Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer.

Zásilkovna navázala spolupráci s maloobchodní sítí Žabka. Zákazníci tak mohou nově využívat výdejní Z-BOXy přímo uvnitř vybraných prodejen. Aktuálně jsou Z-BOXy instalovány ve 12 obchodech Žabka a další desítky míst napříč republikou jsou v přípravě. Instalace probíhá jak do stávajících obchodů, tak při rekonstrukcích do nově vizualizovaných provozoven, například v pražské Letohradské ulici. Vždy tam, kde dává box smysl z pohledu prostoru i potřeby zákazníků.

„Naše prodejny rozšiřujeme o služby, které lidem v okolí opravdu zjednodušují život. Výdejní box Zásilkovny uvnitř prodejny umožňuje zákazníkům vyzvednout si zásilku pohodlně a v suchu – klidně během nákupu. A to i ve dnech, kdy jsou ostatní obchody zavřené,“ řekl Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka. Ta má obvyklou otevírací dobu od 6:00 do 23:00, což z ní dělá ideálního partnera pro výdej zásilek. Navíc má otevřeno i během velkých státních svátků, kdy má většina obchodů zavřeno.

„Lidé v Česku si v květnu nechali poslat do Z-BOXů skoro dvakrát více zásilek než ve stejném měsíci loni. Boxy jsou populární a naším cílem je být zákazníkům co nejblíž. Díky spolupráci se Žabkou si mohou zásilku vyzvednout pohodlně, bez front a ve chvíli, kdy se jim to opravdu hodí. Třeba cestou z práce nebo při nákupu,“ doplnil Erich Čomor, generální ředitel skupina Packeta, kam patří i Zásilkovna.

Podle květnového výzkumu společnosti Nielsen Admosphere si doručení do výdejních boxů při online nákupech volí 72 % Čechů. Nejvíce oceňují jejich časovou flexibilitu a ekologičnost. Celých 90 % lidí by nesouhlasilo se zrušením boxu v jejich lokalitě, ukázal také výzkum.

Díky tomu, že jsou boxy nonstop (v případě obchodů Žabka po velkou část dne) dostupné, minimalizují neúspěšné doručení zásilek, což znamená i méně dodávek na silnicích a menší dopravní ruch i zácpy. Kurýři také doručí více zásilek najednou a díky efektivnějším trasám i kratšímu čekání dodávek se zapnutým motorem klesají emise CO2 oproti doručení ke dveřím minimálně o 30 %. V současnosti provozuje Zásilkovna v Česku 5 500 Z-BOXů. Žabka má aktuálně v Česku 114 prodejen.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více