Na pět minut s Jiřinou Julínkovou z EET Europarts
Jiřina Julínková je neustále v pohybu. Kromě různorodé práce spojující zejména obchod a marketing, je velmi aktivní i ve svém soukromém životě. Pokud se zrovna nevěnuje svému příteli, domácnosti nebo sportu – nově potápění - ráda si něco přečte nebo vyslechne zajímavý příběh z života ostatních lidí. Co dál nám o sobě business development managerka ve společnosti EET Europarts prozradila?
Představení
Jak jste se dostala k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
V předchozím zaměstnání byla provedena restruktualizace a po sedmi letech jsem chtěla změnit obor, nicméně zůstat u obchodu. Dostala jsem nabídku od svého známého, abych šla pro ně pracovat. Již předtím mi ji nabízel, tak jsem kývla. :-) Má práce je hodně různorodá a ve stručnosti čítá vše od přípravy strategie obchodu na základě finančních analýz, přes její implementaci včetně nastavení cenové struktury, stanovení marketingovové strategie od prvopočátečního nápadu po jeho uskutečnění až po následné vyhodnocování. A samozřejmě se zároveň aktivně věnuji obchodu.
Co je na této práci nejzajímavější a co Vás na ní těší?
Opravdu je hodně různorodá a jsem zodpovědná za všechno, co měním. Což je skvělé! V reálu to znamená, že co si vymyslím, to musím dotáhnout do zdárného konce a následně vyhodnotit a znovu a znovu :-). Pořád se tedy něco děje. Což pro mě, jako kreativce, skvělá výzva. Nejvíc mě těší, když nápad ocení kolegové – jsem jediná žena v týmu - a zákazníci jsou spokojení a pravidelně nakupují.
Osobní část
Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Neumím odpočívat pasivně. Takže i když se někdy potřebuji jen tak natáhnout na sedačku, moc dlouho mi to nevydrží. :-) Jsem pořád v pohybu – přítel, domácnost, práce, sport, dnes asi standard. Sílu čerpám z mezilidských vztahů, vážím si svých přátel a ráda se s nimi stýkám a jsem v kontaktu, nabíjí mě to. Miluji příběhy. :-) A také to, když se mi daří práce, to je pak odměna. A jelikož jsou stále nové a nové věci, mám takových malých odměn docela dost. :-)
Jak nejraději využíváte volný čas?
Volný čas moc nemám, většinou jej využiji ke svým aktivitám mimo zaměstnání, ale také v pracovní rovině. Ráda si povídám s lidmi. Když zavřu oči a představím si den, kdy nic nemusím, tak by tu byla voda, slunce, pohyb. Nedávno jsem začala s potápěním, pod vodou zapomenete úplně na celý svět, je to nádherný relax.
Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měla byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
Snažím se obecně hodně číst. Ať jsou to naučné magazíny nebo jen vyhledávání článků na internetu. Ráda se inspiruji prací úspěšných lidí. Zajímá mě jejich příběh, co museli udělat proto, že jsou nyní úspěšní. Nic není zadarmo. Většina lidí vidí jen výsledek. Ale je to neustálé zdokonalování sebe sama. Proto se snažím sledovat trendy, čtu články, poslouchám ostatní, jaké mají názory. Každému pomůže něco jiného, je těžké říct, co pomůže ostatním. Ale myslím si, že nejdůležitější v ICT jsou trendy, analýzy a předpovědi vývoje. Kdo je připraven, není zaskočen. :-)
Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
Mám jich více, ale nejčastěji sleduji počasí v aplikaci The Weather Channel a hned za ní Zdraví. První kvůli oblékání, druhou kvůli sedavé práci a rovnováze pohybu, když zrovna necvičím.
Pracovní část
Jaký konkrétní produkt Vaší společnosti byste vyzdvihla a proč?
Určitě dongle Airtame! Pokud jediný, tak tohle je hodně šikovná věc. Už jsme o ní psali mnohokrát a myslím si, že ušetří spoustu nákladů, času a hlavně nervů při sdílení obsahu obrazovek při mítincích, prezentacích atd.
Co podle Vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Já tomu říkám hračky. Všechno ve skupině „chytré vychytávky“. Takové, které si bude moct naistalovat „český kutil domácí“ a zároveň mu usnadní život, zkrátí obecně dobu, kdy se něčemu věnujeme. Máme technologie, díky nimž bychom uměli vyrobit mnohaletá zařízení. Výrobci však obecně po jejich využití netouží, protože další a další vyrobené výrobky by nikdo nekupoval. Ale lidé chtějí „chytré“ a dlouhověké pomocníky. Takže nové technologie v chytrých pomocnících, viz třeba zmiňovaný Airtame.
Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
Obecně máme novinky každý měsíc, ať již v podobě nového produktu, nové akce atd. Na čem pracujeme stále je to, aby zákazníci znovu přišli a hlavně chtěli přijít – ať již kvůli nové nabídce na webu, novým značkám, produktům, dále schůzkám, nabídce ušité na míru. Prostě kvůli tomu, že ví, že jsme pro ně silným partnerem, který vždy hledá nejlepší cestu pro zákazníka.
Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?
Partnerský program jako takový nemáme. Neděláme obecnou nabídku. Soustředíme se na ušití cen pro konkrétního zákazníka s ohledem na jeho postavení na trhu, vztahu ke konkurenci atd. Někdy je velmi pracné, než se celý proces nastaví, ale funguje to!
| Box o osobě | |
| Firma: | EET Europarts |
| Aktuální pozice ve firmě: | business development manager, od března 2013 |
| Předchozí zaměstnání: | Oriflame Czech republic, area sales manager |
| Kontakt: | jju@eeteuroparts.cz |