Přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

20. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti podle průzkumu společnosti GLS aktivně využívá již každý pátý Čech.

Balíkový přepravce GLS dále posiluje svou přepravní síť v České republice a připojuje ke svým výdejním místům a balíkomatům, tzv. GLS Parcel Boxům, také rozsáhlou síť výdejních automatů společnosti Alza.cz. Reaguje tak na jejich rostoucí oblibu. V roce 2016 balíkomaty aktivně využívala pouhá 3 % lidí, dnes je to již pětina (20 %). Zákazníci společnosti GLS mají nově možnost adresovat svoje zásilky i do sítě 1 300 AlzaBoxů, které jsou postaveny na strategických a frekventovaných místech.

„Neustálé rozšiřování flexibility naší přepravní sítě je v současnosti nesmírně důležité. Chceme našim zákazníkům nadále poskytovat svoje tradičně vysoce spolehlivé přepravní služby s maximálním přizpůsobením doručování na poslední míli dle jejich aktuální volby. Jsme proto velmi rádi, že díky propojení se sítí AlzaBoxů jim můžeme být ještě blíž, když počet výdejních míst v letošním roce překročí hranici tří tisíc,” uvedlPavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Kromě dostupnosti a dosažitelnosti AlzaBoxů je dalším přínosem pro zákazníky provoz bez výpadků, dostatečná kapacita a zabezpečení. Díky velkokapacitním boxům se stem a více schránkami se tak lidé mohou spolehnout na volnou kapacitu pro jejich balíčky. „Našim cílem je, aby se AlzaBoxy staly součástí infrastruktury obcí tak jako připojení k internetu nebo mobilní signál. Lidé nepřemýšlejí nad tím, kdo je poskytuje, ale co jim přináší. Proto jsme rádi, že se do sítě v Česku a na Slovensku připojuje další velký dopravce, jakým je GLS. Otevírá tak cestu do AlzaBoxů dalším tisícům e-shopů a opět je o něco přibližuje tomu, že si lidé budou moct vyzvednout všechny své zásilky na jednom místě, pohodlně a v čase, který jim vyhovuje,” dodal Jakub Krejčíř, místopředseda představenstva Alza.cz.

Krok ke snížení uhlíkové stopy

Připojení k síti AlzaBoxů nepřinese pouze další možná místa k vyzvedávání balíčků, ale napomůže také ke snížení emisí, o které společnost GLS v balíkové přepravě dlouho usiluje. „Udržitelná doprava a ochrana životního prostředí jsou součástí našich dlouhodobých aktivit. Využití sítě AlzaBoxů tak napomůže nejen ke snížení uhlíkové stopy, ale také k lepšímu využití veřejného prostoru. Nejsme totiž nuceni stavět ve všech lokalitách další nové boxy, naopak efektivně využíváme již vytvořené doručovací kapacity,” uzavřelVčela.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více