Rozhovory

Na pět minut s Karlem Kosem z BenQ

Je velkým fanouškem letadel, miluje svoji rodinu a baví ho dávat podobu značce, pro kterou pracuje. Karel Kos je sales manažerem, kterého můžete potkávat na akcích a se kterým můžete mluvit prakticky o všem.

Pavel Gregor
Zdroj: DCD Publishing
  • 23. 7. 2014
  • 4 min
Na pět minut s Karlem Kosem z BenQ

Představení

Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
Svoji kariéru jsem začal v eD‘ system Czech. Následně jsem zamířil do Mall.cz, kde jsem před pěti lety dostal nabídku pracovat pro BenQ. Nyní zodpovídám za obchodní a marketingové aktivity této společnosti v České republice a na Slovensku. To obnáší denní komunikaci s distributory a největšími zákazníky. Všem ostatním zákazníkům jsem k dispozici kdykoliv potřebují mojí radu či pomoc.

Co je na této práci nejzajímavější a co vás na ní těší?
Baví mně a vlastně i těší možnost pracovat se značkou BenQ a dávat jí podobu na trhu. To znamená usazení jednotlivých produktů z hlediska cen, fungování mezi jednotlivými prodejními kanály, ale také volnost kam ji posouvat a s tím spojená zodpovědnost, kterou mám.

Osobní část

Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Jednoznačně s rodinou. Moje malá dcera je pro mně ten nejlepší relax, který znám. Pokud mám chvilku sám pro sebe tak odpočívám tak, že zcela vypnu a vyčistím si hlavu třeba u čtení knih.

Jak nejraději využíváte volný čas?
Výlety na kole, a protože dcera již povyrostla, tak se těším na výlety i s ní po památkách a za čerstvým vzduchem do přírody.

Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
Z obchodních firemních zdrojů. Pokud mi zbude nějaký čas, tak se snažím vzdělávat se z různých zdrojů, mezi které patří portál RMOL.CZ a také časopis Reseller Magazine. Díky tomu mám nejen přehled o tom, co se děje na trhu, ale jsem připraven co možná nejlépe odpovědět zákazníkům na jejich dotazy. Samozřejmě si pročítám e-mailingy od různých firem z ICT. V osobním životě sleduji zpravodajství v mobilu, protože je to nejrychlejší způsob, jak se k informacím dostat.

Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
Jsem často na cestách, takže jednoznačně Skype a Facebook. A protože bydlím nedaleko Ruzyně a jsem velký fanoušek letadel tak Flightradar24, který mi prozradí, co mi právě letí nad hlavou, a kdy přesně přiletí rarity mezi letady, abychom včas vyrazili k ranveji. Pro vyhledávání hudby potom používám Shazam a jako velký fanda hokejové Sparty nemohu nezmínit aplikaci HC Sparta Praha.

Pracovní část

Jaký konkrétní produkt společnosti BenQ v nabídce byste vyzdvihl a proč?
Jednoznačně naše vlajková loď - 32“ monitor BL3200PT s profesionálním VA displejem a WQHD rozlišením. Pro grafické účely jde o jedno z nejlepších řešení na trhu a práce v něm vypadá fantasticky. Úžasné je na něm ovládací kolečko pro přepínání uživatelských preferencí monitoru, jako je jas, kontrast barevnost atd. V tomto monitoru a ostatně i ve všech našich produktech nabízíme výborný, troufám si tvrdit, že bezkonkurenční poměr cena/výkon. Od podzimu se navíc zákazníci mohou těšit na 4K rozlišení ve stejném šasi a velikosti.

Co podle vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Upřímně řečeno moc nevěřím dotykovému ovládání u větších zařízení, jako jsou notebooky, all-in-one počítače, monitory atd. Úhlopříčka monitoru je zkrátka moc velká na to, aby se dala plnohodnotně využívat. Ale samotné úhlopříčky ještě budou růst a do budoucna zprostředkují perfektní obraz. Ve druhé polovině tohoto roku očekávám nástup WQHD monitorů, které budou hig-endovým tahounem a nikoliv jen okrajovou prodejní záležitostí, jako dosud. Na masové prodeje monitorů s 4K rozlišením je dle mého názoru ještě příliš brzy.

Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
V létě spustíme pro vybrané projektory a velkoformátové zobrazovací obrazovky on-site servis. To znamená, že zákazníkovi nabídneme možnost dokoupit si za příplatek opravu výrobku na určeném místě, anebo pokud to nepůjde, tak ho naše servisní firma odveze a po dobu opravy zapůjčí náhradní, anebo vymění za zcela nový. V budoucnu počítáme, že se tato služba rozšíří na celé naše portfolio.

Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?
Náš partnerský program se jmenuje BenQ klub a zákazníci ho najdou na BenQklub.cz. Zapojeným prodejcům se v něm načítají body za všechny uskutečněné nákupy našich produktů u oficiálních distributorů. Mají si také možnost objednat odběr novinek formou e-mailingů, najdou zde marketingovou podporu či možnost objednat si propagační materiály.

Box o osobě
Firma:BenQ
Aktuální pozice:sales manager, červenec 2009
Předchozí zaměstnání:Mall.cz, sales manager
Kontakt:

karel.kos@benq.com, +420 777 290 982