Vylepšete svůj e-mailový marketing automatizovanými kampaněmi

9. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Šetří čas, peníze i nervy. Řeč je o automatizacích, které dnes neodlučitelně patří k modernímu e-mailingu. Kromě tří již zmíněných faktorů jsou automatické kampaně oproti klasickým rozesílkám výhodnější i díky větší doručitelnosti či vyšší míře proklikovosti. Dokáží rovněž citlivěji reagovat na chování zákazníka.

Klasické e-mailové kampaně oslovují v jeden moment vybraným typem sdělení často velmi početnou masu kontaktů. Automatizace však fungují odlišně. „Automatické kampaně jsou vázány na určité akce zákazníka. Jinak řečeno dokáží vyhodnotit chování nakupujícího a na jeho základě odeslat na adresu kontaktu transakční e-mail s relevantním obsahem, například s doplňkovým příslušenstvím k již zakoupenému výrobku,“ vysvětlil Břetislav Strnad,expert na e-mail marketingovou problematiku ze společnosti Webkomplet a vývojář e-mail marketingového nástroje Mail Komplet.

Při automatizovaném e-mailingu tak marketér částečně opouští roli rozesílatele jednotlivých sdělení a stává se spíše režisérem celého procesu. „Po správném nastavení algoritmů již software zvládne veškerou práci odvést sám. Prodejci pak jen stačí vyhodnocovat získaná data a kampaně dle potřeby optimalizovat,“ řekl Strnad.

Proč automatizovat?

Jedním z klíčových aspektů úspěchu automatizovaných kampaní je skutečnost, že transakční e-maily přichází zákazníkům do složky „Doručené“, zatímco klasické rozesílky končí ve složce „Reklama/Hromadné“. Výrazně tak roste poměr otevření i proklikovosti. Ta je oproti klasickým rozesílkám vyšší průměrně o 119 %. Oslovení konkrétních kontaktů relevantním obsahem rovněž znamená úsporu peněz, neboť obchodník neplýtvá financemi za rozesílku pro osoby, které o danou e-komerci nemají zájem.

Automatizace nacházejí uplatnění v celé řadě e-mail marketingových kampaní. „Typickým příkladem je remarketingová kampaň opuštěný košík. Pokud zákazník umístí produkty do nákupního košíku, nicméně objednávku nedokončí, tak mu po uplynutí stanovené doby automaticky přijde upozorňující e-mail s možností dynamického dokončení nákupu,“ popsal Strnad a dodal: „Velmi často se rovněž používají cross-sellové nebo up-sellové kampaně, které reagují na předchozí nákup zákazníka a následně mu nabízejí nové nebo doplňkové zboží. V těchto nástrojích lze rovněž jednoduše plánovat uvítací nebo reaktivační kampaně.

Budoucnost je automatizovaná

Skrze e-mailovou schránku dnes oslovuje zákazníky až 80 % velkých a středních podniků, z toho 51 % uplatňuje právě automatizované kampaně. „V moderním e-mailingu jsou přesnost, rychlost a efektivita klíčovými předpoklady úspěchu. Je tedy velmi pravděpodobné, že dominance automatizovaných kampaní bude v budoucnu narůstat a klasické nakonec zcela nahradí,“ uzavřel Strnad.

Výhody automatizovaných kampaní

  • finanční a časová úspora;
  • efektivní cílení;
  • e-maily přicházejí do složky „Doručené“;
  • vyšší doručitelnost i proklikovost;
  • flexibilní využití při remarketingu i dalších typech kampaní.