Online prodejní kanál ve třetím čtvrtletí vzrostl o 41 %

22. 10. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve třetím čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 41 %. Výrobky splňující ekologické certifikace (např. EnergyStar) jsou o 33 % populárnější než podobné produkty bez tohoto označení.
Foto: SXC.hu

Ve 3. čtvrtletí 2012 se Intel stal významnou značkou s rychlým růstem popularity v prodejním kanálu. Důležitým trendem je také to, že LED televize doženou popularitu LCD televizí během jednoho roku.
 
Produkty nesoucí logo EnergyStar jsou v online prodejním kanálu o jednu třetinu populárnější než produkty, které toto označení nemají, ukázala zjištění Icecatu za 3. čtvrtletí letošního roku. To jen potvrzuje všeobecně rozšířené přesvědčení, že ekologická konstrukce a elektrická efektivita jsou velmi důležitými prodejními výhodami dnešních produktů.

Podle Martijna Hoogeveen, CEO Icecatu, je z tohoto pohledu pro výrobce klíčové do těchto charakteristik investovat a zřetelně je ukazovat svým potenciálním zákazníkům. V současné době jsou všeobecně přijímaná označení zahrnující celkovou životnost produktu jako EPEAT a EU Flower a energetické štítky EnergyStar či energetické třídy podle EU používány pro bílé zboží, žárovky i automobily. Martijn Hoogeveen očekává, že v budoucnu vzniknou obecná loga ukazující ekologickou vstřícnost produktu, která nahradí loga regionální nebo specifická pro určitou kategorii zboží.

Prodejní kanál ve 3. čtvrtletí 2012 expandoval o 41 %

Počet e-commerce instalací narost v uplynulém čtvrtletí o 41 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Aktivita při stahování produktových listů se zvýšila o 14 % na 474 milionu stažení. Počet podporovaných značek vzrost na 5 950 a počet kategorií se zvýšil o 24 % na 1 434.

Zpomalení udeřilo na výrobce počítačů plnou silou

Vynechme pro tentokrát HP – stále dominantní sílu v online prodejním kanálu, kde drží 20,3% podíl. V Top 10 značek zaznamenává Toshiba a Philips jasný nárůst a Lenovo naopak klesá. Většina značek, které jsou vysoce závislé na prodejích notebooků a stolních PC, se však ve 3. kvartálu musela potýkat s relativním poklesem své pozice v prodejním kanálu:  to je případ firem Acer, Asus, Fujitsu a Sony; Toshiba je zde jedinou výjimkou.

Intel rychle rostoucí značkou prodejního kanálu ve 3. čtvrtletí 2012

Intel je nejznámější značkou v Top 10 rychle rostoucích značek v prodejním kanálu ve 3. čtvrtletí 2012 – povedlo se mu vylepšit objem stažených produktových listů meziročně o 328 %. Dodavatel kabelů a mobilních prvků Oncore je v Top 10 již ve druhém čtvrtletí po sobě. Dodavatel počítačového příslušenství BTI je ve 3. kvartálu nejrychleji rostoucím šampionem (+559 %). Rovněž další výrobci příslušenství jako Ergotron, Newstar a CablesToGo dosahují nadprůměrných výsledků. Zajímavé je zastoupení Braunu – značky, která licencovala své jméno na výrobky z mnoha kategorií spotřební elektroniky od fotorámečků přes displeje až po své známé holicí strojky.

Notebooky a stolní PC na zamrzlém IT trhu zpomalují

Pokud srovnáme 3. čtvrtletí tohoto roku se stejným obdobím roku loňského, je zřejmý pokračující pokles poptávky po přenosných i stolních počítačích. Nicméně poptávka po příslušenství, spotřebním materiálu a službách prochází rozvojem v souvislosti s tím, jak je třeba udržovat stávající infrastrukturu v chodu.

LED televize doženou LCD televize během jednoho roku

Třetí čtvrtletí vyznívá na IT trhu jako status-quo: IT management se rozhodl upgradovat stávající infrastrukturu investováním do softwaru (kancelářských balíků), spotřebního materiálu (tiskových hlav, tiskových bubnů, tonerů, tiskových pásek, držáků, nabíječek a tiskových sad) a do služeb (co-location). V Top 10 rychle rostoucích značek najdeme jen jedinou hlavní produktovou kategorii – televize LED, což jen dokazuje pokračování zřejmého trendu nahrazování starších televizních technologií (LCD, plazma, CRT) technologií LED.  Během jednoho roku popularita LED televizí překoná LCD televize.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí 2013 vzrostl o 36 %

29. 4. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Icecat )
Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek, a to z 80 zemí světa. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Top – nejrychleji rostoucí firmy v IT

18. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál za celý rok 2012 vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 26 %. Tablety jsou nejrychleji rostoucí kategorií a Intel se stal nejrychleji rostoucí značkou e-commerce kanálu. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve druhém čtvrtletí vzrostl o 50 %

27. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve druhém čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 50 %. Philips těžil ze stoupající poptávky po LED televizích v období fotbalového Eura a před olympiádou. Výrobce síťových zařízení Oncore se stal nejrychleji rostoucí značkou druhého čtvrtletí. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem ze strany tabletů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí vzrostl o 96 procent

16. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl v 1. čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 96 procent. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou tablety a nejrychleji rostoucí značkou Konica Minolta. Čtěte více