Rekordní obraty – e-shopy dosáhly na 1,2 miliardy za den

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit.

„Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje, a tak e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky – 9. a 16. prosince. V obou případech se obraty on-line obchodů pohybovaly okolo 1,2 miliardy korun,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Přestože rekordní dny tak mají e-shopy za sebou, lze očekávat vysoké hodnoty prodejů také v úterý 17. a středu 18. prosince. To jsou ve většině případů poslední dny, během kterých budou internetové obchody ve spolupráci s dopravci zajistit dodání zboží (skladem) na určenou adresu. V dalších dnech už budou kupující muset volit způsob dodání do Vánoc pozorně. Volit budou moci z expresní dopravy, vlastní dopravy e-shopů a především osobního odběru ve výdejnách a prodejnách obchodníků.

„Před začátkem vánočních nákupů plánovali Češi využívat osobní odběry zboží z e-shopů intenzivně. Nejvíce ovšem na externích výdejních místech, které se chystalo nejčastěji využít až 40 % nakupujících. Tento trend sledujeme dlouhodobě, od roku 2014 roste zájem o vyzvednutí zboží zákazníkem průběžně. Vzhledem k tomu, že e-shopy i dopravci v uplynulých letech razantně rozšířili nabídku odběrných míst, mají nakupující k dispozici širokou síť, na kterých mohou své balíčky převzít,“ uvedl Jan Vetyška a dále doplnil: „Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že jej nejvíce preferuje 38 % kupujících. Jako nejčastější způsob dodání pak plánovalo 11 % zákazníků jak do práce, tak do výdejny obchodníka.“

Štítky: 

Podobné články

E-commerce v roce 2020: Umělá inteligence, personalizace, mobilní platby i nové způsoby doručování

17. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Reshoper)
Česko je e-shopovou velmocí s nejvyšším podílem on-line obchodů na počet obyvatel v Evropě. Některé zdroje předpokládají, že do dvou let jich bude přes 50 000 a Česko se tak stane nejrychleji rostoucím trhem v celé Evropě. Signalizují tato data přibližující se nástup marketplace ekonomiky a konsolidace e-shopové scény? Čtěte více

Česká e-commerce byla opět rekordní, obraty přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Velmi úspěšné druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce podpořily další růst prodejů českých internetových obchodů. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %. Čtěte více

Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“. Čtěte více

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím smartphonů

20. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Téměř každý Čech nakupuje online. Roste objem objednávek z mobilních telefonů. Popularita zahraničních obchodů se ale výrazně nemění – čtyři z deseti Čechů nakupují v čínských elektronických obchodech, čtvrtina pak ze zemí Evropské unie. Čtěte více