Top – nejrychleji rostoucí firmy v IT

18. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál za celý rok 2012 vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 26 %. Tablety jsou nejrychleji rostoucí kategorií a Intel se stal nejrychleji rostoucí značkou e-commerce kanálu.
Foto: Sxc.hu

Celosvětový elektronický prodejní kanál vzrostl v roce 2012 podle měření serveru Icecat.biz v meziročním srovnání o 26 % co do objemu stažení produktových listů ze strany 25 871 partnerů v prodejním kanálu. Celkový nárůst online prodejního kanálu se oproti předchozím kvartálům snížil, zjevně důsledkem eurokrize.

Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 43 %, tito partneři stáhli za celý rok 2012 1,6 miliardy produktových listů a očekává se, že v letošním roce stáhnou více než dvě miliardy produktových listů. To rámcově představuje na 30 miliard zobrazení těchto produktových listů na webových serverech partnerů využívajících tyto produktové informace ve zhruba 50 zemí světa. Počet monitorovaných značek stoupl o 19 % na 5 935 a počet sledovaných kategorií narostl o 25 % na 1 504 v sektorech IT, Telekomunikace, Spotřební elektronika a elektrospotřebiče a Kancelářské potřeby a vybavení.

Produkty s energetickou třídou A+++ jsou o 142 % populárnější

Icecat porovnal popularitu energetických tříd praček a zjistil, že produktové listy k pračkám s energetickou třídou A+++ jsou v online prodejním kanálu stahovány v průměru o 142 % častěji než produkty třídy B. Podle objemu těchto stažení je poměrně zřejmé, že ekologicky založené pračky se setkávají s vyšším zájmem zákazníků než obyčejnější modely.

Celková Top10: HP dominuje a Toshiba na vzestupu

V absolutní Top 10 je HP stále neporazitelnou jedničkou. Společnosti Toshiba (+61 %), Canon (+40 %),  Philips (+39 %) a Samsung (+30 %) dosáhly relativně největšího navýšení, naopak pozice firem Lenovo, Asus a Acer v roce 2012 oslabovaly. Samsung boduje díky svým úspěchům ve smartphonech, LED televizích a tabletech.


Intel nejrychleji rostoucí značkou roku 2012

Intel má dobré výsledky již delší dobu, nicméně v loňském roce narostl o 215 % procent a stal se nejrychleji rostoucí značkou před firmami Newstar (+150 %) a Ricoh (+142 %). Intel jasně benefituje z ústupu svého hlavního rivala AMD. Braun je jedinou značkou z oblasti spotřební elektroniky mezi deseti nejrychleji rostoucími značkami, a to jistě i díky tomu, že svou značku licencuje také dalším výrobcům pro další produkty z mnoha kategorií.

Top 10 kategorií: Notebooky vedou, servery padají

Přenosné počítače jsou i nadále na první příčce popularity, ale zájem o jejich stolní kolegy opadává. Investice do klasického pojetí kanceláří se snižují, a notebooky jsou tak stále preferovanější namísto konzervativního desktopového pojetí (desktopy najdeme v tomto žebříčku na 6. místě). Na 10. místě se umístily co-location services (+ 59 %), které do Top 10 kategorií doslova vletěly. Určitě stojí za povšimnutí, že podpora (2. místo), licence (8. místo) a služby (10. místo) jsou všechny v Top 10: to ukazuje na přesun zájmu online prodejního kanálu z hardwarových kategorií na software a služby.

Tablety nejrychleji rostoucí kategorií roku 2012

Určitě nebude pro nikoho překvapením, že jsou to právě tablety (+158 %), které se staly nejrychleji rostoucí kategorií v roce 2012. V roce 2011 byly ještě na prvním místě LED TV (+141 %), nicméně i letos tato technologie nahrazuje předchozí ve velké míře, což stále vedlo ke druhému místu. Třetí místo pak obsadily Solid State Drives (SSD) získávající popularitu v loňském roce díky vysoké kapacitě a stále se snižující ceně.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí 2013 vzrostl o 36 %

29. 4. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Icecat )
Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek, a to z 80 zemí světa. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve třetím čtvrtletí vzrostl o 41 %

22. 10. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve třetím čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 41 %. Výrobky splňující ekologické certifikace (např. EnergyStar) jsou o 33 % populárnější než podobné produkty bez tohoto označení. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve druhém čtvrtletí vzrostl o 50 %

27. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve druhém čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 50 %. Philips těžil ze stoupající poptávky po LED televizích v období fotbalového Eura a před olympiádou. Výrobce síťových zařízení Oncore se stal nejrychleji rostoucí značkou druhého čtvrtletí. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem ze strany tabletů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí vzrostl o 96 procent

16. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl v 1. čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 96 procent. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou tablety a nejrychleji rostoucí značkou Konica Minolta. Čtěte více