Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize.

„Zajímavým z pohledu růstu jsou během druhé vlny pandemie koronaviru třeba webkamery, které rostou meziročně o tisíce procent – zhruba trojnásobně oproti březnovým číslům,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Letos roste e-commerce už od samého začátku roku,kovidové vlny (a s tím spojená vládní opatření) nastartovaly opravdový boom. „Březnová a dubnová čísla byla meziročně na růstu 39 respektive 35 %,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky a doplnil: „V říjnu jsme sledovali meziroční nárůst o 31 %. A to je potřeba zdůraznit, že se offline svět zavřel až kolem dvacátého října. E-commerce letos čeká z pohledu čísel neuvěřitelné období.“ Některé e-shopy zažívaly „první Vánoce“ už během jara, a teď se maximálně soustředí na ty ‚pravé‘. Ve spojení s vánoční sezónou budou rozhodně další měsíce atakovat rekordy, celý rok by mohl oproti loňsku vyrůst meziročně až o 33 %.

Šicí stroje má z jara každý, webkamery se dají sehnat až teď

Rozdíl oproti první vlně lze pozorovat například v elektronice, třeba u šicích strojů. „Je vidět, že ten, kdo chtěl a uměl šít, si šicí stroj pořídil už v březnu. Oproti březnovému meziročnímu skoku o 666 % vyskočil jejich prodej v říjnu ‚jen‘ o 45 %,“ poznamenal Braverman. Opačný trend je vidět zase u webkamer. Ty vyrostly v říjnu o tisíce procent oproti necelé tisícovce na jaře, tedy v březnu. „V březnu došlo totiž k poměrně rychlému vyprodání skladových zásob webkamer. Navíc, teď v říjnu nastal i kompletní přechod na distanční výuku, který poptávku po webkamerách oproti jaru posílil,“ vysvětlil Braverman. „Dalším zajímavým příkladem je třeba alkohol. V březnu válcoval tuto kategorii líh, ze kterého se vyráběla ‚domácí‘ dezinfekce. Během druhé vlny to vypadá, že lidé spíš než na výrobu dezinfekce pořizuji alkohol pro vlastní potěšení. Nejprodávanějším říjnovým druhem je rum Don Papa,“ uzavřel Braverman.

Přehled růstu dalších kategorií a srovnání březnových a říjnových čísel včetně zajímavých nejprodávanějších produktů najdete zde.

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více