Vždy aktuální přehled o elektronickém obchodu přináší Ceska-ecommerce.cz

8. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Společnost Shoptet ve spolupráci se Zboží.cz spustila portál, který v reálném čase monitoruje počet online obchodníků, obraty, nejprodávanější zboží a jiné veličiny. Protože na řešení Shoptet běží čtvrtina všech českých e-shopů, jde o nejkvalitnější a nejucelenější informace zkoumající stav elektronického obchodu u nás.
Foto: Pixabay.com

V Česku je právě aktivních přes čtyřicet tisíc e-shopů, což je v přepočtu na obyvatele nejvíce v Evropě. Letos se přitom očekává meziroční nárůst o 5,2 % a do tří let má počet e-shopů přesáhnout padesát tisíc. Raketově roste i jejich celkový obrat, který má za rok 2017 dorůst 118 miliard korun, což znamená nárůst o 18 % oproti loňskému roku. Tato a další data aktualizovaná v reálném čase shrnuje nový portál Ceska-ecommerce.cz. Ekonomické ukazatele navíc zasazuje do širších kontextů spotřebitelského chování.

Web tak sleduje i poptávku po jednotlivých kategoriích zboží, třeba že prodej altánů a zahradních domků meziročně narostl o 3 042 %. Poskytuje také přehled o používaných technologických řešeních či procentuální přehled zařízení, ze kterých lidé nakupují. Zajímavý je kupříkladu vývoj preferovaných způsobů platby, mezi nimiž dominuje dobírka a hrazení bankovním převodem (v obou případech 34 %). Zatímco však podíl „offline“ placení, tedy dobírkou a osobně při vyzvednutí, dlouhodobě klesá, platby převodem a kartou online jsou na vzestupu. Nejčastěji pak bývá doručení zboží svěřeno České poště (43 %) a v pomyslném žebříčku na druhém místě je s velkým odstupem PPL se 14 %. Osobně si lidé zboží vyzvedávají v šesti procentech případů, přičemž toto číslo mírně stoupá.

„Díky naší pozici na trhu máme ucelený přehled o české e-commerce. A chceme se o naše data podělit s veřejností také proto, že nám údaje vydávané některými subjekty nepřijdou vždy zcela relevantní,“ shrnul důvod spuštění projektu Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Manažer cenového srovnávače Zboží.cz Milan Šmíd dodal: „Naše partnerství se Shoptetem trvá už řadu let, proto je spolupráce na projektu jako je tento pro nás jejím přirozeným pokračováním. Jsme rádi, že spojením našich společných informací vzniklo jedinečné místo, které umožňuje zvýšení informovanosti odborníků i laiků o aktuálním dění elektronického obchodování.“

Ceska-ecommerce.cz je unikátním projektem nejen na našem trhu, ale také v mezinárodním měřítku. O kvalitě poskytovaných dat nejlépe vypovídá okolnost, že na řešení od Shoptetu běží více než 12 tisíc, tedy čtvrtina všech českých e-shopů, zatímco Zboží.cz je jedním ze dvou dominantně využívaných srovnávačů cen u nás. Spolu se spuštěním portálu začnou vycházet také pravidelné čtvrtletní zprávy. Stejně jako samotný web poskytnou nejpřehlednější a nejucelenější odhad stavu českého elektronického obchodu u nás.

Podobné články

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou. Čtěte více

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

30. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ShrtCut Studio)
Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent. Čtěte více

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Čtěte více

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek. Čtěte více