat trvale. To je důležité vědět, abyste podle toho mohli upravit svou strategii,“ dodal Binder.

10. Špatně nastavená webová analytika

Často se stává, že chybným nastavením webové analytiky přicházejí společnosti o spoustu dat, která by jim mohla pomoci se lépe rozhodovat o investicích do online marketingu. V současné době firmy přechází na Google Analytics 4 a bojují s cookie lištou. Bez odborného nastavení je riziko ztráty dat veliké.

Podobné články

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Přestaňte hledat nové zákazníky – soustřeďte se na ty stávající

16. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Evropští maloobchodníci již projevují známky hospodářského oživení tím, že se zaměřují na plnění přání svých stávajících a věrných zákazníků.Data ze Shopping Indexu firmy Salesforce upozorňují na to, že snaha o udržení zákazníků by mohla v roce 2023 pro maloobchodníky změnit pravidla hry. Co by tedy obchodníci měli vědět? Čtěte více