Význam e-mailové (marketingové) komunikace stabilně roste

18. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVmail.cz)
Přes řadu dřívějších prognóz se ukazuje, že e-maily neztrácejí na popularitě a celosvětově roste jak počet e-mailových účtů, tak množství posílaných zpráv. Dle údajů společnosti VIVmail.cz posiluje také význam e-mailu jako marketingového nástroje. Tento trend by měl navíc platit i v nejbližších letech.

Podle Radicati Group bude letos v provozu celosvětově 4,626 miliardy e-mailových účtů a využívat je bude 2,672 miliardy lidí. Během následujících tří let jejich počet dále poroste až na 5,594 miliardy schránek a více než 2,9 miliardy uživatelů. Za tři roky tedy e-mail bude používat více než třetina světové populace.

Denně se podle stejného zdroje posílá 215,3 miliardy e-mailů, z toho na firemní komunikaci připadá větší polovina - 116,4 miliardy. Do roku 2019 pak stoupne denní počet zpráv elektronické pošty na 246,5 miliardy.

Nelze se tedy divit, že je e-mail důležitý i pro marketing. Podle zjištění společnosti Pardot je pro 73 % marketérů e-mail klíčový pro jejich byznys a u 89 % marketérů se podle údajů firmy Mailigen jde o primární kanál pro generování leadů. V B2B segmentu má e-mail největší, téměř třetinový (31 %), dopad na obrat ze všech oblastí digitálního marketingu. Že jde o silný marketingový kanál, dokládá například i fakt, že podle společnosti Custora měla vloni čtvrtina amerických Black Friday prodejů původ v e-mailech.

I v České republice vidíme silný příklon k tomuto marketingovému nástroji. Meziročně využívání inteligentního e-mailingu roste o 400 %,“ řekl Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, a dodal: „Do svého marketingového mixu jej zařazují nejen e-shopy, ale i banky, telefonní operátoři či cestovní kanceláře. Návratnost investice do technologie je pouhých tři až šest měsíců, proto se vyplatí i středním a menším subjektům.“ Z inteligentní e-mailingové komunikace přitom neprofitují jen prodejci a poskytovatelé služeb, ale i samotní zákazníci – dostanou totiž v e-mailech informace šité na míru.

Podle údajů Silverpop Benchmark Study 2015 má v marketingových e-mailech celosvětově nejvyšší CR (click rate) kategorie Počítače a hardware (5,7 %), Spotřební zboží (5,4 %) a Ubytování (5,3 %), naopak nejnižší Retail (2,9 %), Automobily (2,8 %) a Média (2,2 %).

Podobné články

Jaká je budoucnost e-mailů? Ovlivňují ji nové bezpečnostní standardy

14. 1. 2020. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
Očekává se, že nové protokoly a standardy napomohou tomu, aby prosté otevření e-mailu nebylo tak riskantní operací, jako je tomu dnes. Čtěte více

Češi dávají e-mailům osm sekund

30. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu a s rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily. Čtěte více

Spamové pasti i GDPR zabraly. Obchodníci dělají e-mailing zodpovědněji

26. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Hrozby blokací kvůli „trefování“ spamových pastí, GDPR i přísnější požadavky poskytovatelů e-mailingových řešení přispěly k tomu, že obchodníci začali v posledních měsících přistupovat k rozesílání obchodních sdělení zodpovědněji. Více než na kvantitu odeslaných zpráv hledí na kvalitu databází a správný postup pro získávání kontaktů. Čtěte více

Infografika: Na Moravě se spamem bojují, v Čechách takových lidí ubývá

9. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Nejčastěji si Češi spojují spam s nevyžádanou poštou. V průzkumu z roku 2018 takto odpovědělo 65 % dotázaných. Jako e-maily s nebezpečnou přílohou chápe spam 18 % respondentů. Deset procent z nich pak spam vnímá jako e-maily, které jsou posílané hromadně mnoha adresátům. Čtěte více