Rozhovory

Na pět minut s Janem Šplíchalem ze společnosti Panasonic

Nejen motorkou, lyžemi a plaváním je živ Honza Šplíchal z Panasoniku. Co ho na práci regionálního marketingového manažera baví a co vše dělá pro to, aby v ní byl co možná nejlepší?

Pavel Gregor
Zdroj: Panasonic
  • 26. 2. 2014
  • 6 min
Na pět minut s Janem Šplíchalem ze společnosti Panasonic

Představení

Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
Byl jsem osloven společností Panasonic. Zajišťuji marketingové aktivity Panasonic divize odolných tabletů a notebooků Toughbook a Toughpad pro střední a východní Evropu. Součástí mé pracovní náplně jsou i PR aktivity a spolupráce s našimi channel partnery napříč regionem, stejně jako řízení týmu lidí, kteří pro Panasonic zajišťují telemarketingové služby pro Polsko, ČR a Maďarsko. Pro daný region rovněž zajišťuji účast na odborných akcích a výstavách, které svým zaměřením splňují požadavky na oslovení vhodné skupiny potenciálních zákazníků. Co se týče PR aktivit, spolupracuji s agenturami v jednotlivých zemích tak, abychom udrželi pravidelnou informovanost prodejců o našich novinkách v produktovém portfoliu, případně o nejzajímavějších uzavřených obchodech.

Co je na této práci nejzajímavější a co vás na ní těší?
Pokud bych měl vyzdvihnout pouze jednu věc, zřejmě by to byla různorodost. A to ať už co se týče pracovní náplně a aktivit, nebo, díky regionální úrovni, různorodost v možnosti spolupráce s ostatními kolegy v marketingu uvnitř evropského týmu, nebo regionálními partnery. Je zajímavé se setkávat a denně sledovat odlišné přístupy a názory v jednotlivých zemích. Každý nový úspěch a další rozvoj v regionu je pro mne příjemnou motivací, stejně jako sledování, že se nám daří konsolidovat veškeré marketingové aktivity tím správným směrem.

Osobní část

Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Příležitostí jak si odpočinout a vyčistit hlavu v současné dosti hektické době moc není. O to víc se snažím tyto chvilky využít naplno. Co mne bezesporu pozitivně nabíjí, jsou vyjížďky na motorce, fotbal, ať již pasivně či aktivně a nesmí chybět, jako u každého správného Čecha, posezení s přáteli u dobrého piva. V létě je to také plavání a turistika, v zimě lyže.

Jak nejraději využíváte volný čas?
Nejlépe co nejdále z dosahu internetu. Vzhledem k tomu, že jsem z generace lidí, kteří měli možnost sledovat s úžasem jeho rozvoj a šíření je pro mne leckdy těžké oprostit se od denního sledování posledních zpráv a novinek. Asi jako každý, mám rád přehled a informovanost, někdy ale moc všeho škodí a to platí i v tomto případě. 

Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
Snažím se neustále se udržet v obraze a sledovat aktuální trendy a novinky a to nejen z IT oboru. Proto jsem si oblíbil přehledy zahraničních a domácích médií. V kostce tak získáváte obecný přehled a nezdržujete se zbytečným hledáním. Každý je v dnešní době zahlcen informacemi z různých zdrojů a ne všechny se mohou aktuálně hodit. Díky těmto tříděným monitoringům můžete rychle a pohodlně získat různé statistiky a přehledy k danému tématu či problému, který právě řešíte. Monitoringy bych proto doporučil i prodejcům. Šetří drahocenný čas a zaručují vysokou informovanost a rozhodně pomohou i v konkurenčním boji. Nepomohou nahlédnout pod pokličku konkurence, ale alespoň vás udrží v obraze aktuálního dění, to například splňuje také RMOL.CZ.

Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
Pro telefon využívám nejvíce aplikace Servis24, navigaci Waze a aplikace leteckých společností, které mi umožňují on-line odbavení. Na tabletu VLC Player pro přehrávání hudby nebo filmů. Pro komunikaci pak Viber nebo WhatsApp.

Pracovní část

Jaký konkrétní produkt společnosti Panasonic byste vyzdvihl a proč?
V současné chvíli jsou to dva naše tablety. Oba jsou novinkami v portfoliu a svými vlastnostmi a určením se naprosto rozcházejí. Prvním z nich je nedávno představený 20“ tablet Toughpad 4K UT-MB5, který vyniká 4k rozlišením. Tento tablet je určen pro fotografy, architekty, marketéry a prodejce. Díky 4K rozlišení je dokonalý pro vysoce podrobné zobrazování obrázků, fotek nebo 3D modelů. Nutno podotknout, že s poměrem stran 15 : 10 je tablet Toughpad 4K UT-MB5 nejlehčím a nejtenčím 20" tabletem na světě. Váží 2,35 kg a jeho tloušťka je 12,5 mm.

Druhým favoritem je pak naše poslední novinka Toughpad FZ-M1, odolný 7" tablet s procesorem Intel CoreTM i5, bez ventilátoru, s operačním systémem Windows 8.1 Pro. Tento model je určen pro všechny mobilní profesionály a je zejména vhodný jako flexibilnější a výkonnější nástupce stárnoucích odolných zařízení PDA v oborech logistiky, přepravy, maloobchodu, výroby, státních institucí a záchranných služeb. FZ-M1 prošel testy pádu z výšky 150 cm a disponuje stupněm krytí proti průniku prachu a vody IP65.

Co podle vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Tablety, tablety a zase tablety. Neustále omývané téma, které jen tak nezahyne. Bylo otázkou času, kdy se tablety přelijí ze spotřebitelské úrovně na tu firemní. Napomáhá tomu také mnohokráte zmiňovaný pojem BYOD. Můžeme jen sledovat, jak se všichni velcí výrobci soustřeďují na tento typ zařízení a jak tablety nahrazují notebooky nebo stolní počítače a dohání je výkonem. Se všemi možnostmi dalšího vybavení, např. v podobě dokovatelných klávesnic dnes můžeme brát tablet jako další stupeň plnohodnotného a přitom mobilního řešení.

Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
Co se týče produktů, budeme pokračovat v našich odolných mobilních řešeních, ať už v podobě tabletů, nebo notebooků Toughbook. Zatím posledními novinkami jsou výše zmiňovaný 4K tablet a odolný 7“ model FZ-M1.

Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?
Samozřejmě. Uvědomujeme si, že bez vhodných obchodních partnerů bychom nedokázali efektivně obhospodařit celý CEE region, proto jsme pro ně připravili partnerský program pod názvem Toughbook Engage Partner Program, který nabízí několik stupňů členství. Již v základní úrovni s názvem Registered Partner nabízíme přístup na partnerský portál, kde lze absolvovat různá produktová školení, stáhnout si marketingové materiály, případové studie, white papery či produktové prezentace, případně získat slevy na demo kusy našich produktů. Zaručujeme také registraci obchodních příležitostí. V pokročilé úrovní pak partner může zažádat o finanční dotaci na marketingové aktivity, případně získávat obchodní poptávky generované z našeho webového dotazníku nebo telemarketingu. Samozřejmostí pro tyto vyšší kategorie je účast na VIP akcích pořádaných společností Panasonic. Zájemci mohou získat podrobnější informace na stránkách www.toughbook-engage.eu.

Box o osobě
Firma:Panasonic
Aktuální pozice:CEE regional marketing manager, od července 2013
Předchozí zaměstnání:Fujitsu, produktový a PR manažer
Kontakt:

jan.splichal@eu.panasonic.com; +420 721 461 449