Novinky

Pozornost věnovaná e-mailům trvale roste

Průměrný čas strávený čtením e-mailů se mezi lety 2011–2016 zvýšil o 7 %. E-maily jsou tak v době snižování pozornosti uživatelů světlou výjimkou a představují vhodnou příležitost (nejen) pro marketingové využití.

František Doupal
Zdroj: VIVmail.cz
  • 31. 7. 2017
  • 1 min
Pozornost věnovaná e-mailům trvale roste

Mezi roky 2011 a 2016 se podle údajů společnosti Litmus zvýšila průměrná doba věnovaná čtení e-mailové zprávy sedm procent na 11,1 vteřiny. Ve stejném období také z 24,9 % na 22,4 % klesl počet zpráv, u nichž příjemci strávili méně než dvě vteřiny. Naopak z 53,4 % na 56,8 % stoupl počet e-mailů, u nichž uživatelé strávili více než osm vteřin. O šest procentních bodů, na 44,4 % vzrostl počet e-mailů, u nichž uživatelé strávili více než 18 vteřin.

Rostoucí význam e-mailové komunikace pro uživatele pozorujeme i v ČR,“ řekl Vladan Hejnic, CEO společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na inteligentní e-mailingové kampaně, a doplnil: „Proto také přes polovinu firem plánuje navyšování rozpočtu na e-mail marketing, což je více než v případě sociálních sítí, obsahového marketingu, SEO i PPC.“

Nárůst pozornosti souvisí s několika trendy. Hlavním je otevírání e-mailových zpráv na mobilních zařízeních, kde podle údajů společnosti Litmus došlo v uvedeném období k razantnímu zvýšení z 20 % na 55 %. Zároveň se průměrný čas strávený mobilním uživatelem u jednoho e-mailu zvýšil o 16 %.

Jak v e-mailech získat a udržet pozornost?

  • předmět a náhled e-mailu v souladu s jeho skutečným obsahem;
  • responzivní nebo mobilní design;
  • rychlé sdělení s pomocí odrážek, méně hutného textu;
  • vhodné a poutavé obrázky;
  • kompaktní velikost e-mailu urychlí načítání.