Vždy aktuální přehled o elektronickém obchodu přináší Ceska-ecommerce.cz

8. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Společnost Shoptet ve spolupráci se Zboží.cz spustila portál, který v reálném čase monitoruje počet online obchodníků, obraty, nejprodávanější zboží a jiné veličiny. Protože na řešení Shoptet běží čtvrtina všech českých e-shopů, jde o nejkvalitnější a nejucelenější informace zkoumající stav elektronického obchodu u nás.
Foto: Pixabay.com

V Česku je právě aktivních přes čtyřicet tisíc e-shopů, což je v přepočtu na obyvatele nejvíce v Evropě. Letos se přitom očekává meziroční nárůst o 5,2 % a do tří let má počet e-shopů přesáhnout padesát tisíc. Raketově roste i jejich celkový obrat, který má za rok 2017 dorůst 118 miliard korun, což znamená nárůst o 18 % oproti loňskému roku. Tato a další data aktualizovaná v reálném čase shrnuje nový portál Ceska-ecommerce.cz. Ekonomické ukazatele navíc zasazuje do širších kontextů spotřebitelského chování.

Web tak sleduje i poptávku po jednotlivých kategoriích zboží, třeba že prodej altánů a zahradních domků meziročně narostl o 3 042 %. Poskytuje také přehled o používaných technologických řešeních či procentuální přehled zařízení, ze kterých lidé nakupují. Zajímavý je kupříkladu vývoj preferovaných způsobů platby, mezi nimiž dominuje dobírka a hrazení bankovním převodem (v obou případech 34 %). Zatímco však podíl „offline“ placení, tedy dobírkou a osobně při vyzvednutí, dlouhodobě klesá, platby převodem a kartou online jsou na vzestupu. Nejčastěji pak bývá doručení zboží svěřeno České poště (43 %) a v pomyslném žebříčku na druhém místě je s velkým odstupem PPL se 14 %. Osobně si lidé zboží vyzvedávají v šesti procentech případů, přičemž toto číslo mírně stoupá.

„Díky naší pozici na trhu máme ucelený přehled o české e-commerce. A chceme se o naše data podělit s veřejností také proto, že nám údaje vydávané některými subjekty nepřijdou vždy zcela relevantní,“ shrnul důvod spuštění projektu Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Manažer cenového srovnávače Zboží.cz Milan Šmíd dodal: „Naše partnerství se Shoptetem trvá už řadu let, proto je spolupráce na projektu jako je tento pro nás jejím přirozeným pokračováním. Jsme rádi, že spojením našich společných informací vzniklo jedinečné místo, které umožňuje zvýšení informovanosti odborníků i laiků o aktuálním dění elektronického obchodování.“

Ceska-ecommerce.cz je unikátním projektem nejen na našem trhu, ale také v mezinárodním měřítku. O kvalitě poskytovaných dat nejlépe vypovídá okolnost, že na řešení od Shoptetu běží více než 12 tisíc, tedy čtvrtina všech českých e-shopů, zatímco Zboží.cz je jedním ze dvou dominantně využívaných srovnávačů cen u nás. Spolu se spuštěním portálu začnou vycházet také pravidelné čtvrtletní zprávy. Stejně jako samotný web poskytnou nejpřehlednější a nejucelenější odhad stavu českého elektronického obchodu u nás.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více