Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize.

„Zajímavým z pohledu růstu jsou během druhé vlny pandemie koronaviru třeba webkamery, které rostou meziročně o tisíce procent – zhruba trojnásobně oproti březnovým číslům,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Letos roste e-commerce už od samého začátku roku,kovidové vlny (a s tím spojená vládní opatření) nastartovaly opravdový boom. „Březnová a dubnová čísla byla meziročně na růstu 39 respektive 35 %,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky a doplnil: „V říjnu jsme sledovali meziroční nárůst o 31 %. A to je potřeba zdůraznit, že se offline svět zavřel až kolem dvacátého října. E-commerce letos čeká z pohledu čísel neuvěřitelné období.“ Některé e-shopy zažívaly „první Vánoce“ už během jara, a teď se maximálně soustředí na ty ‚pravé‘. Ve spojení s vánoční sezónou budou rozhodně další měsíce atakovat rekordy, celý rok by mohl oproti loňsku vyrůst meziročně až o 33 %.

Šicí stroje má z jara každý, webkamery se dají sehnat až teď

Rozdíl oproti první vlně lze pozorovat například v elektronice, třeba u šicích strojů. „Je vidět, že ten, kdo chtěl a uměl šít, si šicí stroj pořídil už v březnu. Oproti březnovému meziročnímu skoku o 666 % vyskočil jejich prodej v říjnu ‚jen‘ o 45 %,“ poznamenal Braverman. Opačný trend je vidět zase u webkamer. Ty vyrostly v říjnu o tisíce procent oproti necelé tisícovce na jaře, tedy v březnu. „V březnu došlo totiž k poměrně rychlému vyprodání skladových zásob webkamer. Navíc, teď v říjnu nastal i kompletní přechod na distanční výuku, který poptávku po webkamerách oproti jaru posílil,“ vysvětlil Braverman. „Dalším zajímavým příkladem je třeba alkohol. V březnu válcoval tuto kategorii líh, ze kterého se vyráběla ‚domácí‘ dezinfekce. Během druhé vlny to vypadá, že lidé spíš než na výrobu dezinfekce pořizuji alkohol pro vlastní potěšení. Nejprodávanějším říjnovým druhem je rum Don Papa,“ uzavřel Braverman.

Přehled růstu dalších kategorií a srovnání březnových a říjnových čísel včetně zajímavých nejprodávanějších produktů najdete zde.

Podobné články

Zákazníci chyby neodpouštějí

12. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy vrcholí, útraty atakují opakovaně hranici 7 miliard korun týdně

18. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nákupy dárků na internetu opět překonávají v porovnání s předešlými lety rekordy a v průběhu prosince dosahují on-line prodeje celoročních vrcholů. I s ohledem na koronavirovou krizi se útraty více rozprostřely, podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) atakují od začátku měsíce obraty rovnoměrně hranici 7 miliard korun týdně. Čtěte více