Přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

20. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti podle průzkumu společnosti GLS aktivně využívá již každý pátý Čech.

Balíkový přepravce GLS dále posiluje svou přepravní síť v České republice a připojuje ke svým výdejním místům a balíkomatům, tzv. GLS Parcel Boxům, také rozsáhlou síť výdejních automatů společnosti Alza.cz. Reaguje tak na jejich rostoucí oblibu. V roce 2016 balíkomaty aktivně využívala pouhá 3 % lidí, dnes je to již pětina (20 %). Zákazníci společnosti GLS mají nově možnost adresovat svoje zásilky i do sítě 1 300 AlzaBoxů, které jsou postaveny na strategických a frekventovaných místech.

„Neustálé rozšiřování flexibility naší přepravní sítě je v současnosti nesmírně důležité. Chceme našim zákazníkům nadále poskytovat svoje tradičně vysoce spolehlivé přepravní služby s maximálním přizpůsobením doručování na poslední míli dle jejich aktuální volby. Jsme proto velmi rádi, že díky propojení se sítí AlzaBoxů jim můžeme být ještě blíž, když počet výdejních míst v letošním roce překročí hranici tří tisíc,” uvedlPavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Kromě dostupnosti a dosažitelnosti AlzaBoxů je dalším přínosem pro zákazníky provoz bez výpadků, dostatečná kapacita a zabezpečení. Díky velkokapacitním boxům se stem a více schránkami se tak lidé mohou spolehnout na volnou kapacitu pro jejich balíčky. „Našim cílem je, aby se AlzaBoxy staly součástí infrastruktury obcí tak jako připojení k internetu nebo mobilní signál. Lidé nepřemýšlejí nad tím, kdo je poskytuje, ale co jim přináší. Proto jsme rádi, že se do sítě v Česku a na Slovensku připojuje další velký dopravce, jakým je GLS. Otevírá tak cestu do AlzaBoxů dalším tisícům e-shopů a opět je o něco přibližuje tomu, že si lidé budou moct vyzvednout všechny své zásilky na jednom místě, pohodlně a v čase, který jim vyhovuje,” dodal Jakub Krejčíř, místopředseda představenstva Alza.cz.

Krok ke snížení uhlíkové stopy

Připojení k síti AlzaBoxů nepřinese pouze další možná místa k vyzvedávání balíčků, ale napomůže také ke snížení emisí, o které společnost GLS v balíkové přepravě dlouho usiluje. „Udržitelná doprava a ochrana životního prostředí jsou součástí našich dlouhodobých aktivit. Využití sítě AlzaBoxů tak napomůže nejen ke snížení uhlíkové stopy, ale také k lepšímu využití veřejného prostoru. Nejsme totiž nuceni stavět ve všech lokalitách další nové boxy, naopak efektivně využíváme již vytvořené doručovací kapacity,” uzavřelVčela.

Podobné články

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Češi nakupují víc, ale tuzemská e-commerce se dál trápí. Jak mohou obchodníci získat zákazníky zpět?

8. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Vánoční sezona i následné výprodeje jsou za námi, zázrak však nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se poděly peníze Čechů a co s tím mohou dělat obchodníci? Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: Jen tři procenta organizací neplánují využívat umělou inteligenci

15. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Z analýzy vánočních nákupů společnosti Salesforce Commerce Cloud vyplývá, že slevy a umělá inteligence byly hlavním vodítkem k získání zákazníků, protože ti si vybírají podle ceny a personalizace nabídky. Během předvánoční nákupní sezóny 2023 se vyskytla nejvyšší průměrná míra slev od roku 2020 a došlo ke značnému nárůstu nákupů ovlivněných umělou inteligencí. Čtěte více