Rekordní obraty – e-shopy dosáhly na 1,2 miliardy za den

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit.

„Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje, a tak e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky – 9. a 16. prosince. V obou případech se obraty on-line obchodů pohybovaly okolo 1,2 miliardy korun,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Přestože rekordní dny tak mají e-shopy za sebou, lze očekávat vysoké hodnoty prodejů také v úterý 17. a středu 18. prosince. To jsou ve většině případů poslední dny, během kterých budou internetové obchody ve spolupráci s dopravci zajistit dodání zboží (skladem) na určenou adresu. V dalších dnech už budou kupující muset volit způsob dodání do Vánoc pozorně. Volit budou moci z expresní dopravy, vlastní dopravy e-shopů a především osobního odběru ve výdejnách a prodejnách obchodníků.

„Před začátkem vánočních nákupů plánovali Češi využívat osobní odběry zboží z e-shopů intenzivně. Nejvíce ovšem na externích výdejních místech, které se chystalo nejčastěji využít až 40 % nakupujících. Tento trend sledujeme dlouhodobě, od roku 2014 roste zájem o vyzvednutí zboží zákazníkem průběžně. Vzhledem k tomu, že e-shopy i dopravci v uplynulých letech razantně rozšířili nabídku odběrných míst, mají nakupující k dispozici širokou síť, na kterých mohou své balíčky převzít,“ uvedl Jan Vetyška a dále doplnil: „Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že jej nejvíce preferuje 38 % kupujících. Jako nejčastější způsob dodání pak plánovalo 11 % zákazníků jak do práce, tak do výdejny obchodníka.“

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více