Význam e-mailové (marketingové) komunikace stabilně roste

18. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVmail.cz)
Přes řadu dřívějších prognóz se ukazuje, že e-maily neztrácejí na popularitě a celosvětově roste jak počet e-mailových účtů, tak množství posílaných zpráv. Dle údajů společnosti VIVmail.cz posiluje také význam e-mailu jako marketingového nástroje. Tento trend by měl navíc platit i v nejbližších letech.

Podle Radicati Group bude letos v provozu celosvětově 4,626 miliardy e-mailových účtů a využívat je bude 2,672 miliardy lidí. Během následujících tří let jejich počet dále poroste až na 5,594 miliardy schránek a více než 2,9 miliardy uživatelů. Za tři roky tedy e-mail bude používat více než třetina světové populace.

Denně se podle stejného zdroje posílá 215,3 miliardy e-mailů, z toho na firemní komunikaci připadá větší polovina - 116,4 miliardy. Do roku 2019 pak stoupne denní počet zpráv elektronické pošty na 246,5 miliardy.

Nelze se tedy divit, že je e-mail důležitý i pro marketing. Podle zjištění společnosti Pardot je pro 73 % marketérů e-mail klíčový pro jejich byznys a u 89 % marketérů se podle údajů firmy Mailigen jde o primární kanál pro generování leadů. V B2B segmentu má e-mail největší, téměř třetinový (31 %), dopad na obrat ze všech oblastí digitálního marketingu. Že jde o silný marketingový kanál, dokládá například i fakt, že podle společnosti Custora měla vloni čtvrtina amerických Black Friday prodejů původ v e-mailech.

I v České republice vidíme silný příklon k tomuto marketingovému nástroji. Meziročně využívání inteligentního e-mailingu roste o 400 %,“ řekl Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, a dodal: „Do svého marketingového mixu jej zařazují nejen e-shopy, ale i banky, telefonní operátoři či cestovní kanceláře. Návratnost investice do technologie je pouhých tři až šest měsíců, proto se vyplatí i středním a menším subjektům.“ Z inteligentní e-mailingové komunikace přitom neprofitují jen prodejci a poskytovatelé služeb, ale i samotní zákazníci – dostanou totiž v e-mailech informace šité na míru.

Podle údajů Silverpop Benchmark Study 2015 má v marketingových e-mailech celosvětově nejvyšší CR (click rate) kategorie Počítače a hardware (5,7 %), Spotřební zboží (5,4 %) a Ubytování (5,3 %), naopak nejnižší Retail (2,9 %), Automobily (2,8 %) a Média (2,2 %).

Podobné články

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

9. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Časy, kdy mailingy poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na osobních počítačích, třetina na mobilech

14. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit připravila infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Z dat například vyplývá, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení. Přes tři čtvrtiny zpráv je poté zobrazeno do 24 hodin od doručení. Čtěte více