Rekordní obraty – e-shopy dosáhly na 1,2 miliardy za den

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit.

„Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje, a tak e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky – 9. a 16. prosince. V obou případech se obraty on-line obchodů pohybovaly okolo 1,2 miliardy korun,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Přestože rekordní dny tak mají e-shopy za sebou, lze očekávat vysoké hodnoty prodejů také v úterý 17. a středu 18. prosince. To jsou ve většině případů poslední dny, během kterých budou internetové obchody ve spolupráci s dopravci zajistit dodání zboží (skladem) na určenou adresu. V dalších dnech už budou kupující muset volit způsob dodání do Vánoc pozorně. Volit budou moci z expresní dopravy, vlastní dopravy e-shopů a především osobního odběru ve výdejnách a prodejnách obchodníků.

„Před začátkem vánočních nákupů plánovali Češi využívat osobní odběry zboží z e-shopů intenzivně. Nejvíce ovšem na externích výdejních místech, které se chystalo nejčastěji využít až 40 % nakupujících. Tento trend sledujeme dlouhodobě, od roku 2014 roste zájem o vyzvednutí zboží zákazníkem průběžně. Vzhledem k tomu, že e-shopy i dopravci v uplynulých letech razantně rozšířili nabídku odběrných míst, mají nakupující k dispozici širokou síť, na kterých mohou své balíčky převzít,“ uvedl Jan Vetyška a dále doplnil: „Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že jej nejvíce preferuje 38 % kupujících. Jako nejčastější způsob dodání pak plánovalo 11 % zákazníků jak do práce, tak do výdejny obchodníka.“

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více