Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu.

Microsoft Ads (dříve Bing Ads) má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a nabízí reklamy na vyhledávačích jako Bing, Yahoo, Ecosia, MSN, DuckDuckGo a AOL. Další důvody, proč implementovat Bing vysvětlila agentura LCG New Media.

Méně konkurence

Bing má nižší počet inzerentů ve srovnání s Googlem, což znamená méně konkurence a sníženou soutěživost na aukcích klíčových slov. To může vést ke snížení cen prokliků až o 30 %. Může levnější návštěvnost přinést i levnější ROAS či CPA? Obecně se dá říct, že ano, ovšem záleží na daném produktu či službě.

Více inzertní plochy

Bing umožňuje zobrazování až osmi odkazů na podstránky ve výsledcích vyhledávání, zatímco Google zobrazuje maximálně čtyři odkazy. Tím vzniká větší prostor pro prezentaci produktů a služeb přímo v reklamním bloku. Zároveň testuje nový typ reklam, tzv. multi-image ads, který umožňuje až 20 obrázků v jedné reklamě.

Specifická cílová skupina

Nejčastějšími uživateli Bingu jsou pracující lidé středního věku s vyšším příjmem. Podstatná část této persony mohla dostat pracovní notebook, na kterém aktivně využívá již nainstalovaný prohlížeč Edge. Další a menší skupinou jsou uživatelé, kteří tzv. jdou proti proudu a nechtějí být součástí gigantů Chrome a Safari. Úplně novým přívalem jsou proaktivní profesionálové z oblasti IT, business, marketing, aj., kteří chtějí prozkoumat nové rozhraní Bingu.

Expanze do mezinárodních trhů

Druhým nejoblíbenějším vyhledávačem je na tuzemském trhu Seznam.cz. Stejně silnou pozici má Bing na některých mezinárodních trzích, jako je například Německo, Spojené království, Kanada nebo Austrálie. Pokud plánujete rozšířit své podnikání do těchto regionů, inzerce na Bingu vám může pomoci oslovit místní uživatele a získat větší dosah.

Partnerství s Microsoftem

Bing je součástí rozsáhlého ekosystému Microsoftu, který zahrnuje další platformy jako Windows, Office a LinkedIn. V roce 2020 Microsoft oznámil, že bude investovat 1,5 miliardy dolarů do výzkumu umělé inteligence a rozvoje AI center po celém světě. Integrací Chatu GPT s našeptávačem do běžného prohlížeče na plné čáře předběhl svou konkurenci.

O čem švitoří markeťáci?

  1. Budou data z chatu mít vliv na inzerci? Tajemství šéfkuchaře se nikdy nedozvíme, ale lidé dokáží s AI chatovat i dvě hodiny. Řeší práci, vztahy, dovolenou, koupi auta i další osobní témata. Modeluje se nám tak ideální zákazník. Jestli data z chatu budou mít vliv na inzerci v Microsoft Ads? Předpokladem je, že ano.
  2. V brzké době by měl AI chat v Bingu umět pracovat i s obrázky a tabulkami. Čímž bude oproti textovému Chatu GPT-3, který je též dostupný zdarma, mít výrazný náskok.
  3. Google představil začátkem roku svůj vlastní AI chat Google Bard a v průběhu roku 2023 by měl být také integrován přímo do vyhledávače.

Zajímavost na konec

Chat v prohlížeči na Bingu v každé své odpovědi uvede odkazy na další zdroje. S AI nastává čas tvořit a psát články, ne se pouze ptát. Můžete tak organicky zaujmout uživatele přesně v okamžiku hledání řešení jeho problému.

Podobné články

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více

Dobírka, slevové akce a pročítání recenzí. Jaká jsou specifika českého internetového zákazníka?

30. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Na internetu dnes alespoň někdy nakupuje devět z deseti Čechů. Tuzemskou specialitou, která nemá v západních zemích obdoby, je například popularita dobírky. Češi zároveň rádi vyzvedávají zboží přímo u prodejců či na výdejních místech. Velmi aktivní jsou také v pročítání recenzí. Tak jako při fyzických nákupech jsou pak i na internetu českou doménou slevové akce. Čtěte více

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více