Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer.

Zásilkovna navázala spolupráci s maloobchodní sítí Žabka. Zákazníci tak mohou nově využívat výdejní Z-BOXy přímo uvnitř vybraných prodejen. Aktuálně jsou Z-BOXy instalovány ve 12 obchodech Žabka a další desítky míst napříč republikou jsou v přípravě. Instalace probíhá jak do stávajících obchodů, tak při rekonstrukcích do nově vizualizovaných provozoven, například v pražské Letohradské ulici. Vždy tam, kde dává box smysl z pohledu prostoru i potřeby zákazníků.

„Naše prodejny rozšiřujeme o služby, které lidem v okolí opravdu zjednodušují život. Výdejní box Zásilkovny uvnitř prodejny umožňuje zákazníkům vyzvednout si zásilku pohodlně a v suchu – klidně během nákupu. A to i ve dnech, kdy jsou ostatní obchody zavřené,“ řekl Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka. Ta má obvyklou otevírací dobu od 6:00 do 23:00, což z ní dělá ideálního partnera pro výdej zásilek. Navíc má otevřeno i během velkých státních svátků, kdy má většina obchodů zavřeno.

„Lidé v Česku si v květnu nechali poslat do Z-BOXů skoro dvakrát více zásilek než ve stejném měsíci loni. Boxy jsou populární a naším cílem je být zákazníkům co nejblíž. Díky spolupráci se Žabkou si mohou zásilku vyzvednout pohodlně, bez front a ve chvíli, kdy se jim to opravdu hodí. Třeba cestou z práce nebo při nákupu,“ doplnil Erich Čomor, generální ředitel skupina Packeta, kam patří i Zásilkovna.

Podle květnového výzkumu společnosti Nielsen Admosphere si doručení do výdejních boxů při online nákupech volí 72 % Čechů. Nejvíce oceňují jejich časovou flexibilitu a ekologičnost. Celých 90 % lidí by nesouhlasilo se zrušením boxu v jejich lokalitě, ukázal také výzkum.

Díky tomu, že jsou boxy nonstop (v případě obchodů Žabka po velkou část dne) dostupné, minimalizují neúspěšné doručení zásilek, což znamená i méně dodávek na silnicích a menší dopravní ruch i zácpy. Kurýři také doručí více zásilek najednou a díky efektivnějším trasám i kratšímu čekání dodávek se zapnutým motorem klesají emise CO2 oproti doručení ke dveřím minimálně o 30 %. V současnosti provozuje Zásilkovna v Česku 5 500 Z-BOXů. Žabka má aktuálně v Česku 114 prodejen.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více