Na pět minut s Jánom Hoľkom ze společnosti Creative
Jána Holka můžete potkávat na různých (nejenom) dealerských akcích v České republice i na Slovenku. Co nám tento odborník na značku a produkty Creative prozradil nejen o sobě, ale i o společnosti, pro kterou pracuje? Na co se můžete těšit a co pro vás chystá?
Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
Ke své současné práci jsem se dostal díky předchozímu zaměstnání ve firmě Sofos, která na Slovensku osm let působila jako distributor pro společnost Creative Labs a já měl tuto značku na starosti. Velmi dobře jsem tak poznal slovenský i český trh, což byla velká výhoda, která napomohla k tomu, že jsem po skončení pracovního poměru u společnosti Sofos dostal nabídku přímo od regionálního zastoupení Creative Labs. Ze své pozice se starám o celý prodejní kanál od plnění plánů prodeje u distributorů až po e-tail a retail. Protože Creative nemá své vlastní zastoupení fyzicky přímo na Slovenku ani v České republice, dá se říci, že máme péči o tuto značku s kolegyní, která zajišťuje marketing a PR, na starosti od A do Z. Dále tedy řešíme i takové záležitosti, jako je uvádění produktů na trh, marketing, PR, ale například i technické problémy našich zákazníků, kteří nás mohou kontaktovat například e-mailem nebo na Facebooku.
Co je na této práci nejzajímavější a co Vás na ní těší?
Je těžké vyzdvihnout něco konkrétního, zajímavá je celá řada činností :-) S produkty Creative pracuji téměř 14 let, tedy od jejich začátků, kdy nabídku tvořila první zvuková karta na světě SoundBlaster a dvě sady reproduktorů. Mohu tedy sledovat neuvěřitelný technický posun a soustavnou práci na vývoji nových produktů. Vyzdvihnout musím samozřejmě i neustálý kontakt s lidmi. Nejde o práci od stolu, její součástí je časté cestování po výstavách, distributorských akcích či nejrůznějších seminářích a dalších setkáních. Právě díky osobním setkáním s prodejci i koncovými zákazníky získáváme to nejdůležitější – totiž přímou zpětnou vazbu.
Osobní část
Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Nejraději relaxuji doma u televize při zprávách nebo dobrém filmu. Kvůli dvěma malým dcerám se to však poslední dobou nestává často. Na druhou stranu už díky nim znám nazpaměť jejich oblíbené pohádky. Mám štěstí, že moje práce je zároveň i mým koníčkem, proto mě energií dobíjí i ona sama.
Jak nejraději využíváte volný čas?
Pokud se vůbec při práci a dětech nějaký volný čas najde, rád pracuji na zahradě. Posekám trávu a postarám se o stromky a vinnou révu. Až do loňského roku jsem navíc víkendy trávil studiem vysoké školy se zaměřením na ekonomii a finance.
Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
Asi jako většina současných lidí čerpám informace z internetu. A jak jsem říkal před chvílí – velmi často také díky osobnímu kontaktu. Přeci jen, za těch 20 let, co se v IT pohybuji, se člověk seznámí se spoustou zajímavých lidí. Velmi důležité jsou pro nás podněty a myšlenky koncových uživatelů. Důležitou roli zde pak hraje také individuální přístup. Vždy jsem totiž říkal, že i zákazník, který si u vás koupí jedno jediné CD na zálohování, je stále zákazník. Ke každému je proto třeba přistupovat stejně, ať už u vás utratí pár korun, nebo několik desítek tisíc. Nikdy totiž nemůžete vědět, zdali ze zákazníka, který na začátku koupil jedno CD, nevyroste v budoucnu silný retailer nebo internetových obchod. Při komunikaci se držím ještě jedné věci – neslibuji, co nevím, neumím, nebo nemohu zvládnout. Myslím, že i díky tomu mám se všemi svými partnery korektní vztahy.
Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
WhatsApp.
Pracovní část
Jaký konkrétní produkt Vaší společnosti byste vyzdvihl a proč?
Aktuálním trendem jsou Bluetooth reproduktory. Zde bych vyzdvihl náš top model SoundBlaster Roar, tedy přenosný reproduktor s množstvím funkcí a vestavěnou powerbankou. Z nižší třídy zařízení bych před pomalu se blížícím jarem a létem doporučil Muvo Mini – reproduktor s certifikací IP66, který můžete nechat hrát na zahradní párty klidně i v dešti. Navíc vydrží hrát až deset hodin na jedno nabití a může se pochlubit kvalitním zvukem a vysokým výkonem.
Co podle Vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Očekávám zvyšování cen kvůli vývoji kurzů eura a dolaru, což by mohlo vyústit i v mírné zpomalení prodeje ICT techniky koncovým uživatelům. Dále očekávám, že koncem roku by mohl růst prodej přístrojů, které v současné chvíli nabízíme i my, a to kvůli tomu, že trh se smartphony a tablety je již nasycený, ale lidé k nim ve velké míře dokupují právě nejrůznější příslušenství. Nasvědčují tomu i trendy viditelné v USA či západní Evropě, kde v loňském roce výrazně rostl prodej Bluetooth reproduktorů a sluchátek.
Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
Na výstavě Audio Video Show 2015 budeme prezentovat naši vlajkovou loď SoundBlaster X7, což je zesilovač pro sluchátka, pasivní reproduktory a DAC s vysokou kvalitou zvuku. Do léta se pak na trhu objeví nové série herních sluchátek i reproduktorů s Bluetooth připojením. Rozhodně se tak máte na co těšit J
Máte partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit
Přibližně za dva měsíce bychom měli spustit speciální partnerský program pro vybrané retailové prodejce. Nazýváme ho SOA a přinese například zpětné bonusy na základě prodeje, které bude vyplácet přímo Creative dle čtvrtletních reportů. Výsledkem bude dorovnání marží v porovnání s etailem.
| Box o osobě: | |
| Firma: | Creative (exkluzivní obchodní a marketingové zastoupení přes PowerSales Int) |
| Aktuální pozice ve firmě: | country manažer pro Českou republiku a Slovensko, od března 2009 |
| Předchozí zaměstnání: | produktový manažer, Sofos |
| Kontakt: | jholko@powersalesint.com, +421 911 602 002 |